Sim PC PS5 XBOX SWITCH Football Manager 2023

Is 33% in korting op Steam momenteel voor de volgende 24h. Zal hem waarschijnlijk gaan kopen, maar toch eerst nog eens googlen of die nergens goedkoper staat.
 
Spel gekocht. Spel opgestart met simultaan:
- Beerschot
- Palmeiras
- Brighton
- Dortmund
- AS Roma
- PSV
- Wisla Krakow
- Valencia
- GIF Sundsvall

Beetje mijn favoriete ploegen in elk land, op Brighton en PSV na, ik wou gewoon een middenmoot-club uit de PL en PSV heeft wel een leuke uitdaging om Ajax te onttronen.
Eerste keer dat ik met zoveel ploegen start, hopelijk word ik niet gek van die gigantische hoeveelheid persconferenties... In vorige edities startte ik altijd met 1 club, maar na 5-6 seizoenen werd ik het spel in zijn geheel beu en kwam er van mijn plannen om met andere ploegen te spelen, niets in huis. Als ik nu maar 2-3 seizoenen ver geraak, maakt het niet zoveel uit gezien ik toch in alle landen gespeeld heb die ik wil.

Een vraag, de laatste graphics die ik heb, dateren uit FM 2018. Wat is tegenwoordig een goeie website om logo's en kits te downloaden? Sortitoutsi nog altijd of zijn er betere verzamelplekken?
 
Indruk na 1 dag:
Beerschot-spelers worden weer maar eens crimineel ondergewaardeerd. En de jeugdspelers van Club Nxt en Anderlecht Futures ook.
Spelers van Lommel, Deinze, Lierse en Virton daarentegen worden dan weer zwaar overschat. Die Bourdin van Virton krijgt een hogere waarde dan in de vorige FM's toen die bij Beerschot zat, terwijl die net 8 maanden lang geen club wist te vinden en nu bij Virton tegen degradatie moet vechten.

Mijn grootste ergernis, die incorrecte weergaves van de spelerskunsten. Nu ga ik weer een halve nieuwe ploeg moeten aantrekken, wil ik maar in de buurt komen van de positie die Beerschot in het echt heeft.
 
Stroeykens zijn evolutie kan je hier eerder in de thread zien in een post van mij.

de PA van veel spelers is wel goed, maar de CA niet. Op basis van CA zijn de jeugdploegen echt veruit de zwakste ploegen in 1B bij mij. Nu, in FM als de AI tegen elkaar speelt, is de CA niet altijd even doorslaggevend, dus goed mogelijk dat geen enkele jeugdploeg degradeert. We zien wel.
 
Ik laat spelers vaak trainen op een accent waar ze slecht in scoren. Vaak krijg ik van mijn assistent de melding hier beter mee te stoppen gezien ze hier geen progressie maken. Wat doe je hier best mee?
 
Vraagje: Als je reserveploeg nog niet in een competitie zit, hoe kun je deze dan laten aansluiten?

Je hebt het dan over de reserveploeg van Oostende of STVV bv? Ik geloof niet dat daar een mechanisme voor in het spel zit. Sowieso is het in't echt een proefproject van 2 seizoenen, en ik geloof dat men in het spel dit gewoon "voor altijd" heeft.

Ik laat spelers vaak trainen op een accent waar ze slecht in scoren. Vaak krijg ik van mijn assistent de melding hier beter mee te stoppen gezien ze hier geen progressie maken. Wat doe je hier best mee?

Wat trainingen betreft, abonneer u op https://www.youtube.com/@ebfm/videos en kijk zijn videos over hoe je trainingen moet doen voor spelers. Kerel doet vrij diepe analyses om conclusies te delen.
 
Inderdaad en saves gaan overdraagbaar worden tussen hun nieuwe games.
Dus je gaat je carrieres van FM24 kunnen verder verderzetten op FM25.
Gaat al vanaf FM23 > FM24 kunnen als ik het goed begrijp. En ook verder naar FM25 ondanks de engine switch
But, thanks to many years of hard work from across the studio, I’m delighted to announce you’ll be able to bring your FM23 career into FM24 across all platforms. This means, when you first launch Football Manager 2024, you'll be given the option to continue your FM23 story, picking up exactly where you left off - powered with the new features and revamps that FM24 will introduce. And it’s not only for this year’s version of the game that this feature will be active. It’s also the plan to bring saved games from FM24 into FM25, despite the big changes coming for FM25, which I’ll talk about more shortly.
 
Ondertussen mijn vijfde seizoen begonnen bij Sparta Praag. Vier seizoenen op rij kampioen en ook drie keer de beker gewonnen. In de Champions League vorig seizoen ook alles gewonnen tot we Liverpool tegen kwamen in de kwartfinale..

 
Gezien we geen topic hebben voor met Xbox achievements te stoefen kom ik hem hier ff droppen.
Al enkele jaren gepoogd deze te halen. Eindelijk gelukt :).

En nu ga ik me voorbereiden op seizoen 31!

achieve.png
 
Terug
Bovenaan