Sim PC PS5 XBOX SWITCH Football Manager 2023

Na een korte pauze om The Callisto Protocol uit te spelen nog eens verder gedaan met fm23 en mijn tweede seizoen met Leyton Orient zit er nu ook op. En we hebben onverhoopt de dubbel te pakken 🏆🥇. Zowel de Sky Bet league one als de Papa John's Trophy werden gewonnen.
Zoals eerder al aangehaald bijna het voltallige team moeten vervangen en door problemen met het maximum loonbudget had ik slechts 3 centrale middenvelders, gelukkig liep er in de jeugd nog een deftige middenvelder en kon 1 van mijn verdedigers hier ook depanneren want het was een slopend seizoen met maar liefst 59 wedstrijden.
Het seizoen begon erg moeizaam met een 10 op 21 maar daarna sloeg de motor aan en stelselmatig werden we beter en beter. Juist in februari nog een serieuze dip gekend met 4 verliespartijen in de competitie maar dit kwam door een heuse blessuregolf onder mijn middenvelders. Een 16 en 17jarige moesten toen het middenveld rechthouden, helaas zonder succes. De 16jarige is nu wel de jongste speler ooit die gescoord heeft in de league one. De competitie werd uiteindelijk een thriller nadat Ipswich het plots liet afweten en ik voor het eerst de koppositie kon overnemen op drie speeldagen van het einde. Had genoeg aan een puntje op de laatste speeldag, een verplaatsing tegen Burton de voorlaatste in de stand. Mijn spelers hadden precies wat last van titelstress want we gingen de rust in met een 2-0 achterstand, gelukkig konden we dit de tweede helft nog omdraaien naar een 3-3 gelijkspel en werden we zo kampioen.
Eerder werd ook de Papa Johns trophy binnengehaald door de -21 van Liverpool te verslaan met 1-5 in de finale.
In de FA cup werden we de derde ronde uitgeschakeld na 4-0 verlies op West Ham en in de Carabao Cup was het einde verhaal in de tweede ronde tegen Middlesbrough, 3-1 verlies.
Nu wacht weer de moeilijke taak om terug een nieuw team samen te stellen dat competitief kan zijn in de Sky Bet Championship. Eens benieuwd naar mijn beschikbaar budget voor volgend seizoen, er zijn ondertussen ook geruchten dat de club zou overgenomen worden door nieuwe investeerders dus ik wacht in spanning af.
 
Momenteel bezig met SK Beveren, in het 1ste seizoen kampioen geworden in 2de klasse dankzij 39 doelpunten van Mbokani. Financieel gaat het wel enorm slecht, en is het zaak om zo snel mogelijk Europees voetbal te halen
 
Begonnen met Anderlecht (eerste keer ooit met die ploeg)

66qvaMn.png


Eigenlijk vrij goed begonnen, op een verloren oefenwedstrijd na tegen een Italiaanse derdeklasser nog ongeslagen.

Doelpunten van:
Fabio Silva - 12 keer
Lior Refaelov - 9 keer
Yari Verschaeren - 3 keer
Wesley Hoedt - 2 keer
Marco Kana - 2 keer
Julien Duranville - 1 keer
Mario Stroeykens - 1 keer
David Hubert - 1 keer
Zeno Debast - 1 keer
Francis Amuzu - 1 keer

Bijna iedereen heeft wel al eens gespeeld, ook al velen uit de jeugd eens opgeroepen in de A-selectie.

Zurkowski en Goncalves als 2 belangrijkste transfers die ik nog moet brengen. Delcroix en Coosemans zijn vertrokken. Delcroix voor 5M naar Crystal Palace.

i8oHoLK.png


Competitiestand na 9 speeldagen.
 
Begonnen met Anderlecht (eerste keer ooit met die ploeg)

66qvaMn.png


Eigenlijk vrij goed begonnen, op een verloren oefenwedstrijd na tegen een Italiaanse derdeklasser nog ongeslagen.

