Financiële crisis of niet?

De brasserie hier in de straat heeft een doorzichtig business model. Pasta, stoofvlees, vol au vent, curryworst, kaaskroketten, macaroni, ...

En alles ligt 10min later op je bord.

Denk dat ze enkel een microgolfoven en een frietpot hebben. Een hamburger of steak kun je zelfs niet krijgen, daar heb je vermoedelijk iets wat op een kok lijkt voor nodig :ROFLMAO:
Ooit gaan eten ergens zeer dicht bij de AB in Brussel. Lasagne voor €14,5 … bleek dat dus gewoon de Lasagne van de Aldi te zijn… ik herkende het onmiddellijk 🤣

Je moet het maar durven 😎

Ooit gaan eten ergens zeer dicht bij de AB in Brussel. Lasagne voor €14,5 … bleek dat dus gewoon de Lasagne van de Aldi te zijn… ik herkende het onmiddellijk 🤣

Wel premium smaak voor 2.99. Die van de AH is nog goedkoper. 1.99 voor 800g. De madam vindt hem beter dan mijn lasagne. Geen idee voor wie dat het genantst is...

Wel premium smaak voor 2.99. Die van de AH is nog goedkoper. 1.99 voor 800g. De madam vindt hem beter dan mijn lasagne. Geen idee voor wie dat het genantst is...
Haha dat heb ik ook regelmatig.
Vrouw, of eerder vrienden, 2 uur in de weer om dan iets te krijgen dat ik eigenlijk lekkerder vind als het kant en klaar uit de AH of Aldi komt :)

Wat die restaurants betreft, we hebben die discussie al eens gevoerd in het besparingstopic.

Sommigen vinden nu eenmaal dat een durum met alle groentjes, fetakaas, en samoeraisaus, nu eenmaal lekkerder is dan gaan eten in een fancy restaurant. (*steekt hand omhoog*)

Smaken verschillen gewoon ;-)

Wat die restaurants betreft, we hebben die discussie al eens gevoerd in het besparingstopic.

Sommigen vinden nu eenmaal dat een durum met alle groentjes, fetakaas, en samoeraisaus, nu eenmaal lekkerder is dan gaan eten in een fancy restaurant. (*steekt hand omhoog*)

Ik vind een chocolade praline ook lekkerder dan een durum, laten we ons culinair gedrag dus beperken tot het eten van een praline nietwaar?

Een restaurant daar zijt ge gemiddeld minstens 2u aant eten. Een durum 10-15 minuten. Dus qua prijs per minuut kan dat wel tellen. Maar als ge nog duurder wilt koopt u een chocolade koffiekoek van 3 euro wreet die op en zeg dan dat ge dat lekkerder vind dan een “fancy” 8 gangen menu.

Dat is totaal niet te vergelijken dat is zoals een gamer zou zeggen een arcadekast op de kermis van 1 euro is leuker dan een ps5 van 500 euro dus fuck ps5.

Laatst bewerkt:
Ik vind een chocolade praline ook lekkerder dan een durum, laten we ons culinair gedrag dus beperken tot het eten van een praline nietwaar?

Een restaurant daar zijt ge gemiddeld minstens 2u aant eten. Een durum 10-15 minuten. Dus qua prijs per minuut kan dat wel tellen. Maar als ge nog duurder wilt koopt u een chocolade koffiekoek van 3 euro wreet die op en zeg dan dat ge dat lekkerder vind dan een “fancy” 8 gangen menu.
Maar als ik er 3 eet met een half uurtje tussen, heb ik er ook 2u getoefd hoor :oi22:

Dat is totaal niet te vergelijken dat is zoals een gamer zou zeggen een arcadekast op de kermis van 1 euro is leuker dan een ps5 van 500 euro dus fuck ps5.
Op restaurant zijt ge het grootste deel van die 2 uur aan het wachten. Dat is voor mij de reden om voor een durum/fastfood te gaan. Mag nog op kosten van’t werk zijn, als ik alleen ben zal ik nog eerder een mc donalds binnenstappen dan op restaurant gaan.
En zelfs in compagnie kan een pitta of een pak friet nachts nog meer smaken dan eten op restaurant.

Kunt ook moeilijk alle dagen op pralines leven, dan zou de ontstoppingsdienst bij mij mogen komen denk ik.

