Financiële onafhankelijkheid

Wat is je punt? Showing-off?
Nee gewoon aangeven waar ik zit op dit punt in mijn leven.

The next step gaat nu alleen nog maar sneller omdat ik drastische plannen heb qua ondernemen die ik eindelijk wil doorzetten.

En dan zeg ik vlotjes op mijn 45 f*ck de verzuurde maatschappij, ik doe alleen nog waar in zin in heb.

Is dat serieus iets dat jij "uitzonderlijk" vindt? Wij eten dagelijks zelf gemaakte patatten of puree en verse groenten etc?
Jup, dat is tegenwoordig verre van de standaard vermoed ik. Volledig eigenhandig gemaakte gerechten zullen er bij niet veel op tafel komen elke avond.
Pasta bijv, daar is niet veel zelf gemaakt aan buiten koken.

En bij mijn grootouders waren dat dan ook nog zelfgeteelde patatten, zoals @SomeDude er een draai aan gaf. :tongue:

Hier is het alleszins vaak pasta, groenten uit vriezer/bokaal, voorgeschilde patatten uit n zakje, reeds gekuiste sla of voorgesneden wortels, al eens puree uit vriezer om op te warmen, diepgevroren frieten uit een zak ipv verse zelfgeschilde/gesneden frieten, ...

Anyway, serieus off-topic hier. :)

Laatst bewerkt:
Jup, dat is tegenwoordig verre van de standaard vermoed ik. Volledig eigenhandig gemaakte gerechten zullen er bij niet veel op tafel komen elke avond.
Pasta bijv, daar is niet veel zelf gemaakt aan buiten koken.

En bij mijn grootouders waren dat dan ook nog zelfgekweekte patatten, zoals @SomeDude er een draai aan gaf. :tongue:

Hier is het alleszins vaak pasta, groenten uit vriezer/bokaal, voorgeschilde patatten uit n zakje, reeds gekuiste sla of voorgesneden wortels, al eens puree uit vriezer om op te warmen, diepgevroren frieten uit een zak ipv verse zelfgeschilde/gesneden frieten, ...

Anyway, serieus off-topic hier. :)
Wij koken nu ook wel gewoon elke dag vers hoor, en hopen dat vol te houden met kinderen. Pasta koken en een tomatensaus met groenten maken duurt nog even, maar een broccoli koken is letterlijk 5 min kooktijd.

Ik zie vaak "reclame" passeren op social media ivm die third-party sellers op amazon, bol.com, ... Kan dat effectef lucratief zijn of is dat clickbait?

Ik zie vaak "reclame" passeren op social media ivm die third-party sellers op amazon, bol.com, ... Kan dat effectef lucratief zijn of is dat clickbait?

Dropshipping heet dat. Komt er op neer om Chinese brol elders te verkopen zonder zelf een voorraad aan te houden.

Lijkt gemikt op mensen die zo lui mogelijk geld willen verdienen. :p

Wat iedereen wilt dus? :sarcastic:

poker, adfarming, matched betting, dropshipping om heel de wereld te vervuilen met Chinese brol, de magie van crypto, influencer op Instagram, "wallstreetbets",...

Ik zeg niet dat je daarmee geen geld kan verdienen maar al die onderwerpen zitten vol met clickbait, valstrikken, scams en leugens gemikt op mensen die geld willen verdienen met zo weinig mogelijk verantwoordelijkheid te nemen.

Verhuizen naar Bulgarije kan natuurlijk ook nog.

"Ik kom met 850 euro per maand perfect toe”
"Van elke 100 euro die ik binnenkrijg, hou ik uiteindelijk nog 85 euro over om te beleggen.”

Een mens kan hieruit (verkeerdelijk?) verstaan dat Stefan het doet met 5667€/maand.

Verhuizen naar Bulgarije kan natuurlijk ook nog.

"Ik kom met 850 euro per maand perfect toe”
"Van elke 100 euro die ik binnenkrijg, hou ik uiteindelijk nog 85 euro over om te beleggen.”

Een mens kan hieruit (verkeerdelijk?) verstaan dat Stefan het doet met 5667€/maand.
Toch weer zo'n extreem geval he. Ja, dat zal ongetwijfeld gaan. Maar je gaat geen vrienden hebben, je gaat geen sociaal leven hebben, ...
Tof, zo op pensioen op uw 35, zonder dat ge iemand hebt om iets mee te doen...

Toch weer zo'n extreem geval he. Ja, dat zal ongetwijfeld gaan. Maar je gaat geen vrienden hebben, je gaat geen sociaal leven hebben, ...
Bansko is nu ook niet gewoon één of ander random Bulgaars dorpje waar het goedkoop is maar één van de bekendste plaatsen in Europa voor digitale nomaden. Like minded mensen zullen er altijd zijn. Bovendien reist hij van daaruit ook rond naar veel andere landen.

Het is zeker zo dat je je onttrekt van je heimat maar als je de eenzaamheidscijfers hoort in Vlaanderen weet ik nu niet of het daar voor bepaalde mensen persé slechter is als hier.
In Vlaanderen zijn er ook genoeg mensen die hun dag bestaat uit werken, thuis komen, eten, tv kijken, "sociaal doen op de sociale media, en gaan slapen.

Heb nog met die Stefan op school gezeten, voor de vrienden moet hij het alleszins niet laten. Hij had er namelijk geen. Zeer rare snuiter, toen al.

Het probleem dat ik heb met verhuizen naar super LCOL dat je profiteert van de locale bevolking in de omgekeerde manier dan gewoonlijk.

Asof er daar niets te doen zal zijn? Met corona zat ik ook alleen maar thuis, maar online gamen met vrienden deed al veel voor sociaal contact. En dan nog alsof je op uw 35 geen vrienden meer kan maken.
Heb nog met die Stefan op school gezeten, voor de vrienden moet hij het alleszins niet laten. Hij had er namelijk geen. Zeer rare snuiter, toen al.
Hij lijkt mij vrij normaal op basis van zijn online presence? Nu ja, om in het middelbaar "abnormaal" te zijn hoef je al niet zot te doen. Een buitenbeentje ben je al snel.
Het probleem dat ik heb met verhuizen naar super LCOL dat je profiteert van de locale bevolking in de omgekeerde manier dan gewoonlijk.
Hoezo? Op welke manier profiteer je?

Asof er daar niets te doen zal zijn? Met corona zat ik ook alleen maar thuis, maar online gamen met vrienden deed al veel voor sociaal contact. En dan nog alsof je op uw 35 geen vrienden meer kan maken.

Als je de enige bent die niet gaat werken... Uw vrienden gaan overdag moeten gaan werken he :).

Die Stefan is niet met pensioen in de strikte zin van het woord, die werkt nog altijd. Die wilt gewoon zoveel mogelijk vrijheid hebben om te kunnen doen wat hij wilt, qua werkt.

Volgens mij schrijft die oa voor Trends en doet die ook iets met Pascal Paepen en co rond financiële educatie.

Jammer deze reactie, ik heb Stefan na het middelbaar leren kennen.
Vriendelijke jongeman, die toevallig een buitenbeentje was omdat hij graag las.
Alsook volg ik zijn avonturen in Bansko en geloof me dat is geen normaal Bulgaars dorpje maar een dorp waar digital nomads van over heel de wereld samenkomen.

Terug
Bovenaan