Doelpunten van:
Fabio Silva - 12 keer
Lior Refaelov - 9 keer
Yari Verschaeren - 3 keer
Wesley Hoedt - 2 keer
Marco Kana - 2 keer
Julien Duranville - 1 keer
Mario Stroeykens - 1 keer
David Hubert - 1 keer
Zeno Debast - 1 keer
Francis Amuzu - 1 keer

Bijna iedereen heeft wel al eens gespeeld, ook al velen uit de jeugd eens opgeroepen in de A-selectie.

Zurkowski en Goncalves als 2 belangrijkste transfers die ik nog moet brengen. Delcroix en Coosemans zijn vertrokken. Delcroix voor 5M naar Crystal Palace.

i8oHoLK.png


Competitiestand na 9 speeldagen.
Ik was ook nog is een save met Anderlecht begonnen om te zien of ik het beter doe dan de realiteit :) .
Met één inkomende transfer in seizoen 1 toch nog 2e geworden in PO1.
Na seizoen 1 vooral kuis gemaakt en de oude rakkers die veel te veel poen scheppen voor ne koek en ne cent verkocht maar die loonmassa moest absoluut omlaag.
Twee nieuwe spitsen gaan halen die het beiden zeer goed doen. Verdedigend nog twee spelers kunnen halen die zeker ook een meerwaarde zijn.
Zit nu in PO1 van seizoen 2. Let us hope dat ik beter doe dan vorig seizoen. De jeugd (Duranville, Stroeykens, Stassin) komt voorlopig nog niet in de plannen voor.


transfer.png
 
Even doorgespeeld tot de winterbreak (die wat vreemd valt nu).

WtWVuvP.png


Het blijft vrij goed gaan, onverdiend verloren tegen Standard maar her en der ook wel meer punten gepakt dan ik misschien recht op had.

SnA3oxN.png


In de competitiestand door de winsten tegen RC Genk, Antwerp en Club een tikje uitgedeeld aan die. Club dat ook een slechte reeks neerzette.

eORWa9k.png


Het ging heel moeilijk hier. Maar uiteindelijk winnen we onze groep wel, vooral met dank aan de prestaties tegen Dnipro.

r3ut9cl.png


FsmIqEE.png


8zTwHUX.png


Prettige spelersevoluties.

Veel gerouleerd en veel jeugd laten spelen eigenlijk. Duranville ontwikkelt zich ook goed. Verschaeren zet zich ook door. Buthera en El Hadj heb ik minder kansen gegeven, dus zou ik aan moeten werken maar gezien Refaelov volledig instort door leeftijd zal ik El Hadj in tweede deel meer gebruiken in de hoop dat hij doorzet. En Ashimeru zal ik wellicht uitlenen op zijn vraag. Trebel, Hubert en Refaelov zijn einde contract na dit jaar en die krijgen geen nieuwe contract. Wellicht probeer ik nog een paar spelers te verkopen, waaronder zeker al Vertonghen en mogelijk ook Diawara, Ashimeru, Raman, Hoedt en wat spelers die terugkeren van uitleenbeurt.

Verder Frankrijk wereldkampioen geworden tegen Argentinië in de finale. Niet veel gekke dingen gebeurd op dat WK verder. Duitsland, Japan en Nederland hebben de normale selecties (dat kan je makkelijk aanpassen). België eruit tegen Spanje. Tottenham aan de leiding in Premier League gevolgd door City. Real Madrid, Leverkussen, Lyon en Napoli aan de leiding in de andere grote competities.

mfZmEMh.png


In tweede klasse een duel tussen RSCA Futures, KMSK Deinze, RWDM en Beerschot voor kampioenschap en promotie (maar mijn B team kan niet promoveren natuurlijk), terwijl Sint-Eloois Winkel al een enorme kloof heeft uitgebouwd in eerste nationale waar de eerste drie promoveren. Redelijk veel speelbare competities ook in mijn save omdat dat de database aan spelers groter maakt. Zou goed zijn denk ik voor de reputatie van de Belgische competities mochten FC Luik (van derde naar tweede) en Beerschot promoveren, maar Winkel en Deinze gezien dichtbij waar ik woon zouden ook wel tof zijn.
 
