Financiële onafhankelijkheid

iemand het volledige artikel?
Ben benieuwd naar de 'trucjes'
Offtopic maar
- nooit op vakantie gaan
- alleen in den aldi winkelen of everyday van de colruyt, en de vrouw elke dag laten koken
- een vrouw hebben die geen kleding en schoenen koopt (staat niet letterlijk in het artikel, maar af te leiden uit z'n uitgaven), en zelf ook niet
- van alles, enkel het goedkoopste nemen. altijd voor de koopjes gaan
- met heel het gezin geen enkele hobby hebben die iets kost wat dan ook

Want ja, waarom zou je nu leven, als je kan sparen voor een mooie toekomst? :unsure:

En 10 jaar met dezelfde broek rondlopen helpt ook! (aan de foto te zien)

Sommige mensen kunnen enorm goed met geld omgaan. Of ze nu veel of weinig hebben, ze zijn creatief en mét resultaat. Hoe doen ze dat toch? In deze rubriek laten we een superbespaarder aan het woord. Deze keer is dat slager Kevin De Kock (35) uit Hoboken, die volgende maand voor de tweede keer vader wordt. “Als we op pad gaan, is dat naar gratis evenementen. Je zou ervan versteld staan hoeveel stoeten, markten en braderieën er zijn.”
OK ja, als je naar een braderie gaat en niks koopt, dan is het ook gratis.
En je kan ook naar de zee gaan met een frigobox van den Aldi met Buval pintjes in. Of gewoon een pintje drinken op de parking van de supermarkt in plaats van op café te gaan.
En eigenlijk kan hij zijn haar nog afscheren met een tondeuse in plaats van naar de kapper te gaan, die tondeuse zal zichzelf rap terugverdiend hebben.

Het simpelste is eigenlijk meer verdienen, dat kan door meer te werken, anders te werken, betere job, in het zwart, bijscholen en zelf je huis zetten of verbouwen, .... mogelijkheden zat maar keuzes moet je altijd maken, in dat opzicht is het mogelijk voor iedereen om 1000 € per maand te sparen.

Maar wie is bereid dat te doen: minder vrije tijd, de kinderen nauwelijks zien, minder spenderen, geen sociaal leven ...

Het simpelste is eigenlijk meer verdienen, dat kan door meer te werken, anders te werken, betere job, in het zwart, bijscholen en zelf je huis zetten of verbouwen, .... mogelijkheden zat maar keuzes moet je altijd maken, in dat opzicht is het mogelijk voor iedereen om 1000 € per maand te sparen.

Maar wie is bereid dat te doen: minder vrije tijd, de kinderen nauwelijks zien, minder spenderen, geen sociaal leven ...
Idd, ik vraag mij dan af of het leven nog wel de moeite waard is. Ge kunt enkel het hoogstnodige eten en drinken (geen vlees meer, overleven op water en brood), met uw kleren doen tot ze compleet zijn versleten, verwarming op 10°C, ... Dan heb je tegenwoordig nog meer comfort in de gevangenis denk ik ...

Trouwens, wanneer je naar gratis evenementen gaat, dan zal je daar meestal toch iets kopen of consumeren, ...

Offtopic maar
- nooit op vakantie gaan
- alleen in den aldi winkelen of everyday van de colruyt, en de vrouw elke dag laten koken
- een vrouw hebben die geen kleding en schoenen koopt (staat niet letterlijk in het artikel, maar af te leiden uit z'n uitgaven), en zelf ook niet
- van alles, enkel het goedkoopste nemen. altijd voor de koopjes gaan
- met heel het gezin geen enkele hobby hebben die iets kost wat dan ook

Want ja, waarom zou je nu leven, als je kan sparen voor een mooie toekomst? :unsure:

Ieder zijn keuze, maar ik vind het maar triestig van zo te leven om € 900 per maand opzij te zetten, terwijl je je levensstandaard serieus kan verhogen en misschien nog de helft daarvan sparen. Wat na X aantal jaar niet het grote verschil zal maken, met € 900 per maand word je niet rijk of kan je niet op je 50e gaan rentenieren...

