Final Fantasy XVI

RPG PC PS5 Final Fantasy XVI

Yeah "automation" klinkt nu niet meteen super diep. Maar er zal wel een optie zijn om het pittig te houden zoals classic of normal mode in FF7remake. Voorlopig indrukwekkend. Cid zijn stem is wel veels te zwaar in de Amerikaanse dub.
 
Yeah "automation" klinkt nu niet meteen super diep. Maar er zal wel een optie zijn om het pittig te houden zoals classic of normal mode in FF7remake. Voorlopig indrukwekkend. Cid zijn stem is wel veels te zwaar in de Amerikaanse dub.
Bedoelt ge die voice-actor tijdens 13:27 in de state of play? Ik vind het een beetje afleidend om zo een generische squenix/anime pretty boy/man te zien met zo een enorm diepe, rasperige stem :D
 
Yeah dat was echt teveel contrast. Ik was bijna overtuigd door de dub.. en dan passeerde hij. Ah well, nitpicking. Lijkt alvast een serieuze return to form voor de franchise.
 
De game ziet er wel fantastisch uit ja. Gameplay is meer action-gericht, maar ik denk niet dat button-bashen zal werken tenzij je de tools gebruikt die ze u geven.

Ik ben benieuwd. FFXV was zo enorm simpel en vergeeflijk in de combat, dus nu is het moment om te bewijzen dat ze een deftig combat-systeem kunnen bouwen. (VII remake niet meegeteld)
 
FF XVI demo dropt vandaag 12/06 om 10h00 onze tijd.
je kan gewoon 2h+ prologue spelen in de demo, deze data wordt bewaard zodat wanneer de game uitkomt je gwn verder kan spelen op release.
Ook is het gerucht dat er GEEN day one patch komt.
That's a first
 
Dat is geen gerucht, Yoshi-P had dat bevestigd in een interview voor zover ik weet


Demo zal ik hier volgende week proberen wanneer ik terug van vakantie ben. Komt goed uit dichter bij de echte release :p
 
Demo is er intussen. 18.6 GB.


The demo will give PlayStation 5 players a taste of the game’s vibrant world and fast-paced action combat with two lengthy sections showcasing what you can expect from FFXVI. The first is the game’s opening prologue, approximately a two and half hour slice of gameplay giving players insight into Clive Rosfield’s past and the events that set him on his present day journey. Save data from this portion can be carried over to the main game when it launches next week.

Completing the prologue then unlocks a special battle demo, approximately a two-hour, action-heavy segment. This features an infiltration of a fort at night, with Clive supported on his mission by his faithful wolf Torgal and Cidolfus Telamon. You’ll encounter various enemies and epic bosses. While you won’t be able to save your progress in this segment of the demo, it will let you test out the fuller range of combat options by way of numerous unlocked abilities and accessories. This can be replayed as many times as you’d like, giving players a head start on experiencing Clive’s full-fledged action battles.


 
Wat een indrukwekkende demo 😍
Worldbuilding en story zitten tot zover erg goed in elkaar. Je ziet wel duidelijk dat ze de mosterd bij Game of Thrones hebben gehaald.
Battlesystem is erg vlot en speelt enorm aangenaam. Vooral de 'mini'-bosses waren erg leuk. Heel leuk om combo's te maken en de aanvalspatronen uit te dokteren.
Muziek viel me ook heel hard op, vooral in de laatste gameplay-scene. Die eikon-battle was zo epic! Heel die scene met kippenvel en open mond gespeeld. De muziek die bleef aanzwellen, damn!

Enige persoonlijke minpuntjes zijn voorlopig dat er wel wat frameratedrops zijn in performance-mode(wat mij al bij al niet zo stoort, maar ze zijn zeker wel merkbaar), en ik blijf erbij dat ik de voice actor van Joshua echt vreselijk vindt :p

All in all maakt dit het wachten tot volgende week nog ondraaglijker :crazy:
 
Nog nooit een FF game gespeeld en gisteren aan een stuk door de demo uitgespeeld. Aangenaam verrast door de combat, eikon battle was inderdaad zeer episch. Het enige waar ik niet zo’n fan van ben (en wat me ook tegenhoudt om het spel meteen te kopen) is die ‘cinematic dodge’ enzovoort. Daardoor komt het zo wat anime over, wat dan waarschijnlijk weer wat intrinsiek FF is. Weet er trouwens iemand of de HUD valt aan te passen (bv. om die mededelingen rond welke aanhaling heb gedaan uit te schakelen)?
 
Nog nooit een FF game gespeeld en gisteren aan een stuk door de demo uitgespeeld. Aangenaam verrast door de combat, eikon battle was inderdaad zeer episch. Het enige waar ik niet zo’n fan van ben (en wat me ook tegenhoudt om het spel meteen te kopen) is die ‘cinematic dodge’ enzovoort. Daardoor komt het zo wat anime over, wat dan waarschijnlijk weer wat intrinsiek FF is. Weet er trouwens iemand of de HUD valt aan te passen (bv. om die mededelingen rond welke aanhaling heb gedaan uit te schakelen)?
Kan het zijn dat je bij de gameplay dan voor story-focussed hebt gekozen ipv action-focussed? Story focussed geeft je automatisch 'timely' accesoires, die 'timely' accesoires vertragen de tijd namelijk, zodat je steeds kan dodgen voor een aanval van de tegenpartij. Action-focussed schakelt ze gewoon uit. Je kan ze nog wel steeds equippen dan.

De HUD valt voorlopig nog niet aan te passen, maar vermoed dat dit er nog wel zal ingepatchet worden ooit.
 
Terug
Bovenaan