Laatst bewerkt:
Even doorgespeeld tot de winterbreak (die wat vreemd valt nu).

WtWVuvP.png


Het blijft vrij goed gaan, onverdiend verloren tegen Standard maar her en der ook wel meer punten gepakt dan ik misschien recht op had.

SnA3oxN.png


In de competitiestand door de winsten tegen RC Genk, Antwerp en Club een tikje uitgedeeld aan die. Club dat ook een slechte reeks neerzette.

eORWa9k.png


Het ging heel moeilijk hier. Maar uiteindelijk winnen we onze groep wel, vooral met dank aan de prestaties tegen Dnipro.

r3ut9cl.png


FsmIqEE.png


8zTwHUX.png


Prettige spelersevoluties.

Veel gerouleerd en veel jeugd laten spelen eigenlijk. Duranville ontwikkelt zich ook goed. Verschaeren zet zich ook door. Buthera en El Hadj heb ik minder kansen gegeven, dus zou ik aan moeten werken maar gezien Refaelov volledig instort door leeftijd zal ik El Hadj in tweede deel meer gebruiken in de hoop dat hij doorzet. En Ashimeru zal ik wellicht uitlenen op zijn vraag. Trebel, Hubert en Refaelov zijn einde contract na dit jaar en die krijgen geen nieuwe contract. Wellicht probeer ik nog een paar spelers te verkopen, waaronder zeker al Vertonghen en mogelijk ook Diawara, Ashimeru, Raman, Hoedt en wat spelers die terugkeren van uitleenbeurt.

Verder Frankrijk wereldkampioen geworden tegen Argentinië in de finale. Niet veel gekke dingen gebeurd op dat WK verder. Duitsland, Japan en Nederland hebben de normale selecties (dat kan je makkelijk aanpassen). België eruit tegen Spanje. Tottenham aan de leiding in Premier League gevolgd door City. Real Madrid, Leverkussen, Lyon en Napoli aan de leiding in de andere grote competities.

mfZmEMh.png


In tweede klasse een duel tussen RSCA Futures, KMSK Deinze, RWDM en Beerschot voor kampioenschap en promotie (maar mijn B team kan niet promoveren natuurlijk), terwijl Sint-Eloois Winkel al een enorme kloof heeft uitgebouwd in eerste nationale waar de eerste drie promoveren. Redelijk veel speelbare competities ook in mijn save omdat dat de database aan spelers groter maakt. Zou goed zijn denk ik voor de reputatie van de Belgische competities mochten FC Luik (van derde naar tweede) en Beerschot promoveren, maar Winkel en Deinze gezien dichtbij waar ik woon zouden ook wel tof zijn.
Toffe update! En je jeugd ontwikkeld precies beter als de mijne. Hoe doe je dat? Elke tweede helft laten invallen? Of enkel als je voorstaat? Laat je ze nog halve matchen mee doen bij de jeugd?
 
Toffe update! En je jeugd ontwikkeld precies beter als de mijne. Hoe doe je dat? Elke tweede helft laten invallen? Of enkel als je voorstaat? Laat je ze nog halve matchen mee doen bij de jeugd?

Volgens mij heb ik zelfs nog fouten gemaakt, en moet ik Duranville tot zijn 18 bij de -18 jarigen houden (hoewel je dan goede jeugdcoaches nodig hebt en evt. zelf manueel uw trainingen moet invoeren voor de 18-jarigen.

