Football Manager 2023

Takeover is done, resultaat: board decided to pump 60K into the club :help::help::help:

Dat was dus volledig onnodig, en de trainingsfaciliteiten kunnen zij ook niet upgraden wegens te weinig geld. Dan zal het op de moeilijke manier moeten.

Heel herkenbaar, ging gisterenavond ook een uurtje spelen (rond 21u). Opeens kijk ik naar de klok en het was al 10 na 12. Dan maar gaan slapen want de wekker gaat af om half 7.
Ik had gisteren exact hetzelfde voor. "Oh maar ik ben bijna aan het einde van het transferwindow, allez nog efkes...".
"Ahja, maar ik heb mijn nieuwe aankoop nog niet uitgetest, allez nog 1 matchke..."

Kijken jullie enkel naar de doelpunten tijdens een match, of ook naar andere hoogtepunten? Want dat versnelt of vertraagt het spel natuurlijk wel enorm.

'Belangrijkste hoogtepunten' en geen herhalingen.
Volgens de stats heb ik er nu 41u inzitten.

Het helpt wel dat ik de meeste uren speel terwijl de misses hier naast mij naar haar 'bake off' en consoorten zit te kijken op tv. Laptop op de schoot en dan kan je tussenin wel nog is iets zeggen tegen elkaar :) .

Hier hetzelfde, laptop bij mij in de zetel terwijl vrouwlief naar haar programma's kijkt. Of gelijk nu naar de wk matchen kijken en terwijl op de laptop FM. Of op mijn desktop 1 scherm voetbal kijken en het andere scherm FM.

En bij mij staat het tijdens de westrijd op 'uitgebreide hoofdpunten' met het snelheidsbalkje op 3/4de ongeveer. De andere sneheidsbalkjes 'wedstrijdsnelheid tijdens alleen tekst' en 'wedstrijdsnelheid tussen hoogtepunten' staan op maximale snelheid.

Wie is er bij jullie eigenlijk in 2022 WK geworden?

Ben hier nu eind dit jaar en Engeland is WK geworden na 3-0 win tegen Spanje. Opmerkelijk was dat Polen de kleine finale verloor tegen Kroatië. RD niet voorbij de groepsfase waar Marokko dan in de 2e ronde wél verloor tegen Spanje 😝 Frankrijk 2e ronde eruit, Brazilië eruit in 2e ronde na verlies tegen Ghana 😂

Wie is er bij jullie eigenlijk in 2022 WK geworden?

Ben hier nu eind dit jaar en Engeland is WK geworden na 3-0 win tegen Spanje. Opmerkelijk was dat Polen de kleine finale verloor tegen Kroatië. RD niet voorbij de groepsfase waar Marokko dan in de 2e ronde wél verloor tegen Spanje 😝 Frankrijk 2e ronde eruit, Brazilië eruit in 2e ronde na verlies tegen Ghana 😂

Hier ook Engeland als WK winnaar na 1-0 winst tegen Brazilie. Zwitserland derde na 0-4 winst tegen Denemarken in de kleine finale.
Nederland, Argentinie, Frankrijk, Belgie, Kroatie en Portugal allen eruit in de tweede ronde.

De bias voor alles dat Brits is, is al jaren aanwezig natuurlijk. Bij mij vb nu ook Eng WK gewonnen. En op 10j simulatie van 10 verschillende mensen winnen Engelse ploegen gemiddeld 8 à 9 keer de CL en Europa league. Dat is gewoon natuurlijk te veel. Maar soit, zijn Engelse makers dus is ergens te verwachten wel.

Heb hier een fresh install van windows moeten doen aangezien mijn oude SSD kapt was. Save met Hereford is hierbij verloren en gesneuveld in League 2. Desalniettemin doe ik toch liever journeyman saves en geen road to glory style zoals met Hereford.

Ik begin dus unemployed en zie waar de wind me brengt.

S1: Nyva Ternopil (UKR 2)

Met gelimiteerde diploma's en geen ervaring krijg ik een ja op mijn vacature bij Nyva Ternopil in Oekraïne. Een mooie stad zie ik op Google die hopelijk gespaard blijft van oorlog. De tweede divisie in Oekraine is opgedeeld in 2x 8 ploegen; de top 4 wordt samengesmolten en speelt dan terug 2x tegen elkaar met behoud van alle punten.

Mijn doel was om uit relegatie weg te blijven maar na de 1e ronde sta ik zowaar bovenaan met 29 punten, al staan er 3 ploegen achter me met 27 punten. Top 2 promoveert; 3&4 moeten nog wat barragematchen spelen.

Ik zie mezelf hier wel niet lang blijven wegens de afschuwelijke financiële status op dit moment. Zo goed als al mijn beste spelers hebben reeds aangegeven te willen vertrekken en ik kan niemand aanwerven door te weinig budget. Hoogstwaarschijnlijk hou ik het dus op 1 seizoen en zoek ik reeds nieuwe oorden op.

De world cup is hier bezig op dit moment en de enige grote verrassing is Argentinie eruit in de poules en Ecuador die Engeland verslaat na penalties.

Nederland - Mexico
Brazilie - Duitsland
Ecuador - Frankrijk
Portugal - Spanje

Heb hier een fresh install van windows moeten doen aangezien mijn oude SSD kapt was. Save met Hereford is hierbij verloren en gesneuveld in League 2. Desalniettemin doe ik toch liever journeyman saves en geen road to glory style zoals met Hereford.

Ik begin dus unemployed en zie waar de wind me brengt.

