Final Fantasy XVI

Final Fantasy XVI

Kan het zijn dat je bij de gameplay dan voor story-focussed hebt gekozen ipv action-focussed? Story focussed geeft je automatisch 'timely' accesoires, die 'timely' accesoires vertragen de tijd namelijk, zodat je steeds kan dodgen voor een aanval van de tegenpartij. Action-focussed schakelt ze gewoon uit. Je kan ze nog wel steeds equippen dan.

De HUD valt voorlopig nog niet aan te passen, maar vermoed dat dit er nog wel zal ingepatchet worden ooit.
Die cinematic dodge & attack zijn gewoon onderdeel van de baasgevechten en hebben niets te maken met die 'timely' accessoires. Je hebt dit dus ook in de Action focused-moeilijkheidsgraad.

Ik was niet overtuigd door de trailers en gameplay die ik voorheen gezien had. Maar ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de demo! Deze komt er zeker wel in.

Mijn mond viel open aan het einde van de demo. Genoten van de combat (gekozen voor action-focus) en geen vd accessoires gebruikt zodat ik de vanilla action kon ervaren Genoeg diepgang mogelijk op het eerste zicht, maar niet te overdonderend voor zij die doorgaans geen action-games spelen.

De soundtrack is waarschijnlijk het beste wat ik gehoord heb in een game sinds Hades of misschien zelfs sinds Persona 5. Echt muziek die enkel omschreven kan worden als episch gezien de kwaliteit en de uitgekozen momenten waar ze het koor voor boven halen.

Verhaal trok me snel genoeg naar binnen. De emotionele noot waarop de demo/proloog eindigt is eentje waarvoor ik me graag tot (J)RPG's richt en deze game breekt misschien (weinig tot) geen clichés, maar ze vertellen het gewoon goed met bijhorende top-presentatie.

Ik ga echt dik liggen aftellen naar de release-datum. Zeer blij dat ik geld heb gestoken in de Deluxe-edition te pre-orderen omdat het een game lijkt die ik echt zal koesteren. De prachtige cover-art is gewoon top-ontwerp.

Gisteren demo gespeeld, holy shit balls, deze game is vet! Final fantasy meets game of thrones! 😍 Alles voelde werkelijk fantastisch aan. De voice acting, de soundtrack, de dialogen, storytelling, gameplay... Episch tot en met! Dit is zeer zeker een must buy!

Hmm, ben precies de enigste die nog wat twijfelt? Verhaal en presentatie van de demo zit zeer goed, mis persoonlijk nog wat diepgang in de combat? Wat is de rol van teammembers, ga je die ook kunnen controleren? Of tactieken instellen? Laatst FF dat ik volledig gespeeld heb was 12, 15 even geprobeerd mr combat was daar echt m'n ding niet.

Heb deze nu wel gepreordered omdat het verhaal me echt wel aanspreekt.

Hmm, ben precies de enigste die nog wat twijfelt? Verhaal en presentatie van de demo zit zeer goed, mis persoonlijk nog wat diepgang in de combat? Wat is de rol van teammembers, ga je die ook kunnen controleren? Of tactieken instellen? Laatst FF dat ik volledig gespeeld heb was 12, 15 even geprobeerd mr combat was daar echt m'n ding niet.

Heb deze nu wel gepreordered omdat het verhaal me echt wel aanspreekt.
Als je twijfelt kan je mss eens naar de deep dive van de state of play kijken:

Ik heb zo een vermoeden dat dit een must-have is. Heb ook niet echt ervaring met FF games (eerder genre God of War, DMC...).

Even de demo gespeeld. Speelt wel leuk.

Toch een paar vraagjes.

- Dus een volledig apart verhaal? Zijn dit ingewikkelde verhalen of valt dit goed mee. Ben rap afgeleid waardoor ik de helft mis.

- Hoelang zijn zo een games?

Toch een paar vraagjes.

- Dus een volledig apart verhaal? Zijn dit ingewikkelde verhalen of valt dit goed mee. Ben rap afgeleid waardoor ik de helft mis.

Goh, deze verhalen zijn geen Teletubbie verhalen, maar worden goed uit de doeken gedaan. Als je afgeleid wordt is het een teken dat verhaal boring is en bij deze game gaat dat volgens mij niet het geval zijn.

Final fantasy 7 Remake was tussen de 30 a 40 uren. Verwacht hier ongeveer hetzelfde.

De duur van een FF varieert eigenlijk, zal wel ergens tussen 25 en 100 uren zitten. Meestal wel 50+ uren als ge niet rusht en wat side quests doet.

Nog iets dat me wel stoort. De ontwikkelaars zeggen dat deze game geen day one patch nodig heeft. Maar dan brengen ze een demo uit 2 weken voor release en deze heeft nog last van stutters enz..

Dan vraag ik me af waarom ze dit eerst vol trots melden.

Nog iets dat me wel stoort. De ontwikkelaars zeggen dat deze game geen day one patch nodig heeft. Maar dan brengen ze een demo uit 2 weken voor release en deze heeft nog last van stutters enz..

Er is nog wat onduidelijkheid over het feit of deze demo wel degelijk de laatste build gebruikt die ze hebben ontwikkeld. Sommigen vermoeden van niet. In de Main Menu van de demo zie je game version 1.01 staan terwijl er ook al gameplaybeelden zijn op internet waar je daar 1.03 ziet staan. De stutters vielen me ook wel op in de performance mode. Niet in deze mate dat ik het enorm storend vond, maar het is zeker wel aanwezig.

Ik vermoed dat als deze ook aanwezig zijn in de full game, dat dit wel prioritair zal aangepakt worden.

Demo kan van een oude build zijn.

Toch een paar vraagjes.

Vergeet niet dat je tijdens cinematics kan pauzeren om het Active Lore System te raardplegen waarbij je extra contextuele uitleg krijgt (rond wie is wie, bepaalde gebeurtenissen, ...). Dat zal je zeker helpen om bij te blijven tijdens het verhaal.

En de demo draait inderdaad op een iets oudere build.

Oke ga het eens goeie kans geven. Maar games wat beu. Niets kan me niet meer boeien. Het is van dit heb ik al eens gezien...

Speel enkel nog maar Warzone af en toe.

Last of us 2 is de schuldige :(

Oke ga het eens goeie kans geven. Maar games wat beu. Niets kan me niet meer boeien. Het is van dit heb ik al eens gezien...

Speel enkel nog maar Warzone af en toe.

Last of us 2 is de schuldige :(
Ik had dit ook toen ik de MMO finale fantasy 14 speelde, heeft mij zo een plezier gegeven met een fenomenaal verhaal dito muziek en sterke Boss fights

Terug
Bovenaan