Ik heb het gevoel dat ze beter trainen met een goed moraal, en dan kan je ze complimenteren bij een goede training wat ik ook doe. In het geval van Kana, N'Diaye en Stroeykens zijn ze eigenlijk gewoon basisspeler op dit moment, dus het heeft niet met invallen te maken. Ze starten gewoon in veel wedstrijden, en als je wedstrijden wint of ze hebben een goede rating gaan ze rapper omhoog. Stroeykens heeft de 10e hoogste gemiddelde beoordeling van de JPL dus die stijgt nu fors daardoor. Ik denk dat je ze aan de 70ste/71ste/72ste minuut moet laten invallen voor de kans op een notering (zodat je tijd hebt om de wissels nog door te voeren). Maar als je ze meer laat spelen en ze doen het goed, hebben ze een grotere kans op een goede notering, wat helpt in ontwikkeling en moraal.

Ik laat ze soms halve matchen mee doen met de jeugd, afh. van de conditie hoewel je daarmee een training minder hebt, en het best is om maar 1 wedstrijd te hebben in de week met een jeugdspeler, of in 1 selectie te houden zodat ze het trainingsschema volgen. Goede trainers hebben en ze focussen op 1 specifiek aspect v/d training kan helpen met het toenemen van de kwaliteit van de training. Bij 18-jarigen en B-kern moet ik wel nog de staf updaten, en bij de A-kern misschien ook nog de overhaul verderzetten. Boeckx bijvoorbeeld moest weg. Tijdens de WK-break heb ik ook manueel de rustperiode weggedaan, en de vriendschappelijke wedstrijden ook, en ze één dikke maand allemaal gewoon laten puur trainen. Daarmee boet je misschien wel in qua wedstrijdritme en eventueel fitheid.

Mijn begrip is dat onder 18-jaar best bij -18 jarigen blijft om te trainen, en vanaf 18 jaar een speler minuten moet maken, of dat bij uw A kern is of uw reserves maakt niet, maar als de kern v/d reserves te breed is, dan is de kans dat ze geen minuten maken. Dus als een speler te goed is voor je reserves maar te zwak voor je A kern moet je ze uitlenen, waarbij je best ervoor zorgt dat speeltijd gegarandeerd is en dat de trainingsfaciliteiten van de club waaraan je ze uitleent heel goed zijn.

In het tweede deel v/h seizoen ga ik El Hadj ook meer als basisspeler opstellen in de hoop dat hij zich ook beter ontwikkelt. Duranville zet ik voorlopig terug naar -18.
 
Het seizoen is afgelopen, 30 juni nu.

uMXXcZ4.png

x6DN2RL.png


Kampioen, met in de PO-groep zes punten voorsprong. Laatste titelmatch deed er dus nog toe (dacht ik, was me niet 100% duidelijk wat er zou gebeuren als Genk won).

PSbxTDu.png


Ver geraakt in de beker, helaas deze niet kunnen winnen. Verloren tegen Standard in de finale, na Gent uitgeschakeld te hebben via penalty's.

f8EGGQj.png


Geraakt tot in de halve finales van de Conference League. West Ham was de grootste verrassing, uit hield ik het op 1-1 waar ik tevreden mee was gezien ik een paar keer goed wegkwam. Thuis hadden ze een heel slechte eerste helft, waar we de match al beslist hadden. Ik vond dat ik in beide matchen tegen Braga sterker dan hun was, maar efficientië voor doel was niet goed, dus verliezen we twee keer. Braga won de finale tegen Villareal via penalty's.

tvsCu2q.png


Goed voor de Belgische coëfficiënt.

Ad1IGiD.png


Beste aankopen van het seizoen.

X0RA342.png


RWDM promoveert. Sint-Eloois Winkel, La Louvière en Francs Borains promoveren, terwijl de jeugd van Standard degradeert in tweede klasse. In het buitenland niet veel opvallends: Bayern, AC Milan, Manchester City, Real Madrid en Lyon kampioen. Bayern wint ook de Champions League. Everton, Bournemouth en Crystal Palace degraderen, ten koste van Norwich, Burnley en Watford. Hannes Delcroix dat maar 2 matchen speelde voor Crystal Palace heb ik zo dus alweer teruggehaald, voor 1.4 miljoen (terwijl ik hem vorig seizoen verkocht voor 5.5 miljoen). Wesley Hoedt vertrekt voor 10.5 miljoen naar Burnley.