S1: Nyva Ternopil (UKR 2)

Met gelimiteerde diploma's en geen ervaring krijg ik een ja op mijn vacature bij Nyva Ternopil in Oekraïne. Een mooie stad zie ik op Google die hopelijk gespaard blijft van oorlog. De tweede divisie in Oekraine is opgedeeld in 2x 8 ploegen; de top 4 wordt samengesmolten en speelt dan terug 2x tegen elkaar met behoud van alle punten.

Mijn doel was om uit relegatie weg te blijven maar na de 1e ronde sta ik zowaar bovenaan met 29 punten, al staan er 3 ploegen achter me met 27 punten. Top 2 promoveert; 3&4 moeten nog wat barragematchen spelen.

Ik zie mezelf hier wel niet lang blijven wegens de afschuwelijke financiële status op dit moment. Zo goed als al mijn beste spelers hebben reeds aangegeven te willen vertrekken en ik kan niemand aanwerven door te weinig budget. Hoogstwaarschijnlijk hou ik het dus op 1 seizoen en zoek ik reeds nieuwe oorden op.

De world cup is hier bezig op dit moment en de enige grote verrassing is Argentinie eruit in de poules en Ecuador die Engeland verslaat na penalties.

Nederland - Mexico
Brazilie - Duitsland
Ecuador - Frankrijk
Portugal - Spanje
Zonde om u werk verloren te zien gaan. Maar 'journeyman' is meestal ook men tweede save en minstens even leuk. Het pikt in RTG nu ook regelmatig om aanbiedingen van andere ploegen af te slaan.

Mijn standaard savegame locatie staat trouwens op men onedrive. Dan kan ik:
- Op eender welk systeem verder spelen -> je weet nooit wanneer je in het openbaar een pc met FM tegenkomt!
- Met HD chrashes of virussen al geen savegames meer verliezen :) .

Finale WK 2022:

Frankrijk - Nederland

Enkele vreemde beslissingen bij de opstelling, zo speelt Varane niet mee die tot nu toe een geweldig tornooi speelde en bij Nederland staat Noa Lang zowaar in de basis bij zijn eerste optreden voor Nederland dit tornooi.

Mbappé zal sowieso de speler van het tornooi worden met 10 goals in 6 matchen, hij scoorde reeds in elke match.
3x Denemarken
1x Tunesië
2x Australië
1x Polen
1x Ecuador
2x Spanje

Zonde om u werk verloren te zien gaan. Maar 'journeyman' is meestal ook men tweede save en minstens even leuk. Het pikt in RTG nu ook regelmatig om aanbiedingen van andere ploegen af te slaan.

Mijn standaard savegame locatie staat trouwens op men onedrive. Dan kan ik:
- Op eender welk systeem verder spelen -> je weet nooit wanneer je in het openbaar een pc met FM tegenkomt!
- Met HD chrashes of virussen al geen savegames meer verliezen :) .
Je zet die daar dan automatisch telkens op ? Ik heb wel onedrive maar nog nooit bekeken hoe ik dat precies werkende krijg op mijn pc, misschien iets voor een ander topic maar toch bedankt voor de tip :)
Ik dacht ook dat Steam de save zou opslaan in de cloud, zo doet Steam dat wel voor bv. Elden Ring en dergelijke.

Edit:

Frankrijk - Nederland 0-1

Frankrijk controleerde de match tijdens de eerste helft maar geen van de twee ploegen kreeg een kans bij elkaar gespeeld. Pas na de goal van Dumfries in de 61e minuut ontstond er ruimte in de Franse defensie en konden er enkele minikansjes ontstaan.

Het bleef bij 0-1 en zo kunnen onze noorderburen eindelijk de beker in de lucht steken.

Laatst bewerkt:
Je zet die daar dan automatisch telkens op ? Ik heb wel onedrive maar nog nooit bekeken hoe ik dat precies werkende krijg op mijn pc, misschien iets voor een ander topic maar toch bedankt voor de tip :)
Ik dacht ook dat Steam de save zou opslaan in de cloud, zo doet Steam dat wel voor bv. Elden Ring en dergelijke.
Stuur me gerust een PM , maar ik heb in Windows geconfigureerd dat 'my documents' een folder is in Onedrive (lokaal de app geïnstalleerd).
Bijgevolg staan al men savegames (en documenten :) ) in de cloud.

Als je wat hulp nodig hebt bij technische uitwerking stuur je mij idd maar een PM.

Als je uw game saved staat het standaard op lokaal maar dit kan je veranderen naar cloud zodat uw saves veilig zijn. Wel niet zoveel ruimte die je krijgt. Twee saves hier en de cloud zit vol. Ik gebruik vooral de cloud omdat ik het zowel op mijn desktop als laptop speel en dan is het heel handig.
Heb net een nieuwe pc en daarvoor was het ook heel handig. Niets moeten overzetten gewoon laden vanuit de cloud en kon verder.

FM22 eens opgestart, weer zin gekregen tijdens het WK. Eerste seizoen met OHL (en Belgie). Altijd al eens een vijfmansdefensie willen proberen en goed gelukt.

6LPvEly.png

71 goals voor, 24 tegen

J0gyrcI.png

Maertens en Schrijvers op de bank?
Nog even er bij zetten voor de volledigheid dat ik fm22 speel met database van 23.

Maertens deed het nog best goed maar de anderen deden het beter plus Maertens is blessuregevoeliger. Schrijvers was maar matig dit seizoen. Holzhauser bv vaak niet eens op de bank omdat die het echt slecht deed.

Buksa was mijn topscorer, gehuurd van Genoa en huur alvast verlengd met een seizoen. Wou hem kopen maar heb echt niks geld.

Terug
Bovenaan