Ik heb nu een aantal jaar geen FIFA meer gespeeld, maar nu met Gamepass en EA Play toch eens 2-3 weken FIFA 21 gespeeld. De games die ik nu verlies in rivals zijn 9/10 tegen spelers met een 90+ rated team waar aan je de eerst 60 min van de match echt ziet dat ze gewoon daar zitten vanwegen hun team en niet hun skill. Als die dan rond de 60ste min nog eens 3 nieuwe 90 rated aanvallers zetten, dan sta je daar met je 80-85 rated team gewoon te staan tot wanneer je dan toch eens wordt afgemaakt op de counter omdat ze je er gewoon helemaal af lopen.
Zo zaken zijn wel zeer tries al je zo paar games op rij hebt. Ik ben zelf niet suuuper in FIFA, maar nu ook niet super slecht. Maar in FUT hebben teams wel hun limieten en op bepaalde niveaus kan je team echt het overwicht halen puur op de klasse van het team. Ik spreek zelf niet over met 8-0 verliezen van begin tot eind, die games kan ik zelf meestal beter verdragen (gebeurt gelukkig ver nooit wel) Maar de games dat je tot 60-70ste min 0-0 of 1-1 staat, de wissels door komen, je dan in eens 0-3 achter staat op 5min (in game) en ze beginnen te taunten, daar krijgek het dan wel van, want Qua skill zitten zei niet op hun plek. En ja ok, tis dan kwestie van zelf zo een team te bouwen, maar dat doe je niet op een weekje eh
Dat maakt het net triest, die mannen zitten wrs al een jaar te desteren in DIV6 met hun team omdat ze het niet kunnen zonder, en nieuwkomers die hun goed opwerken krijgen dan keer slaag van hun terwijl ze niet per se beter zijn. en in het geval zoals ik nu had dat ik 3 maal op rij tegen een 92+ rated team uit kom waarbij ik telkens na de wissels goals tegen krijg en verlies steekt da echt neeeig tegen.
En zo iets kan eigenlijk gewoon opgevangen worden door beter matchmaking IMO.