Ik verwacht veel beweging op de transfermarkt verder nog. En er is al één en ander gebeurd qua vrije transfers, maar dat zijn vooral versterking in de breedte vooralsnog. Gratis opgepikt: Koji Miyoshi (Antwerp), Snail Prevljak (Eupen), Arthur Zagré (Monaco/Utrecht) en Jordan Lukaku (Ponferrada).

Edit: Denk wel dat ik een andere carrière ga starten, omdat het nadeel van de JPL het gat tussen de Belgische competitie en Europa is, en ik eerder dan verwacht kampioen ben (wat al één v/d doelen was). Jeugdspelers ontwikkelen is heel leuk, maar met een ploeg als Anderlecht riskeer je die ook snel te verliezen eens ik een paar jaar verder ben. Ik denk dat ik hem even on hold zet (op zijn minst), gezien ik nog heel wat andere dingen wil doen in FM die ik niet echt kan doen met Anderlecht, zoals in Frankrijk/Engeland/Italië, misschien Spanje/Duitsland/Portugal coachen, of iets uitdagenders/originelers zoals bvb. journeyman.
 
Laatst bewerkt:
FM22 eens opgestart, weer zin gekregen tijdens het WK. Eerste seizoen met OHL (en Belgie). Altijd al eens een vijfmansdefensie willen proberen en goed gelukt.

6LPvEly.png

71 goals voor, 24 tegen

J0gyrcI.png
Seizoen 2 was ook weer een voltreffer: kampioen, beker en kwartfinale CL (Real Madrid verslagen maar er uit gebonjourt door Man City).

Adcu6ME.png

PfcElf9.png

V7vd6QY.png


Huidige teamopstellingen, wisselt natuurlijk geregeld :
QGntS1i.png

sSRM3n1.png


Overigens goed zaakje gedaan: begin seizoen gratis Hinteregger opgepikt en in januari voor 15mil weer verkocht.
 
Ik post vanavond ook is wat screens :) .
Ik sta nu samen met Genk stevig aan de leiding in seizoen 4 in de JPL. Tevens net doorgestoten naar de knock-outs van CL.

Als je Verschaeren soigneert wordt het een topper. Tevens heb ik El Hadj laten gaan omdat die zijn potentieel niet haalde.

Impressive wel dat je Lokonga bent kunnen gaan halen!
 
Ik post vanavond ook is wat screens :) .
Ik sta nu samen met Genk stevig aan de leiding in seizoen 4 in de JPL. Tevens net doorgestoten naar de knock-outs van CL.

Als je Verschaeren soigneert wordt het een topper. Tevens heb ik El Hadj laten gaan omdat die zijn potentieel niet haalde.

Impressive wel dat je Lokonga bent kunnen gaan halen!

Verschaeren doet het inderdaad goed. El Hadj lijkt mij inderdaad ook bij mij niet zijn potentieel te halen, die gaat niet vooruit. Die krijgt nochtans de speelkansen gezien hij tweede keus is voor zowel AML als AMC. Lokonga twijfelde ik over omdat het een duur contract is, en om die te kunnen halen moest ik heel wat bonussen in zijn contract geven zodat hij een (veel) lager salaris dan hij vraagt zou accepteren wat gelukt is. Ik heb ook Onana geprobeerd te halen voor ik Lokonga deed, maar dat is niet gelukt (Everton accepteerde een bod van 32 miljoen). Onana speelt nu zelfs niet eens voor Everton in de Championship omdat hij weg wilt nadat ze degradeerden.

Ik twijfelde over Lokonga omdat het objectief niet de meest verstandige aankoop is denk ik. Maar de homegrownregel (dat het een Belg is), potentie voor nog meer groei en de mentale karakteristieken in dat het een potentiele leidersfiguur is die zal passen in de groep maken het wel waard denk ik.

