Forumregels & Warns

Wel dat vond ik dus nogal verwarrend, een waarschuwing heeft per definitie geen gevolgen. Maar bij BG kan je door een paar waarschuwingen toch een ban krijgen. Terwijl elk van de incidenten een waarschuwing was.
Tja, het ding heet een warn hier. Het is een waarschuwing, die in 99% van de gevallen zonder gevolgen is (de waarschuwingen die voor onmiddellijke ban zorgen daar gelaten).
Een opeenstapeling van die waarschuwingen is echter niet meer zonder gevolgen, wat me ook terecht lijkt. We kunnen niet eeuwig bezig blijven.
 
Zijn punt blijft wel valide. “Onnuttige/belachelijke” post is extreem subjectief en meer een open middel om iemand eens goed te pakken.
het is zo vrij in te vullen dat het eerder verkapt machtsmisbruik is dan deftige moderatie.
Het minste sarcasme, cynisme of komische kan hiermee worden verdraaid tot een ban.
Ofwel is iets er zwaar over en dan wordt het bestraft, ofwel is iets voor discussie vatbaar en dan wordt het besproken.
Op 9L werden die posts ge-edit, hier worden ze integraal gewist (heel tof als ge een lap zinvolle argumentatie hebt neergeschreven en de mod er 1 woord uit kan halen dat hem niet aan staat).

het lijkt vaak meer op een heksenjacht dan iets anders
 
Zijn punt blijft wel valide. “Onnuttige/belachelijke” post is extreem subjectief en meer een open middel om iemand eens goed te pakken.
het is zo vrij in te vullen dat het eerder verkapt machtsmisbruik is dan deftige moderatie.
Het minste sarcasme, cynisme of komische kan hiermee worden verdraaid tot een ban.
Ofwel is iets er zwaar over en dan wordt het bestraft, ofwel is iets voor discussie vatbaar en dan wordt het besproken.
Op 9L werden die posts ge-edit, hier worden ze integraal gewist (heel tof als ge een lap zinvolle argumentatie hebt neergeschreven en de mod er 1 woord uit kan halen dat hem niet aan staat).

het lijkt vaak meer op een heksenjacht dan iets anders
Je herhaalt gewoon wat er al gezegd is. Mijn enige antwoord kan dan ook zijn: zie hierboven.
Voor feedback is er de feedbackthread, voor specifieke ingrepen pm of de ombdusdienst.

De beste remedie om geen post gewist te zien worden door 1 domme opmerking, is die domme opmerking niet maken. Soms wordt een post geëdit (en daar hebben we feedback over gekregen waarmee we iets gedaan hebben, waardoor het nu minder gebeurt), soms verplaatst, soms gewist.
 
Zijn punt blijft wel valide. “Onnuttige/belachelijke” post is extreem subjectief en meer een open middel om iemand eens goed te pakken.
het is zo vrij in te vullen dat het eerder verkapt machtsmisbruik is dan deftige moderatie.
Het minste sarcasme, cynisme of komische kan hiermee worden verdraaid tot een ban.
Ofwel is iets er zwaar over en dan wordt het bestraft, ofwel is iets voor discussie vatbaar en dan wordt het besproken.
Op 9L werden die posts ge-edit, hier worden ze integraal gewist (heel tof als ge een lap zinvolle argumentatie hebt neergeschreven en de mod er 1 woord uit kan halen dat hem niet aan staat).

het lijkt vaak meer op een heksenjacht dan iets anders
Wat wil je dan? Een forum zonder moderatie? Alhoewel sommigen waarschijnlijk nog echt denken dat dat zou kunnen werken.

