FIFA 23

Sport PC PS5 PS4 XBOX FIFA 23

In het verleden al opgevangen van @Kamperske dat je u vooral moet inschrijven op hun nieuwsbrieven om kans te maken op een invite voor de beta.
Hij had er vorig jaar eentje , geen idee of hij dit jaar even veel geluk heeft.
Ik heb dit jaar geen moeite gedaan voor de bèta. Heb zelfs dat e-mail adres nog niet nagekeken 😂. Omdat ik het dit jaar toch oversla.
 
Nice, maar leg dat maar eens uit aan een leek dat chemistry systeem, ik ben er zelf nog niet mee weg met hunne uitleg
In de linkerkolom ga je de clubs / leagues / landen terugvinden van de spelers die je in het team zet.

38EFC83E-8477-4291-80C4-B6AD2B982528.jpeg


Vanaf dan kan je kijken om extra spelers van een bepaalde club / league / land toe te voegen.
Echter zullen er per club / league / land maar 3 spelers zijn die naar de totale chem toewerken, een extra speler van een bepaald kenmerk zal dus geen extra chem meer toevoegen aan de totale chem.

Voorbeeld: Als je 4 spelers hebt uit de Premier League, dan zal er voor het kenmerk “League: Premier League” maar 3 spelers meetellen.

Bedoeling is dus gewoon om elk kenmerk zo efficiënt mogelijk te vullen, totdat je de maximum chem bereikt.

Met dit nieuwe systeem kan je dus spelers van bijvoorbeeld PSG goed laten samen spelen, zonder dat ze een “buur” zijn op het veld. Zoals Mbappé en Ramos.

In het voorbeeld van Mbappé en Ramos gaat uw linkerkolom:
Club: PSG +2
League: Ligue Un +2
Land: Frankrijk +1
Land: Spanje +1

Ik kan dus bv. nog 1 speler van PSG toevoegen, maar extra spelers van PSG zullen nadien geen extra chem aan “PSG” meer geven.
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk er wel naar uit :
- secundaire posities voor spelers
- nieuw chem systeem
- cross play tussen xbox/ps (van pc spraken ze express niet denk ik)
- moments -> ben niet zo ne rivals/champs fan, dus hoe meer single player content hoe liever :) .
- één transfermarkt

Sommige dingen hadden er al lang moeten in zitten, maar ze doen het nu eindelijk toch. Heb het gevoel dat er qua 'voetballen zelf' dit jaar niet superveel verandert maar dat de veranderingen vooral in de ervaring errond zullen zitten.
Ben is benieuwd!
 
In de linkerkolom ga je de clubs / leagues / landen terugvinden van de spelers die je in het team zet.

Bekijk bijlage 12228

Vanaf dan kan je kijken om extra spelers van een bepaalde club / league / land toe te voegen.
Echter zullen er per club / league / land maar 3 spelers zijn die naar de totale chem toewerken, een extra speler van een bepaald kenmerk zal dus geen extra chem meer toevoegen aan de totale chem.

Voorbeeld: Als je 4 spelers hebt uit de Premier League, dan zal er voor het kenmerk “League: Premier League” maar 3 spelers meetellen.

Bedoeling is dus gewoon om elk kenmerk zo efficiënt mogelijk te vullen, totdat je de maximum chem bereikt.

Met dit nieuwe systeem kan je dus spelers van bijvoorbeeld PSG goed laten samen spelen, zonder dat ze een “buur” zijn op het veld. Zoals Mbappé en Ramos.

In het voorbeeld van Mbappé en Ramos gaat uw linkerkolom:
Club: PSG +2
League: Ligue Un +2
Land: Frankrijk +1
Land: Spanje +1

Ik kan dus bv. nog 1 speler van PSG toevoegen, maar extra spelers van PSG zullen nadien geen extra chem aan “PSG” meer geven.
Ok, is gewoon een nieuw systeem dat wel los zal lopen imo

Ik vind het nieuwe systeem zelfs ok, maar vraag me gewoon af, je moet die chem zo hoog mogelijk krijgen, maar dan zijt ge eerder aan de team chem bezig ipv linken tss individuele spelers of zones (defensief /midfield / attack)?