Ook anticipeerde ik op een mogelijk vertrek van wat middenvelders wat eigenlijk niet gebeurde. Nu in de winter tracht ik daar wel verandering in te brengen. Diawara (met een salaris dubbel zo hoog als Lokonga) heb ik nu weggekregen. Maar ik heb nog 1 of 2 middenvelders te veel, en Olsson zal ik nog zeker proberen verkopen, mogelijk ook Zurkowski. Ik heb op dit moment een te brede kern op bepaalde posities, zeker op het centrale/verdedigende middenveld en ook op de linksachter en de rechtsaanvallende middenvelder. Kana heeft zelfs veel als verdediger gespeeld en Sadiki als rechtsachter waar beide speelden als verdedigende middenvelder vorig seizoen.

Waarom koop je Delcroix weer? :)

Ik wou hem nooit weg, maar de vorige keer toen Crystal Palace een bod deed, moest ik hem laten gaan omdat hij weg wou. Delcroix is verder handig als linksvoetige centrale verdediger en is nu nuttig ter vervanging van Jan Vertonghen. Ook hier speelt dat het een Belg is mee. (betaalbaar en goed genoeg voor Anderlecht).

En de spelers waren misschien ook wel gewillig om te vertrekken omdat Crystal Palace degradeerde (idem voor Lorient bvb.)

vJm1dJK.png


Moeilijk seizoen, slechte lotingen of wisselvalliger gespeeld. Eruit tegen Dinamo Zagreb in de Champions League voorrondes. Derde geworden in een groep met Sociedad, Chelsea en Rosenborg in Europa League (8 op 18, gewonnen thuis tegen Sociedad en uit op Chelsea, twee keer gelijk tegen Rosenborg). Nu geloot tegen Lech Poznan in de Conference League.

Nog altijd in de beker. En derde in de competitie. Slechte matchen afgewisseld met goede matchen. Heb meer moeite met een goed teamgeest en moraal hoog te houden door een te brede kern etc. . En de verdediging lijkt ook wat te zwak / onervaren te zijn. Verder ook wel de nodige pech met de blessures gehad zoals Nzola, Verschaeren etc. . En heel wat spelers zijn niet in vorm of renderen niet helemaal. Al lijkt het nu wel wat beter te worden met bepaalden. Heel wat transfers of teruggekeerden van uitleenbeurt die ik niet direct verkochtte vielen dik tegen vooralsnog voor tal v. redenen. Nzola wel duidelijk een aanwinst in de matchen die hij al speelde (maar een heel deel gemist door een blessure).
 
Laatst bewerkt:
Verschaeren doet het inderdaad goed. El Hadj lijkt mij inderdaad ook bij mij niet zijn potentieel te halen, die gaat niet vooruit. Die krijgt nochtans de speelkansen gezien hij tweede keus is voor zowel AML als AMC. Lokonga twijfelde ik over omdat het een duur contract is, en om die te kunnen halen moest ik heel wat bonussen in zijn contract geven zodat hij een (veel) lager salaris dan hij vraagt zou accepteren wat gelukt is. Ik heb ook Onana geprobeerd te halen voor ik Lokonga deed, maar dat is niet gelukt (Everton accepteerde een bod van 32 miljoen). Onana speelt nu zelfs niet eens voor Everton in de Championship omdat hij weg wilt nadat ze degradeerden.

Ik twijfelde over Lokonga omdat het objectief niet de meest verstandige aankoop is denk ik. Maar de homegrownregel (dat het een Belg is), potentie voor nog meer groei en de mentale karakteristieken in dat het een potentiele leidersfiguur is die zal passen in de groep maken het wel waard denk ik.

Ook anticipeerde ik op een mogelijk vertrek van wat middenvelders wat eigenlijk niet gebeurde. Nu in de winter tracht ik daar wel verandering in te brengen. Diawara (met een salaris dubbel zo hoog als Lokonga) heb ik nu weggekregen. Maar ik heb nog 1 of 2 middenvelders te veel, en Olsson zal ik nog zeker proberen verkopen, mogelijk ook Zurkowski. Ik heb op dit moment een te brede kern op bepaalde posities, zeker op het centrale/verdedigende middenveld en ook op de linksachter en de rechtsaanvallende middenvelder. Kana heeft zelfs veel als verdediger gespeeld en Sadiki als rechtsachter waar beide speelden als verdedigende middenvelder vorig seizoen.



