Beeldende Kunst Fotografiethread

Het is een 1.2 versie.

Nikon-NIKKOR-Z-85mm-f1.2-S-lens.jpg


Betaalbaar? Ik hou m'n hart vast ...
Lekkerrrr. Nu moet Sony er ook nog eentje maken. Bokehbeest.

EDIT: noot aan mezelf: niet te gretig in burstmode hi+ fotograferen. 400 foto's op een drietal kwartier is wat veel. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
I know the feeling als het nog aanstaat zonder dat je het beseft :p
Het is wel een lifesaver in sommige gevallen ;-)
Ik heb het heel lang niet gebruikt en dat is soms heel nuttig. Maar als je dat laat aanstaan zit je met heel veel overbodig materiaal. Op zich een luxeprobleem, tenzij je onverwachts moet beginnen wissen op een shoot.
 
Ik heb het heel lang niet gebruikt en dat is soms heel nuttig. Maar als je dat laat aanstaan zit je met heel veel overbodig materiaal. Op zich een luxeprobleem, tenzij je onverwachts moet beginnen wissen op een shoot.
Tegenwoordig kunnen die shutter 250k clicks aan en meer.
Van tijd een "oopsie" kan er wel vanaf ;-)
 
Ik ben verhuis-kuis aan het doen en heb hier nog wat fotogerief liggen dat weg mag, waaronder een Canon Speedlite 580EXII dat weg mag voor een klein prijsje. Mocht iemand hier interesse hebben voor ik de hel van Marketplace en Tweedehands betreed.
 
Nog een aantal afgewerkt ... deze ijsvogels zijn nog van vorig jaar december.

_DSC4805.jpg


Grootste punt van kritiek op deze foto is de afgezaagde tak ... als iemand hier weet hoe ge hier een natuurlijkere afgebroken tak van kunt photoshoppen, let me know ... dat is buiten m'n skill set.

_DSC7938.jpg


Als ze te dicht komen en ge hebt er net een tussenring op steken, is het de moment om een portretje te schieten.

En nog 2 van nu zondag. Aangezien ik dit jaar niet ga skiën, ben ik blij dat ik tijdens deze shoot toch nog even in de sneeuw zat.

_DSC8184.jpg


_DSC8398.jpg


De laatste foto is wat zachter afgewerkt met minder contrast. Past hier wel bij vond ik ...
 
rootste punt van kritiek op deze foto is de afgezaagde tak ... als iemand hier weet hoe ge hier een natuurlijkere afgebroken tak van kunt photoshoppen, let me know ... dat is buiten m'n skill set.

Misschien een stockfoto van een afgebroken tak proberen blenden met het afgezaagde stompje? Moeilijkheid zal dan wel de belichting gelijkaardige krijgen.
 
Misschien een stockfoto van een afgebroken tak proberen blenden met het afgezaagde stompje? Moeilijkheid zal dan wel de belichting gelijkaardige krijgen.
Ik hoop dat geavanceerde AI dat allemaal in a jiffy kan fixen binnenkort.

Ik twijfel over een opstartworkshop voor beginnende fotografen. 400 euro ex BTW voor een dag (voor en namiddag) ... dat is niet mals, maar als dat me op gang zet haal ik het er wel snel uit. Tenzij ik miserabel faal om op te starten en dat is dan 400 euro down the drain.
 
Misschien een stockfoto van een afgebroken tak proberen blenden met het afgezaagde stompje? Moeilijkheid zal dan wel de belichting gelijkaardige krijgen.

Een optie ja, maar dat is eigenlijk al geen fotografie meer. :)

Ik twijfel over een opstartworkshop voor beginnende fotografen. 400 euro ex BTW voor een dag (voor en namiddag) ... dat is niet mals, maar als dat me op gang zet haal ik het er wel snel uit. Tenzij ik miserabel faal om op te starten en dat is dan 400 euro down the drain.

Zorg voor een factuur. Moest ge nog in 2023 nog een zaak opstarten is dat een 100% aftrekbare beroepskost die je kan inbrengen.
 
Een beetje trucage kan geen kwaad. Het is in de nabewerking dat je als fotograaf een stijl kan doordrukken, al is het moment décisif, framing, subjectkeuze, ... uiteraard ook van belang.

Het #nofilter-gedoe is zinsbegoocheling.
 
Terug
Bovenaan