Dus 1 speler op het veld op of afzetten als uw chem al goed staat gaat dan veel minder uitmaken, als ik het zo goed heb begrepen?

En die losse opdrachtjes gaan mss wel helpen om beter te dribbelen of kunstjes ertussen te gooien...
 
Ik ben benieuwd of er nog SBC's in gaan zitten met het nieuwe systeem. Dat gepuzzel vond ik altijd leuk.

Die opdrachten lijken ook leuk, al hoop ik ook op specifieke co-op missies.
 
Ik vind het nieuwe systeem zelfs ok, maar vraag me gewoon af, je moet die chem zo hoog mogelijk krijgen, maar dan zijt ge eerder aan de team chem bezig ipv linken tss individuele spelers of zones (defensief /midfield / attack)?
De spelers zelf hebben 0 tot 3 chem. Enkel is mij niet duidelijk op welke wijze de team chem reflecteert op een speler zijn chem.

Maar het systeem geeft inderdaad meer vrijheid.
 
Ik ben benieuwd of er nog SBC's in gaan zitten met het nieuwe systeem. Dat gepuzzel vond ik altijd leuk.

Die opdrachten lijken ook leuk, al hoop ik ook op specifieke co-op missies.
Voor mij mogen die zeker erin blijven, en zou zelf ideaal zijn dat ze voor de sbc's wel de linken tussen spelers zouden gebruiken, we zullen wel zien binnenkort zeker?
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Hopelijk doen ze eindelijk iets aan de trage servers, auto-blocking, keepers en switchen tussen spelers. Ik geef het nog 1 kans (zeg ik al 5 jaar op rij :D )
 
Sorry, maar hier moet ik eens mee lachen. Vernieuwend 0,0. Enige wat je niet kan zeggen is dat ze niet genoeg content verzorgen. Elke week genoeg te doen voor wie wilt.
Ja dat ze het spel voetbal niet gaan heruitvinden is nu ook geen wonder eh 😂

Wat ik bedoel is die chem overhaul, dit gaat je echt veel meer vrijheid geven om teams te maken met spelers die je leuk vind en dat is oprecht een leuke frisse vernieuwing. Ook een extra SP modus voor zo tussendoor eens wat mee te klooien en wat rewards te verdienen.

Ben wel benieuwd hoe jij een voetbal spel zou gaan vernieuwen dan, dat iedereen op handen en voeten loopt en je moet scoren met je kont?
 
Ja dat ze het spel voetbal niet gaan heruitvinden is nu ook geen wonder eh 😂

Wat ik bedoel is die chem overhaul, dit gaat je echt veel meer vrijheid geven om teams te maken met spelers die je leuk vind en dat is oprecht een leuke frisse vernieuwing. Ook een extra SP modus voor zo tussendoor eens wat mee te klooien en wat rewards te verdienen.

Ben wel benieuwd hoe jij een voetbal spel zou gaan vernieuwen dan, dat iedereen op handen en voeten loopt en je moet scoren met je kont?
Neenee, dat bedoel ik ook niet. Maar het speelt elk jaar van september tot eind oktober helemaal anders. Dan gooien ze er een update over en speelt het weer hetzelfde als het jaar er voor.

Ik ben het nu ook weer aan het spelen omdat het gratis was bij plus. Maar die geplaatste schoten van 30m afstand die in de winkelhaak vliegen. Of diepe ballen die altijd perfect aankomen. Logisch is het niet. Dat er 1 keer van de 10 eens een afstandschot binnen gaat heb ik geen probleem mee. Maar er wordt niets aan gedaan.
 
Neenee, dat bedoel ik ook niet. Maar het speelt elk jaar van september tot eind oktober helemaal anders. Dan gooien ze er een update over en speelt het weer hetzelfde als het jaar er voor.

