FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Toen Mercedes dominant was en ze moesten achterin vertrekken hadden ze soms echt wel problemen om voorbij sommige wagens te geraken.

Met de huidige DRS performance van de RB heeft verdedigen geen zin.

Enige vergelijkbare dominantie is de actieve ophanging van de FW15C in 1993. Dat was ook saai.

Dan vergeet je gewoon hoe die jaren echt waren. 2014 tot 2016 waren ultradominant voor Mercedes. Duitsland 2014: Hamilton van P20 naar P3. België 2016: Hamilton van P21 naar P3. Hongarije 2014: Hamilton van de pit lane naar P3 (op Hongarije he).

Toen, net zoals nu, werd er eigenlijk nauwelijks gevochten tegen de Mercs omdat ze iedereen voorbij blaasden zonder veel problemen. Dat was echt wel "vergelijkbare dominantie" hoor.

Denk ik inderdaad ook, maar ik snap de perceptie, Horner ziet er precies nooit gelukkig uit als Perez wint.
Nu, zoals hierboven gezegd he, door die DRS performance van die RBR, hoe goed Max ook is (nee ik zeg het niet graag!), is inhalen "kinderspel".

Tuurlijk, de RB19 is gewoon dominant, zet daar een rijder zoals Max in (maar evenzeer Alonso, Hamilton, ...) en je rijdt met 2 vingers in de neus naar de titel. Je krijgt dan enkel maar een echt titelgevecht indien er echt sprake is van veel pech en/of je 2 van dat kaliber rijders in dezelfde wagen zet.

Mensen vertalen dat naar "Checo mag niet vechten" maar, en dat heb ik hier al vaak gezegd, Red Bull heeft altijd al de snelste rijder alle kansen gegeven en als Checo toont dat hij sneller kan zijn zal dat voor hem niet anders zijn. En hij kan dat af en toe eens, maar hij kan het niet doortrekken over een half laat staan een volledig seizoen. Beetje gelijk Bottas.

Tuurlijk, de RB19 is gewoon dominant, zet daar een rijder zoals Max in (maar evenzeer Alonso, Hamilton, ...) en je rijdt met 2 vingers in de neus naar de titel. Je krijgt dan enkel maar een echt titelgevecht indien er echt sprake is van veel pech en/of je 2 van dat kaliber rijders in dezelfde wagen zet.

Mensen vertalen dat naar "Checo mag niet vechten" maar, en dat heb ik hier al vaak gezegd, Red Bull heeft altijd al de snelste rijder alle kansen gegeven en als Checo toont dat hij sneller kan zijn zal dat voor hem niet anders zijn. En hij kan dat af en toe eens, maar hij kan het niet doortrekken over een half laat staan een volledig seizoen. Beetje gelijk Bottas.
Volledig akkoord hoor. Max kan dat niveau gewoon constant aan, Checo duidelijk niet. Bottas kon Hamilton in de Q wel nog best vaak kloppen, maar qua racepace is dat een totaal ander niveau.

Lijkt me vooral perceptie. Perez "mag" winnen net zoals Rosberg dat mocht, er zijn nog nooit TO's geweest wanneer hij sneller was. Punt is dat Max gewoon veel beter is. Ik zou die "mocht" in jouw zin dan eerder vervangen door "kon".

Die titel van Rosberg was inderdaad vooral door pech voor Hamilton, en dat kan evengoed gebeuren dit jaar.

In dat opzicht is er echt weinig verschil.
Dit vooral.

En laat ons eerlijk zijn, hoe MAX van plaats 9 door het verkeer gaat, dat kan Perez gewoon niet. We hebben dat al gezien. Dat had effectief 10 ronden langer geduurd.

Ik snap niet dat er hier zoveel "anti-fans" zitten van Verstappen. Ok het is nen hollander maar heeft echt zoveel Vlaamse achtergrond. Dichter gaan we als belg nooit geraken tot een toptalent van "eigen" bodem ^^ (Vandoorne was achteraf ook gewoon te soft gebleken hoewel dat ik em nog wel een degelijk mid team had gegund)

Voor mij is Verstappen al 1 van de grootste talenten dat ik de laatste 30j aan het werk heb gezien in F1. Als het wat meezit kunnen Hamilton en Schumacher zo van de tabellen geveegd worden.

Voor de rest heb ik nog wel een gunfactor voor Leclerc en Norris. Vooral Norris moet eens opgepikt worden door een RB, Ferrari of Mercedes :'( Die gast verdiend dat zo hard.

Lijkt me vooral perceptie. Perez "mag" winnen net zoals Rosberg dat mocht, er zijn nog nooit TO's geweest wanneer hij sneller was. Punt is dat Max gewoon veel beter is. Ik zou die "mocht" in jouw zin dan eerder vervangen door "kon".
Denk jij echt dat Checo zou mag winnen indien hij zou kunnen ? Ik ben eerder van mening dat ze bij Red Bull er wel voor zullen zorgen dat hij gewoon niet kan winnen.

