Sim PC PS5 XBOX SWITCH Football Manager 2023

Em6xIqb.png


Dit begrijp ik dus niet. Ik heb 378 miljoen euro en nog steeds zijn mijn financiën maar oké. En salarisbudget heb ik ook naar beneden gedaan (is nu 2,5 miljoen euro per maand).

7xw0Kab.png


kreeg nog dit berichtje (nu plots "veilig", een week later).
 
Laatst bewerkt:
Em6xIqb.png


Dit begrijp ik dus niet. Ik heb 378 miljoen euro en nog steeds zijn mijn financiën maar oké. En salarisbudget heb ik ook naar beneden gedaan (is nu 2,5 miljoen euro per maand).

7xw0Kab.png


kreeg nog dit berichtje (nu plots "veilig", een week later).
U schulden zijn te hoog. Mijn club is schuldenvrij met +- 60 miljoen in kas op einde vh seizoen.

Als u schuldeiser(s) allemaal komen claimen ben je failliet. Een beetje zoals in het echt bij RSCA aan de gang is :) .
 
@Lakigigar : je hebt amper 6 miljoen in kas dus dat is maar gewoontjes ok. De geschatte waarde is het totaal van de waarde van de kern, faciliteiten, geld in kas,...
Oh dat wist ik niet. Ja, eigenlijk Diawara en Vertongen moet je proberen (met hindsight) in window 1 te verkopen. Vertonghen is ook gewoon echt niet goed genoeg. En Diawara is gewoon niet bepalend genoeg om zo een salaris te verantwoorden. Maar die wegkrijgen is zo moeilijk. Ik merk ook dat een andere club vaak onder de vraagprijs biedt (zelfs als de speler niet op de transferlijst staat), maar als je zelf op een speler biedt, moet je altijd over de vraagprijs.
 
Oh dat wist ik niet. Ja, eigenlijk Diawara en Vertongen moet je proberen (met hindsight) in window 1 te verkopen. Vertonghen is ook gewoon echt niet goed genoeg. En Diawara is gewoon niet bepalend genoeg om zo een salaris te verantwoorden. Maar die wegkrijgen is zo moeilijk. Ik merk ook dat een andere club vaak onder de vraagprijs biedt (zelfs als de speler niet op de transferlijst staat), maar als je zelf op een speler biedt, moet je altijd over de vraagprijs.
Vraagprijs <> waarde

Ik heb Vertonghen voor 200k laten vertrekken. Die loonmassa was me die extra paar 100k niet waard.

On a side note: Ze zouden dat beter in het echt ook doen bij RSCA. De verliezen op de verkoop incasseren om de loonmassa wat terug te dringen ipv vast te houden aan belachelijke vraagprijzen.
 
Besloten om me terug te trekken uit mijn voetbalcarrière want ik zag iets interessants. Harelbeke is nieuw in de derde klasse (eerste amateur) in mijn save, een ploeg met een leuke historie (tijdje in eerste klasse gespeeld) en heel dichtbij waar ik woon.

Nieuwe manager opgestart (voorgesteld op basis v. ervaring, anders had ik te veel voordeel door de twee jaren Anderlecht).

Rt9E5Nf.png



Dit is waar we starten, blijkbaar wel gelukkig een professionele ploeg en een voor zijn doen groot stadion.

5rcRfs5.png


Dat is trouwens dynamisch, want twee weken later ziet het er allemaal weer helemaal anders uit, en ben ik niet langer kansloos, gewoon misschien een anonieme middenmoter.

Grappig dat ik Seraing zal tegenkomen. Jammer dat de jeugdteams ook kunnen promoveren, ik zal zien waar ik geraak.
 
Even ter vergelijking, ik heb even de salarissen in mijn save vergeleken gezien de financiële situatie bij mijn ploeg verslechterd, ook al zit ik niet over mijn salarisbudget. Zal zaak zijn van snel te promoveren.

b25hZwh.png


tcoiD8T.png


t7UIOWN.png


1 miljoen uitgeven aan salarissen in mijn divisie lijkt me not done. Knokke en Heist lijken erg laag omdat ze al te veel in de problemen zijn.