Ik ben het nu ook weer aan het spelen omdat het gratis was bij plus. Maar die geplaatste schoten van 30m afstand die in de winkelhaak vliegen. Of diepe ballen die altijd perfect aankomen. Logisch is het niet. Dat er 1 keer van de 10 eens een afstandschot binnen gaat heb ik geen probleem mee. Maar er wordt niets aan gedaan.
Ja, FIFA games zijn nooit perfect, is ook echt niet mogelijk, het is en blijft een spel en bevat logica en code die input verwerkt volgens algoritmes. Je gaat altijd een soort consistentie hebben in bepaalde zaken, of dingen die je kan uitbuiten omdat ze net iets beter zijn dan andere, als je die dan patched, dan is het wel weer iets anders. Ik heb hier al wat vrede mee genomen, omdat zoals ik net zei het een spel is. Ze proberen het voetbal zo goed en realistisch mogelijk op je scherm te toveren met jou aan het stuur en eigenlijk doen ze dat wel redelijk goed.

Het is wel waar dat de GP vaak veranderd en dan weer terug gedraaid wordt na geklaag over iets. Beetje jammer soms inderdaad, maar ligt ook wat aan de playerbase die altijd over alles meteen klaagt. Ze willen realistischer, ze maken het spel dus strager en het eerst dat ze dan doen is zagen amai, da speelt traag en saai... xD

Hoe het dit jaar gaat zijn qua GP heb ik geen idee van, niemand hier so far. Maar ik kijk gewoon uit naar de nieuwe modus en systemen, dat is toch al iets dat hopelijk leuker zal zijn dan vorige edities, voor de GP zelf, fingers crossed so far.
 
Toch ni zo moeilijk
In de linkerkolom ga je de clubs / leagues / landen terugvinden van de spelers die je in het team zet.

Bekijk bijlage 12228

Vanaf dan kan je kijken om extra spelers van een bepaalde club / league / land toe te voegen.
Echter zullen er per club / league / land maar 3 spelers zijn die naar de totale chem toewerken, een extra speler van een bepaald kenmerk zal dus geen extra chem meer toevoegen aan de totale chem.

Voorbeeld: Als je 4 spelers hebt uit de Premier League, dan zal er voor het kenmerk “League: Premier League” maar 3 spelers meetellen.

Bedoeling is dus gewoon om elk kenmerk zo efficiënt mogelijk te vullen, totdat je de maximum chem bereikt.

Met dit nieuwe systeem kan je dus spelers van bijvoorbeeld PSG goed laten samen spelen, zonder dat ze een “buur” zijn op het veld. Zoals Mbappé en Ramos.

In het voorbeeld van Mbappé en Ramos gaat uw linkerkolom:
Club: PSG +2
League: Ligue Un +2
Land: Frankrijk +1
Land: Spanje +1

Ik kan dus bv. nog 1 speler van PSG toevoegen, maar extra spelers van PSG zullen nadien geen extra chem aan “PSG” meer geven.
dees is niet juist. De pitchnotes leggen het systeem goed uit dus raad iedereen aan dat het wilt snappen ze eens te lezen.
Team chem gaat ook geen impact meer hebben btw.
 
Ik kijk er wel naar uit :
- secundaire posities voor spelers
- nieuw chem systeem
- cross play tussen xbox/ps (van pc spraken ze express niet denk ik)
- moments -> ben niet zo ne rivals/champs fan, dus hoe meer single player content hoe liever :) .
- één transfermarkt

Sommige dingen hadden er al lang moeten in zitten, maar ze doen het nu eindelijk toch. Heb het gevoel dat er qua 'voetballen zelf' dit jaar niet superveel verandert maar dat de veranderingen vooral in de ervaring errond zullen zitten.
Ben is benieuwd!
Je ziet al jaren dat ze meer en meer van Madden NFL in de game aan het steken zijn. Die chem werkt daar ook zo, die sterren die je kan verdienen gebruiken ze daar ook zoiets, maar dan om je spelers beter te maken enz ipv packs te kopen.
 
Terug
Bovenaan