Laatst bewerkt:

Ik ben ooit als hulpkok naar de Aldi gereden om voorverpakte pakken pannenkoeken te kopen voor een kinderfeestje. Microgolf in en opdienen.

En stoofvlees, vol au vent, spaghettiesaus, sauzen... komt bijna overal uit zakken. Pasta is gekookt ingevroren, croques ook. Scampi's en tongrolletjes zijn de grootste ripp-off.

ff Delhaize gepasseerd paar gezonde dingetjes

6.0€ voor 500gr blauwe bessen
3.9€ voor 100gr framboos
4.3€ voor 190gr zalmblokjes
3.5€ voor 250gr bio brocolli
2.7€ voor 1 bio mango
7.35€ voor 350gr walnootpitten

27.75€ voila

Dit is echt niet betaalbaar voor Jan modaal
Jah duh, Delhaize. Zonne duren winkel. Das gene winkel voor het plebs zenne. :crazy:

Als er iets is waar ik niet op wil inboeten is het wel lekker eten.
Ik feitelijk liever niet om met een eierwekker te douchen en al die andere zaken dat ik hier zo lees.
Enfin, liever tout court niet mezelf als een halve energie martelaar te moeten gedragen om dan te komen verkondigen: energieprijzen geen last van. Welke crisis?

Plukken uit de tuin

Plukken uit de tuin

oogsten uit de tuin

Rapen in de tuin
Kijkt eventjes uit het raam. 2de verdiep van een appartement. :sop: What the fock, ik wil noten.

Laatst bewerkt:
Jah duh, Delhaize. Zonne duren winkel. Das gene winkel voor het plebs zenne. :crazy:
Klopt niet, die geven vaak goede acties (kan je gewoon in de app volgen) zoals 1+1 gratis, kleven stickers op de producten die de dag zelf vervallen met -35 of 50%, hebben hun eigen goedkopere huismerken,... Ik shop dus vaak in de Delhaize 🤪
Kijkt eventjes uit het raam. 2de verdiep van een appartement. :sop: What the fock, ik wil noten.
Bij Aveve hebben ze van sommige planten ook varianten die je op een terras kan houden. Maar notenbomen zullen daar niet tussen zitten. 🙈

Klopt niet, die geven vaak goede acties (kan je gewoon in de app volgen) zoals 1+1 gratis, kleven stickers op de producten die de dag zelf vervallen met -35 of 50%, hebben hun eigen goedkopere huismerken,... Ik shop dus vaak in de Delhaize 🤪
Vroeger haalden wij alles uit éne winkel. De Colruyt. Sinds dat wij al onze aankopen verspreid hebben over vier winkels (Aldi, Lidl, Colruyt en Delhaize) is onze winkel factuur gedaald met 50 procent.

Maar dat was de grap niet. :tongue:

Bij Aveve hebben ze van sommige planten ook varianten die je op een terras kan houden. Maar notenbomen zullen daar niet tussen zitten. 🙈
Ik heb ooit zo is ne keer witte aardbeien gaan halen. Jaja exclusief en dat op mijn terras.

En deze zot die krengen maar blijven gieten. Zonder rode aardbeien in de omgeving zijn die krengen zo steriel als de pest. Anderhalf jaar heb ik die profiteurs water gegeven. :sop:

Ga wandelen. Dat is nog gratis ook 😄
K zal ze uit cege zennen hof gaan halen :ROFLMAO:

In vind beiden heerlijk, hangt gewoon van het moment af.

Maar tegenwoordig heb ik het ook moeilijker met veel geld op tafel te leggen voor een restaurantbezoek, dacht ik vroeger niet bij na.

Ik kan daar wel van genieten ja, ook van een simpele brasserie.
1. een cote a l'os kan ik zo goed niet klaarmaken en heb daar ook de tools niet voor.
2. de kosten om het klaar te maken zijn tegenwoordig mss niet meer te onderschatten :)
en vooral
3. de service. Voetjes onder tafel, ander & gezellig decor, geen werk, niet afruimen of opkuisen etc...

Ik vind ne simpele kebab trouwens wel belachelijk duur geworden.
2 grote kebabs is hier 19€. Dat is 4€ meer dan we voor frieten betalen voor 2, en 5€ minder dan Chinees (waar we wel 2 dagen van eten). Ik vind dat oprecht wel eens lekker, maar "in onze tijd" was dat ook de goeikope optie en dat is nu toch duidelijk niet meer zo.

Terug
Bovenaan