Ik wou hem nooit weg, maar de vorige keer toen Crystal Palace een bod deed, moest ik hem laten gaan omdat hij weg wou. Delcroix is verder handig als linksvoetige centrale verdediger en is nu nuttig ter vervanging van Jan Vertonghen. Ook hier speelt dat het een Belg is mee. (betaalbaar en goed genoeg voor Anderlecht).

En de spelers waren misschien ook wel gewillig om te vertrekken omdat Crystal Palace degradeerde (idem voor Lorient bvb.)

vJm1dJK.png


Moeilijk seizoen, slechte lotingen of wisselvalliger gespeeld. Eruit tegen Dinamo Zagreb in de Champions League voorrondes. Derde geworden in een groep met Sociedad, Chelsea en Rosenborg in Europa League (8 op 18, gewonnen thuis tegen Sociedad en uit op Chelsea, twee keer gelijk tegen Rosenborg). Nu geloot tegen Lech Poznan in de Conference League.

Nog altijd in de beker. En derde in de competitie. Slechte matchen afgewisseld met goede matchen. Heb meer moeite met een goed teamgeest en moraal hoog te houden door een te brede kern etc. . En de verdediging lijkt ook wat te zwak / onervaren te zijn. Verder ook wel de nodige pech met de blessures gehad zoals Nzola, Verschaeren etc. . En heel wat spelers zijn niet in vorm of renderen niet helemaal. Al lijkt het nu wel wat beter te worden met bepaalden. Heel wat transfers of teruggekeerden van uitleenbeurt die ik niet direct verkochtte vielen dik tegen vooralsnog voor tal v. redenen. Nzola wel duidelijk een aanwinst in de matchen die hij al speelde (maar een heel deel gemist door een blessure).
Van Crombrugge is zwaar overrated. Ik ben Lafont gaan halen in de Ligue 1 en die heeft bij mij een wereld van verschil gegeven qua defensieve stabiliteit.
 
Dus 1 januari 2024 nu in mijn spel

8ba02bec08db169ca7239bb30acf2dc1.png


Dit is Streoykens aan het begin van het spel.

j7SaJbz.png


En bij mij nu.

76779ec37621e60cb71af9520e48cc55.png


En voor Yari in het begin van het spel

OewDiNc.png


Meestal ongeveer een halfje omhoog (bij de helft 1tje omhoog).

Stroeykens eigenlijk de best presterende speler nu als je moet afgaan op rendement en gemiddelde rating voor het begin van het tweede seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Dus 1 januari 2024 nu in mijn spel

8ba02bec08db169ca7239bb30acf2dc1.png


Dit is Streoykens aan het begin van het spel.

j7SaJbz.png


En bij mij nu.

76779ec37621e60cb71af9520e48cc55.png


En voor Yari in het begin van het spel

OewDiNc.png


Meestal ongeveer een halfje omhoog (bij de helft 1tje omhoog).

Stroeykens eigenlijk de best presterende speler nu als je moet afgaan op rendement en gemiddelde rating voor het begin van het tweede seizoen.

vJrebdA.png


jV1cH9a.png
 
Frustrerend seizoen. Ik heb niet het gevoel dat ik slechter was dan vorig seizoen, maar vorig seizoen zat het vak mee, dit seizoen toch te vaak niet.

Finale beker, eruit in 1/16e finale conference league tegen Sporting Lissabon (na strafschoppen en een tegendoelpunt in extra tijd). Grappig genoeg opnieuw eruit tegen de latere winnaar (en opnieuw een Portugese ploeg). Finale van beker opnieuw verloren (deze keer van AA Gent) en op 1 punt gestrand van RC Genk. Veel frustrerende matchen ook tussen.

ba6aVIY.png


Spelerskwaliteit is ook gewoon niet goed genoeg, vooral de verdediging dan.