Ieder zijn keuze, maar ik vind het maar triestig van zo te leven om € 900 per maand opzij te zetten, terwijl je je levensstandaard serieus kan verhogen en misschien nog de helft daarvan sparen. Wat na X aantal jaar niet het grote verschil zal maken, met € 900 per maand word je niet rijk of kan je niet op je 50e gaan rentenieren...
En als je pech hebt en je valt dood op je 50 dan heb je de jaren daarvoor ook niet geleefd ...

Bezorgt hem precies veel stress om al zo'n grijze strooien dak te hebben op uw 35ste

terwijl je je levensstandaard serieus kan verhogen
Hij gaat er wel enorm ver in volgens het artikel, maar als dat hem geen fluit interesseert, waarom zou hij dat dan doen?

Wij gaan ook voor 95% van ons gerief naar Aldi, dat is een gewone supermarkt waar ze ook alles verkopen hé. :wink:

Lijkt me een gigantische luxe en een compleet andere manier van leven om één van de twee partners volledig thuis te kunnen laten.
En elke avond vers klaargemaakt eten op tafel... :drool:

Ik werk voor 2 en rijf dus ook 2 nettolonen binnen.
+firmawagen en gsm
+1630€ huurinkomsten
+300€ dividend/winst uit aandelen maandelijks.

Vrouwtje is thuis als huismoeder en s’avonds staat er vers eten klaar. En we leven niet bepaald low budget.

Ik spaar meer als 900, maar we leven te royaal om snel FIRE te geraken.

Vrouwtje is thuis als huismoeder en s’avonds staat er vers eten klaar. En we leven niet bepaald low budget.

Kan ze dan wat koken? Want die van ons zou nog alle dagen thuis mogen zijn... :laugh:

Off-topic:
Bij vers gemaakt eten krijg ik flashbacks naar eten bij mijn grootmoeder.
Zelf gemaakte patatten of puree met de passevite, groenten die niet uit een pot of vriezer komen en daar een grote lap vlees of vis bij, gebakken in echte boter... :drool:

Hoeveel inkomsten hebben ze? Want 900 euro sparen voor zo'n frugaal leven vind ik eigenlijk maar magertjes.
Ze betalen ook nog een hypotheek af van 678 euro, wat ook een vorm van sparen is. Gas en elektriciteit zijn in de kosten wel heel weinig gerekend, ook al wonen ze op een appartement.

+firmawagen en gsm
+1630€ huurinkomsten

Dat beruchte FIRE, is dat met of zonder uitkeringen, indien met zie ik toch mogelijkheden, niet?

Hoeveel inkomsten hebben ze? Want 900 euro sparen voor zo'n frugaal leven vind ik eigenlijk maar magertjes.

Inderdaad. Gene vetten. Nummer 2 zou beter halftijds werken of zo, veel efficienter.

Kan ze dan wat koken? Want die van ons zou nog alle dagen thuis mogen zijn... :laugh:

Hier ook ... Subiet is het tomatte crevette, de enige keer dat ze in een week eten maakt is het iets wat niet kan aanbranden ... :rofl:

Off-topic:
Zelf gemaakte patatten of puree met de passevite, groenten die niet uit een pot of vriezer komen en daar een grote lap vlees of vis bij, gebakken in echte boter... :drool:

De aorta en cholesterol zeg hoezee.

+firmawagen en gsm
+1630€ huurinkomsten

Wat is je punt? Showing-off?

Off-topic:
Is dat serieus iets dat jij "uitzonderlijk" vindt? Wij eten dagelijks zelf gemaakte patatten of puree en verse groenten etc?

Wat is je punt? Showing-off?
Niet noodzakelijk, ikzelf vind het vooral een opmerkelijke en a -typische keuze in vergelijking met wat vandaag als gangbaar/standaard wordt beschouwd. @oxbow1 zal wellicht met een dosis trots gepost hebben want ik dacht wel dat er hard gewerkt is om o.a. de huurinkomsten te kunnen realiseren.

Dus ik gok op fierheid en niet de bedoeling van "showing off"

Is dat serieus iets dat jij "uitzonderlijk" vindt? Wij eten dagelijks zelf gemaakte patatten of puree en verse groenten etc?
Niet iedereen heeft tijd/plaats om te boeren en zijn eigen patatjes te kweken he :unsure:

Maar wij koken hier ook quasi dagelijks zelf, 2 keer / week boodschappen doen voor verse groenten en vlees/vis

Terug
Bovenaan