Forumregels & Warns

Hoe er soms gezaagd wordt op de moderatie snap ik echt niet.. Het gaat er hier echt wel los genoeg aan toe en er zijn grenzen.

Op de meeste forums zijn ze een heel pak strenger dan hier. Hier kan er eens gezeverd worden, een steek gegeven worden, een hard meningsverschil uitgevochten worden,..

Als je dan zelf geen grenzen kent tjah.. Dat zijn wss ook mensen die irl het niet kunnen verdragen dat ze door een overste eens op de vingers getikt worden en het ook terecht is.
 
Kan je bij het misbruiken van de report functie even bijzetten dat het reporten van een mod blijbkaar misbruik is?
Dit is niet geheel duidelijk.
 
Zou er bij het verwijderen van een post ook even kunnen gemeld worden wat er in de post stond? Ik onthoud namelijk niet wat ik allemaal genoteerd heb hier en waar. Dat kan via een PB of in de notificatie als dat kan. PB is preferabel.
 
Kan je bij het misbruiken van de report functie even bijzetten dat het reporten van een mod blijbkaar misbruik is?
Dit is niet geheel duidelijk.
Dat is dan ook niet waar.

Report posts die je te ver vindt gaan. Klaag de post zelf niet aan in de thread, maar gebruik de knop "Report". Dan zal een moderator zo snel mogelijk ingrijpen, en hoeft de thread er niet onder te lijden. Gebruik de knop echter niet als manier om te discussiëren, of uit rancune voor een opgelopen warn.

Overtreders mogen zich aan een sanctie (warn) verwachten.
 
Zou er bij het verwijderen van een post ook even kunnen gemeld worden wat er in de post stond? Ik onthoud namelijk niet wat ik allemaal genoteerd heb hier en waar. Dat kan via een PB of in de notificatie als dat kan. PB is preferabel.
Bij een warn melden we dat zo veel moelijk. Maar bij een delete kunnen we moeilijk elke post eerst gaan kopiëren in een pm, hem dan deleten en dan versturen naar de poster, om dan telkens een discussie te krijgen over waarom wel of niet. Dat wordt onwerkbaar, en ik vind het eigenlijk ook niet echt nodig. Weet je niet meer wat erin stond, dan is het verlies ook niet zo groot, toch?
 
Dat is dan ook niet waar.

Report posts die je te ver vindt gaan. Klaag de post zelf niet aan in de thread, maar gebruik de knop "Report". Dan zal een moderator zo snel mogelijk ingrijpen, en hoeft de thread er niet onder te lijden. Gebruik de knop echter niet als manier om te discussiëren, of uit rancune voor een opgelopen warn.

Overtreders mogen zich aan een sanctie (warn) verwachten.
Dat lijkt me nu ook niet echt duidelijk dat dit ook over moderatoren gaat he?
Als er low effort posts van moderators geposts worden dienen we dan gewoon de bluts maar met de buil te nemen?
 
Dat lijkt me nu ook niet echt duidelijk dat dit ook over moderatoren gaat he?
Als er low effort posts van moderators geposts worden dienen we dan gewoon de bluts maar met de buil te nemen?
Er is geen verschil tussen een moderator en een gewone user op dat moment, dus dezelfde regels gelden voor een report.
Afhankelijk van de posts, de context en eventuele voorgaanden zal de moderator van het forum dan beslissen wat hij doet. Maar die beslissing zal niet anders zijn als het een moderator is de gereport wordt dan wanneer een "gewone" user gereport wordt.
 
Ten eerste is dit het topic met daarin de regels. Er staat ook duidelijk vermeld dat je specifieke ingrepen in pm moet bespreken en niet in het openbaar.

We willen een beetje voorzichtig zijn in dat topic om iedereen hierin te beschermen. In de eerste plaats glashelder. De rest van de uitleg volgt in pm.
 
Stukje over wegwerpaccounts toegevoegd:
Een wegwerpaccount om gevoeligere informatie te plaatsen is alleen toegelaten als dat op voorhand wordt goedgekeurd door een moderator, en het account meteen na dat gebruik wordt gedeactiveerd. Vraag dus eerst toestemming, anders wordt het beschouwd als een illegale dubbelaccount.

 
Stukje over wegwerpaccounts toegevoegd:
Een wegwerpaccount om gevoeligere informatie te plaatsen is alleen toegelaten als dat op voorhand wordt goedgekeurd door een moderator, en het account meteen na dat gebruik wordt gedeactiveerd. Vraag dus eerst toestemming, anders wordt het beschouwd als een illegale dubbelaccount.

Bestaat er geen optie om iets te anonimiseren op het forum? Met een maximum van 1-2 keer per maand om misbruik te voorkomen?
 
Bestaat er geen optie om iets te anonimiseren op het forum? Met een maximum van 1-2 keer per maand om misbruik te voorkomen?
Er bestaat een optie om je volledige account te anonimiseren, maar dat is wel finaal en voor altijd. Posts stuk per stuk anonimiseren gaan we niet doen. De vraag naar wegwerpaccounts is nu ook niet zo groot, en we denken dat deze oplossing een antwoord kan bieden aan die nood. Het blijft wel nog altijd de bedoeling om een veel grotere uitzondering dan 1-2x per maand te zijn. Dat zou namelijk bijna een vrijgeleide zijn om de regels te negeren.
 
Stukje toegevoegd over de threadban:

Threadban

Als moderatoren merken dat het probleem zich beperkt tot één thread of een bepaald onderwerp, kunnen zij, hetzij om die user tegen zichzelf te beschermen en te behoeden voor een escalatie, hetzij om de thread in de hand te houden, voor die user en dat onderwerp een threadban opleggen. Eerst tijdelijk, en bij herhaling permanent. Die mag ook worden aangevraagd door de gebruiker zelf.
 
Foutje in de punten rechtgezet: Aanmaken niet toegelaten dubbelaccount is zes punten (geen drie, zoals er stond).
 
Terug
Bovenaan