Ook wow dat ik al bijna hogere salarissen dan Seraing heb (die zwaar in de problemen zitten, iedereen daar op de transferlijst). Ik heb de volledige ploeg van Seraing gecoacht (voor na dit jaar), idem dito voor Deinze dat ook in de problemen lijkt te komen. Lagere divisies van België zijn toch wel een beetje een kerkhof.

De nieuwe coach van Anderlecht heeft de financiële situatie verbeterd en nu is Anderlecht op 2 maand tijd van oké naar rijk. Ik heb 90% van het werk gedaan :rofl: RSCA Futures wordt de te kloppen ploeg want Duranville, Sardella, etc. lijken allemaal te spelen voor die ploeg. Dat kan ik absoluut niet aan.

Zal zaak zijn van veel te lenen en enkel einde contract spelers te kopen die een directe versterking vormen (vandaar dat ik Seraing, Deinze, later jeugd en reserveploegen van Anderlecht, Genk, Brugge, etc. zal scouten).

Alle vriendschappelijke wedstrijden gewonnen, en in de derde en vierde ronde v/d beker ook gewonnen (tegen Menen en Tubeke). Vijfde ronde is een uitwedstrijd tegen Dessel. Win ik die, dan mag ik thuis tegen promovendus Lommel (dat het seizoen vrij goed gestart is).

Eerste match in eerste amateur gespeeld. 3-1 thuis gewonnen tegen Rupel Boom, maar het was spannender dan ik dacht dat het zou worden. Lijkt dat het team klaar is voor deze divisie (zeker voor behoud), maar ben niet zeker of de kwaliteit voor te promoveren er al is, en mijn kern is iets(je) te breed.

Voor de fans van OHL, die degradatie kan eigenlijk goed uitpakken, want nu zal hun wonderkind quasi elke match spelen (die hebben één van de beste wonderkinds van het spel rondlopen nu, in de spits). En de enige ploeg in de lagere divisies met een financiële status van veilig, dus die zijn in no time terug. (goede jeugd ook in het spel).
 
Ik begrijp uw reactie niet...

Het is een fictief spelletje hé, het is een beetje vreemd dat je jouw woonplaats in beschouwing neemt bij de keuze van je ploeg. Vandaar, je gaat er nogal ver in op. :wink:

EDIT: of je bedoelt het gewoon als in dat je met die ploeg een band hebt omdat het een ploeg uit jouw streek is. Dan is het iets anders natuurlijk. Ik las het eerder als dat je dat een voordeel voor jouw "FM-carrière" vond.
 
Laatst bewerkt:
Het is een fictief spelletje hé, het is een beetje vreemd dat je jouw woonplaats in beschouwing neemt bij de keuze van je ploeg. Vandaar, je gaat er nogal ver in op. :wink:

EDIT: of je bedoelt het gewoon als in dat je met die ploeg een band hebt omdat het een ploeg uit jouw streek is. Dan is het iets anders natuurlijk. Ik las het eerder als dat je dat een voordeel voor jouw "FM-carrière" vond.
Ja, het is zoals je in de edit beschrijft.
 
Ontslagen dus ben een nieuwe job aan het zoeken, werkte voor geen meter wat ik deed. Had nochtans online wat advies gezocht voor tactieken, maar dat bleek heel slecht advies te zijn, of slecht uitgevoerd door mij, of enkel te werken voor vanaranama north & south en dus niet voor belgische derde klasse. Misschien dat ik de ploegen waar ik tegen speelde te veel onderschatte waardoor ik te naief speelde.

Spelen op de lange bal in FM en het middenveld overslaan gaat niet (of toch niet in eerste amateur).

Ben nu bij een reeks ploegen aan het solliciteren: KV Kortrijk, Ujpest, KMSK Deinze, etc. Kijken of ik ergens ga aangesteld worden, anders simuleer ik en solliciteer ik voor elke job dat ik kan tot ik één aangeboden krijg en zie waar ik wel beland.
 
Ontslagen dus ben een nieuwe job aan het zoeken, werkte voor geen meter wat ik deed. Had nochtans online wat advies gezocht voor tactieken, maar dat bleek heel slecht advies te zijn, of slecht uitgevoerd door mij, of enkel te werken voor vanaranama north & south en dus niet voor belgische derde klasse. Misschien dat ik de ploegen waar ik tegen speelde te veel onderschatte waardoor ik te naief speelde.