Begrijp me niet verkeerd hé, ik ben er helemaal van overtuigd dat Verstappen beter is dan Checo, maar is het verschil echt zo groot dan dat we afgelopen weekend gezien hebben ? Na 12 ronden hing Checo ocharme 3 seconden voor op Alonso, en dat terwijl Max al net achter Alonso hing. Checo zat nochtans op de zachtere band, die toch de snellere band zou moeten zijn. Max zat op het hardste rubber en moest bovendien 7 wagens inhalen en hing dus toch op amper 5 seconden van Checo. Ligt dat echt enkel aan de piloot ? Of scheelt er meer ? Ik kan in elk geval heel moeilijk geloven dat Max zoveel beter zou zijn.

Ik vraag me dan ook nog af waarom Checo in godsnaam zijn stint met 5 ronden moest verlengen. Hij liet nochtans weten dat zijn voorste banden versleten waren, maar kreeg toch niet de toestemming om dan toch op zijn normale moment te pitten. Waarom niet ? Zijn stint met 5 ronden verlengen had helemaal geen nut, buiten om Max wat dichter bij hem te krijgen.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat Checo vanuit de garage helemaal geen info kreeg over zijn voorsprong op Max en over de rondetijden van Max. Deze laatste kreeg de hele tijd info over Checo.

Mijn punt is maar dat , ook al zou Checo Max kunnen verslaan, ze er bij Red Bull er wel voor zullen zorgen dat hij dat niet kan. Ik kan heel goed begrijpen dat ze dat doen hé. Andere teams doen net hetzelfde, maar daar wordt het wel duidelijker gezegd.

Denk jij echt dat Checo zou mag winnen indien hij zou kunnen ? Ik ben eerder van mening dat ze bij Red Bull er wel voor zullen zorgen dat hij gewoon niet kan winnen.

Begrijp me niet verkeerd hé, ik ben er helemaal van overtuigd dat Verstappen beter is dan Checo, maar is het verschil echt zo groot dan dat we afgelopen weekend gezien hebben ? Na 12 ronden hing Checo ocharme 3 seconden voor op Alonso, en dat terwijl Max al net achter Alonso hing. Checo zat nochtans op de zachtere band, die toch de snellere band zou moeten zijn. Max zat op het hardste rubber en moest bovendien 7 wagens inhalen en hing dus toch op amper 5 seconden van Checo. Ligt dat echt enkel aan de piloot ? Of scheelt er meer ? Ik kan in elk geval heel moeilijk geloven dat Max zoveel beter zou zijn.

Ik vraag me dan ook nog af waarom Checo in godsnaam zijn stint met 5 ronden moest verlengen. Hij liet nochtans weten dat zijn voorste banden versleten waren, maar kreeg toch niet de toestemming om dan toch op zijn normale moment te pitten. Waarom niet ? Zijn stint met 5 ronden verlengen had helemaal geen nut, buiten om Max wat dichter bij hem te krijgen.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat Checo vanuit de garage helemaal geen info kreeg over zijn voorsprong op Max en over de rondetijden van Max. Deze laatste kreeg de hele tijd info over Checo.

Mijn punt is maar dat , ook al zou Checo Max kunnen verslaan, ze er bij Red Bull er wel voor zullen zorgen dat hij dat niet kan. Ik kan heel goed begrijpen dat ze dat doen hé. Andere teams doen net hetzelfde, maar daar wordt het wel duidelijker gezegd.
Ik had 100% hetzelfde gevoel over afgelopen GP en bij de rest sluit ik me ook wel aan.

klopt niet. Heb je de onboards beluisterd? Kreeg elke ronde sector tijden Max.

Max was gewoon 3 tienden per ronde sneller heel het weekend.
Ik denk ook dat ze liever Max zien winnen, maar er zijn toch voor het moment echt geen teamorders, vind ik.
Had Perez eerder gepit, dan was het nog slechter.
Oh ja, Perez pit stop 2.2 seconden.
Max 3 seconden.
Had ik Max geweest, dan had ik hiervoor ook ruzie gemaakt.
Ik vond dat ze Max vroeger mochten binnenhalen, want als er iets was misgelopen, dan had hij hem mischien niet meer kunnen inhalen op de betere band.

Btw, toffe fans die mexicanen.
Nog een pakje ergers als Cult Hamilton.
Ze hebben het daar echt uitgehangen in Miami.
Ik wil terug de F1 van voor Netflix, dat was eigenlijk wel leuker.
Max dat voor alles uitgescholden is, zijn mama nog erger.
Moet ge daar dan als fan 800 dollar hebben betaald?
Waarom zetten ze zo een mensen niet gewoon buiten?

Saudi-Arabië, Baku.

Ja, die samenzweringstheorieën... Checo was niet goed dit weekend, al vanaf FP1 was hij niet on the pace. De fout van Max in de kwalificaties is het enige dat dat verdoezelde, maar het snelheidsverschil tussen beiden viel echt niet uit de lucht. En historisch gezien al evenmin. Is het nieuw dat Max, eens hij de duivel ontketent, Perez de vernieling inrijdt? We hebben het al tig keer gezien de laatste 2+ seizoenen!