Ik vermoed niet dat er veel machtsmisbruik zal zijn, want daar schieten de moderatoren zelf niks mee op (ze willen namelijk een tof forum met veel mensen uitbouwen). En als er dan al eens een discutabele warn is dan is er eigenlijk nog geen probleem, want je moet er al wat verzamelen vooraleer je een ban krijgt. Het is dus niet zo dat je voor het minste sarcasme een ban krijgt. Daar heb je al 4 waarschuwingen voor nodig. Ik zou bij de eerste al nadenken over wat ik mis deed, en bij de tweede toch al zeker wat voorzichtiger worden. Maar als je waarschuwingen in de wind slaat dan krijg je gewoonlijk het deksel op de neus. Dat is niet alleen hier zo, dat is zowat overal in het leven het geval.
 
Is er eigenlijk een policy omtrent het plaatsen van links naar posts op andere fora? Niet om reclame te maken of zo, maar om bv te linken naar content die relevant kan zijn voor een discussie.
 
Is er eigenlijk een policy omtrent het plaatsen van links naar posts op andere fora? Niet om reclame te maken of zo, maar om bv te linken naar content die relevant kan zijn voor een discussie.
Geen andere dan de geldende policy voor andere citaten. Zoals je zegt, reclame mag niet natuurlijk. Maar voor de rest, doe maar!
 
Forumregels geüpdatet over het misbruik van bepaalde forumfuncties:
- Oneigenlijk gebruik forumfunctie (reactions, volgen...) 3pt 3mnd
- Naast een warn of een ban, kan een overtreding ook resulteren in het beperken van de forumfuncties voor de overtreder.
 
Forumregels geüpdatet over het misbruik van bepaalde forumfuncties:
- Oneigenlijk gebruik forumfunctie (reactions, volgen...) 3pt 3mnd
- Naast een warn of een ban, kan een overtreding ook resulteren in het beperken van de forumfuncties voor de overtreder.
wat the heck is oneigenlijk gebruik van een functie als volgen?
 
wat the heck is oneigenlijk gebruik van een functie als volgen?

Het is al enkele keren gebeurd dat het niet echt gebruikt wordt voor wat het dient, maar eerder om persoonlijke vetes uit te vechten of om ruzie te zoeken. Dat gebeurt dan via reactions of door te volgen net nadat het op andere plekken ook tot een aanvaring kwam.

Voor PM-berichten bestaat daar al een regel voor. Voor dit hadden we nog geen regel, omdat de functie er niet echt was op het vorige forum.
 
Het is al enkele keren gebeurd dat het niet echt gebruikt wordt voor wat het dient, maar eerder om persoonlijke vetes uit te vechten of om ruzie te zoeken. Dat gebeurt dan via reactions of door te volgen net nadat het op andere plekken ook tot een aanvaring kwam.

Voor PM-berichten bestaat daar al een regel voor. Voor dit hadden we nog geen regel, omdat de functie er niet echt was op het vorige forum.
bedankt voor de uitleg. waar sommigen zich toch mee bezig houden :sarcastic:
 
troost u, met het tempo dat ik hier post, zal hij de notificaties rap beu zijn.
Misschien ook een goed moment om duidelijk te stellen:
Volgen betekent in de praktijk heel weinig. We vermoeden dat het vooral gaat om een functie die wij niet geïmplementeerd hebben, want op dit moment ziet iemand die je volgt niet veel meer. Het enige wat je zou krijgen, is een melding als die persoon zijn status updatet (wat niet meer is dan een profielboodschap op zijn eigen profiel). Maar zelfs die melding komt niet door. Je ziet wel een apart lijstje met wie je volgt in het "wie is online"-vak, en dat is het.
 
Ik wist niet eens dat je mensen kon volgen hier. Weet iets bijgeleerd :unsure:

Nuja, des te beter het van tevoren aan te pakken. Nee wacht, we kunnen ons niet positief uitlaten. Ik probeer opnieuw:

Pfff echt waar, die censuur begint hier de spuigaten uit te lopen. Je kan hier nog geen letter meer typen zonder een infraction te krijgen van een linkse mod!

Ah voila, veel beter.
 
Terug
Bovenaan