Spelen op de lange bal in FM en het middenveld overslaan gaat niet (of toch niet in eerste amateur).

Ben nu bij een reeks ploegen aan het solliciteren: KV Kortrijk, Ujpest, KMSK Deinze, etc. Kijken of ik ergens ga aangesteld worden, anders simuleer ik en solliciteer ik voor elke job dat ik kan tot ik één aangeboden krijg en zie waar ik wel beland.
Zien waar ik beland is eentje die ik ook wel is durf toepassen. Kwestie dat je anders altijd toch richting dezelfde ploegen/landen kijkt.

PS: Ik dacht even dat je in real life ontslagen was en dat aanhaalde als reden waarom je zo veel FM bent beginnen spelen :)
 
Zien waar ik beland is eentje die ik ook wel is durf toepassen. Kwestie dat je anders altijd toch richting dezelfde ploegen/landen kijkt.

PS: Ik dacht even dat je in real life ontslagen was en dat aanhaalde als reden waarom je zo veel FM bent beginnen spelen :)
Merk wel dat ik door dat mijn "aanpassingsvermogen" met deze coach 1 is niet makkelijk buitenlandse jobs kan krijgen, terwijl bij de vacature van Antwerp mijn adviseur wel zegt dat ik kans maak.

Dit seizoen natuurlijk vrij rap voorbij omdat ik niet eens 30 wedstrijden heb gespeeld, en februari tot mei/juni quasi op vakantie is (en geen enkele job buiten Tienen aangeboden kreeg).

G1e73WE.png


lsXpKgc.png


MnjYI4m.png


Club Brugge kampioen na mezelf met Anderlecht en Genk.

Nu aan het solliciteren bij Sint-Truiden, Eupen, Antwerp en Seraing. Maar Seraing ga ik niet aannemen. (maar gewoon even kijken of ik de vacature aangeboden krijg).

Lijken mij allemaal stuk voor stuk lastig ook. Antwerp ziet er toch ook al een "rebuild challenge uit", verrast door de zeer kleine kern. Sint-Truiden zit diep in de schulden. Seraing heeft ook problemen en zeker geen ploeg om te promoveren. Eupen ziet er me nog het makkelijkst uit van de vier, hoewel ik vermoed dat die versterking zullen kunnen gebruiken.

Bij Cercle en Oostende zie ik nu ook "in de schulden" staan.

EDIT:

ShoZswR.png


Alles aan dit is zo cursed.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk men eerste seizoen uitgespeeld met Lommel.

Reguliere competitie met 1 punt verschil gewonnen voor RWDM en Beerschot.
Playoffs rotslecht gespeeld, 3/21 en erna een 9/9. 3e geëindigd op 13 punten van RWDM en 6 op Beerschot.
Opmerkelijk is dat Antwerpen kampioen ga spelen in eerste. Spelen daar de playoffs met Standard, Eupen en Anderlecht.

1 speler verkozen in elftal van het jaar, Caué 3e in topschutters stand en 2e geworden in de manager van het jaar. Op naar een nieuw jaar en eens kijken wat te doen qua spelers. Heb wel een paar leuke spelers uit men ontwikkelingscentrum gekregen die kunnen uitgroeien tot 4* spelers. Ook bij de -21 een paar deftige rond lopen die denk ik gaan meekunnen in 2e klasse.

Probleem is vooral men financiën. Zit met een mega lening van 15.000.000 en een paar dure vogels qua maandsalaris, die mannen staan dan ook nog onder contract voor de komende 2 seizoenen. Toch eens bekijken of ik ze niet kan verkopen.
 
Wat laat aan. Maar voor de Belgische competities, tot welke reeks/afdeling kan je gaan? Is 3de amateur mogelijk?
Anders ook wel eens aanschaffen :)
 
Wat laat aan. Maar voor de Belgische competities, tot welke reeks/afdeling kan je gaan? Is 3de amateur mogelijk?
Anders ook wel eens aanschaffen :)

Neen, origineel kan je enkel 1A/1B/1e Amateur spelen.
Via de Steam workshop kan je wel extra competities downloaden, oa alle Belgische divisies. Maar die zijn door gewone mensen gemaakt, en bevatten niet gelijk de spelers van de lagere niveaus, enkel de teams en divisies zijn speelbaar gemaakt.
 
Terug
Bovenaan