Film, Series & TV - all the Latest!

vqpk9b6071da1.jpg



:devilish:
 
EEaO > Avatar > Triangle > Banshees > Tar > All Quiet > Fabelmans > Maverick > Elvis

(women talking nog niet gezien)

Bones and All + Northman got snubbed!
 
Ik heb een paar belangrijke films nog niet gezien (oa Avatar 2, The Fabelmans, After Sun, Women Talking, The Whale, Babylon) dus echt veel zinnigs kan ik niet zeggen over de nominaties, behalve dat het niet zo'n heel uitzonderlijk sterk gezelschap lijkt voor Beste Film.

Banshees is mijn favoriet van die wat ik al gezien heb, EEAAO en Tár verdienen hun plek en Top Gun Maverick snap ik ook nog wel. Maar Elvis vond ik echt niet goed, een vervelende trailer van 2u. All Quiet On The Western Front was wel goed maar maakte achteraf gezien niet zo'n felle impressie en Triangle of Sadness vind ik ook een beetje een rare keuze. Ik had dan ook liever pakweg The Northman gezien of After Sun verwacht gezien de buzz rond die film. EEAAO mag van mij winnen.

Als de oscarstemmers niet zo'n basic bitches waren, had Rebecca Hall een nominatie verdiend voor Resurrection.
 
Mescal is wel genomineerd voor acting lead (Aftersun) maar idd vrij pover, had op z'n minst ook een screenplay of zelfs regie nod mogen krijgen.

Avatar was prolly beste cinema ervaring in jaaaren. 🤷‍♂️
 
Ik hoop dat Everything everywhere all at once, All quiet on the western front en Banshees of Inisherin een aantal beeldjes winnen. Close zou leuk zijn maar de concurrenten zullen wss een voetje voor hebben qua exposure.
 
Zal wel naar All quiet on western front gaan
Zou toch eigenlijk wel logisch zijn, niet?

Toch altijd een beetje een 'vreemde' situatie wanneer een 'best foreign film'-kandidaat ook genomineerd is als 'best picture'.
In dat geval zou het toch bijna onlogisch zijn dat deze film dat niet de 'best foreign film' wint? Of zijn er bepaalde vereisten om als buitenlandse film ook genomineerd te kunnen worden als 'best picture'?

Als we kijken naar het recente verleden:
- Parasite won in 2020 in beide categorieën
- Roma won in 2019 niet de 'best picture', maar wél de 'best foreign film'
- Amour won in 2013 niet de 'best picture', maar wél de 'best foreign film'
- La vita è bella won in 1999 niet de 'best picture', maar wél de 'best foreign film'
 
Zou toch eigenlijk wel logisch zijn, niet?

Toch altijd een beetje een 'vreemde' situatie wanneer een 'best foreign film'-kandidaat ook genomineerd is als 'best picture'.
In dat geval zou het toch bijna onlogisch zijn dat deze film dat niet de 'best foreign film' wint? Of zijn er bepaalde vereisten om als buitenlandse film ook genomineerd te kunnen worden als 'best picture'?

Als we kijken naar het recente verleden:
- Parasite won in 2020 in beide categorieën
- Roma won in 2019 niet de 'best picture', maar wél de 'best foreign film'
- Amour won in 2013 niet de 'best picture', maar wél de 'best foreign film'
- La vita è bella won in 1999 niet de 'best picture', maar wél de 'best foreign film'
Het kan in theorie maar het is natuurlijk ergens niet logisch. Enkel Parasite is het gelukt de dubbele te halen. Langs de andere kant hangt veel ook wel af van de releasedatum natuurlijk. Dhondt is nu in de VS omdat zijn film daar nu pas gaat uitkomen, dan kan het zijn dat nog niet iedereen bij de academy hem gezien heeft. Al lijkt de kans mij klein
 
Ivm oscars; nog twee vrij grote snubs; Decision to Leave en acting leads Thompson en McCormack



also; Bombshell
Adult Swim dropping Roiland (showrunner en voice van zowel Rick als Morty)
 
Voice actors kunnen dat vrij goed emuleren en hoeft niet eens. Vrij gemakkelijk rond te schrijven in zo'n sci-fi meta shows. Heb al een paar heel creatieve oplossingen gelezen op de rick en morty sub. :p Ik hoop dat ze er iets mee doen in de nieuwe afleveringen. Na eerste zin een Awkward silence gevolgd door FUCK of "why are we wearing these darh vader voice boxes rick? ... You know why Morty" of anders niets over zeggen maar vanaf nu altijd referreren naar universe 137-B en gewoon doen alsof we altijd al de familie van dat universe aan het volgen zijn.

Solar Opposites was nog maar net renewed dus ik hoop dat ze daar ook gewoon voice changes gaan doorvoeren.
 
Tar is zeker goed maar geen cinemafilm imo. Thematisch goed maar visueel helemaal niet zo spectaculair dus ook niet echt een meerwaarde op het grote scherm. Er is toch niets dat de laatste jaren in de buurt is gekomen van Avatar's visueel overweldigend spektakel? Hell, je moet denk ik al terug naar de vorige avatar voor een rollercoaster rit op zo'n schaal. 😅
 
Terug
Bovenaan