Onze competities

AybmAWL.png


khJXxxD.png


gnbxEfX.png
2K6k4yp.png


Logo's moet ik nog importeren (had er al eentje gedownload, maar ik kon er niet aan wennen dus weer gede-installeerd).

Weet nog niet of ik een derde seizoen ga doen, ga veranderen van ploeg of een nieuwe carrière ga opstarten (om me ergens een keer op te werken, wellicht in Engeland dan). Ik denk niet dat ik ooit (voor lang) FM gedaan heb ik een buitenlandse competitie, maar wel al in de lagere klasses.

Van Crombrugge is zwaar overrated. Ik ben Lafont gaan halen in de Ligue 1 en die heeft bij mij een wereld van verschil gegeven qua defensieve stabiliteit.

Dit seizoen stelde hij teleuer. Heb gezien dat Lafont einde contract is, maar hij wil nog niet komen. Misschien eens proberen in juni (hij zou duidelijk een verbetering zijn voor het team, heb ik al gezien).
 
Spelerskwaliteit is ook gewoon niet goed genoeg, vooral de verdediging dan
Klopt, hoewel centrale verdediging in mijn ploeg ook een zwak(ker) punt is zijn ze al wel beter dan die kapoenen die je nu staan hebt.
Debast en Sadiki zijn bij mij nooit doorgebroken en al enkele seizoenen verkocht.
Delcroix loopt nog altijd rond als invaller.
Heb nu een paar jonge talenten gekocht waarvan er hopelijk 1 of 2 toch goed genoeg worden.

Op zijn 20 lijkt Stroeykens eindelijk zijn draai gevonden te hebben. En een andere regen die op zijn 17 al tegen de deur van 1ste team staat te bonken. Duranville was dit seizoen verhuurd aan Ligue 2 waar hij veel speelde. Benieuwd hoe hij presteert in de voorbereiding naar volgend seizoen.

In mijn vierde seizoen bij RSCA titel gewonnen met record aantal zeges, beker gewonnen en in de CL eruit tegen Barca in de tweede knock-out fase.

Ik speel elk jaar in FM toch met RSCA tot er ik er de CL mee win. Dan ontslag pakken en zien welke vergane glorie ik terug naar roem wil brengen.
 
Ik speel elk jaar in FM toch met RSCA tot er ik er de CL mee win. Dan ontslag pakken en zien welke vergane glorie ik terug naar roem wil brengen.

Voor mij is het mijn eerste FM in vijf jaar tijd. Dus bepaalde mechanics die vernieuwd zijn. En vroeger was ik ook niet direct pro in het spel. In mijn jeugd deed ik traditioneel twee seizoenen Zulte Waregem, maar dit jaar wou ik eens Anderlecht. Ik vind onze competitie door de play-offs vrij lastig door de snelle opeenvolging van wedstrijden, en balanceren van de kern is niet zo simpel. Dat heb ik het hele seizoen niet zo goed gedaan (eerst te brede kern, dan te kleine kern, bepaalde posities zwak of geen tweede keuze). In mijn RSCA carrière toch niet echt een aantrekkelijke keuze van vrije ploegen of ploegen die mij (als ik naar de spelers) kijk niet liggen of niets van ken. Cruciaal is om eigenlijk naar die vier sterren reputatie te gaan om wat meer slagkracht te hebben bij het aantrekken van spelers.

Moet nog zien wat ik ga doen, maar ik wil graag ook een "vergane glorie" of kleinere ploeg omhoog werken, en dan liefst in één van de grote vijf competities (al zegt Duitsland en eigenlijk ook Spanje me weinig, en vind ik Engeland ergens vervelend omdat elke ploeg op elkaar trekt lagerop en door het systeem van werkvergunningen, maar aan de andere kant is die "ladder" ook fascinerend). Ik heb nog nooit ergens buiten België gecoacht of toch voor langer dan een paar maand volgehouden.
 
Terug
Bovenaan