En die verlengde stint: tja, als je ziet dat hij zelfs met een kortere stint op de hards al tegen de limieten van zijn banden begon aan te lopen zodat Max weer sneller werd naar het einde van diens stint, is het dan vreemd?

Ja OK: Niet zomaar alles geloven wat je online leest.

Ik kan NIET heel groed begrijpen dat ze dat doen, want hoe dwaas zou het zijn om een nog betere rijder dan Max achter te houden? It makes zero sense en toch blijven die nonsenstheorieën bovenkomen.

Bottas won niet van Hamilton, niet omdat hij niet mocht, maar omdat hij niet kon.
Rosberg won niet van Hamilton, niet omdat hij niet mocht, maar omdat hij niet kon.
Massa won niet van Alonso, niet omdat hij niet mocht, maar omdat hij niet kon.
Ricciardo won van Vettel, hij _mocht_ duidelijk wel.

Heel dat mantra van "bij Red Bull mag het niet" is onzin en gaat in tegen alles wat in die renstal de voorbije 15 jaar al gebeurd is. Ben je sneller, dan "mag" je absoluut.

Btw, toffe fans die mexicanen.
Nog een pakje ergers als Cult Hamilton.
Ze hebben het daar echt uitgehangen in Miami.
Ik wil terug de F1 van voor Netflix, dat was eigenlijk wel leuker.
Max dat voor alles uitgescholden is, zijn mama nog erger.
Moet ge daar dan als fan 800 dollar hebben betaald?
Waarom zetten ze zo een mensen niet gewoon buiten?
Wat bedoel je met "Cult Hamilton"?

Wat bedoel je met "Cult Hamilton"?
de toxische twitter fanboys van hem. Meestal nieuwe fans, ook vaak gekleurd (uiteraard niets mis mee), die ook al George Russel en dergelijke hebben bedreigd. Zij zien alleen maar adoratie voor Lewis en meestal pure haat tegenover Max.
Kennen dan ook niks van autosport, vaak uit Usa.
Op twitter te herkennen door de # LH44, TeamLewis en dergelijke.

Pas op, ik ben de eerste om rivaliteit toe te juichen, maar het is gewoon te erg aan het worden.
Ik vind het ook erg voor hem, de grootste kampioen die we ooit hebben gezien die nu kleurloos een beetje aan het vechten is met de auto.
Die mens verdient veel beter.

de toxische twitter fanboys van hem. Meestal nieuwe fans, ook vaak gekleurd (uiteraard niets mis mee), die ook al George Russel en dergelijke hebben bedreigd. Zij zien alleen maar adoratie voor Lewis en meestal pure haat tegenover Max.
Kennen dan ook niks van autosport, vaak uit Usa.
Op twitter te herkennen door de # LH44, TeamLewis en dergelijke.

Pas op, ik ben de eerste om rivaliteit toe te juichen, maar het is gewoon te erg aan het worden.
Aha, ja, er is in het voetbalforum een thread rond gedrag in de tribune en op sociale media, eigenlijk kan dat (jammer genoeg) nog veel breder getrokken worden, zulke zaken hebben voor mij nergens plaats.

Checo reed bijna 10 ronden achter Norris in Australië... Met een Red Bull tegen een McLaren in 2023...

En stopt met die fake news te verspreiden dat Checo tijdens de GP van Miami geen info kreeg. Die kreeg letterlijk bijna elke ronde info over Max zijn rondetijden.
Belachelijk hoeveel mensen en journalisten (zoals op Sky Sports) onwaarheden vertellen gewoon omdat het over Verstappen gaat.

En stopt met die fake news te verspreiden dat Checo tijdens de GP van Miami geen info kreeg. Die kreeg letterlijk bijna elke ronde info over Max zijn rondetijden.
Belachelijk hoeveel mensen en journalisten (zoals op Sky Sports) onwaarheden vertellen gewoon omdat het over Verstappen gaat.

klopt niet. Heb je de onboards beluisterd? Kreeg elke ronde sector tijden Max.
Mijn excuses dat het fake news was. Ik had gewoon een artikel gelezen, niet op Sky sports btw, waar dit beweerd werd. Ik heb niet de moeite gedaan om te controleren of het nieuws effectief correct was. Ik nam aan van wel want het kwam volgens mij toch wel van een redelijk geloofwaardige website, al is het inderdaad wel een Britse.

QUOTE="benjicroc, post: 988634, member: 3144"]
Max was gewoon 3 tienden per ronde sneller heel het weekend.
Ik denk ook dat ze liever Max zien winnen, maar er zijn toch voor het moment echt geen teamorders, vind ik.[/quote]
Ik denk ook niet dat er teamorders zijn. Volgens mij zou Checo die nooit pikken. Ik vraag me eigenlijk af of de wagen van Checo wel evenwaardig is aan die van Max. Ik kan moeilijk geloven dat het verschil tussen die 2 piloten zo groot zou zijn. In de race was het volgens mij veel meer dan 3 tienden. Nogmaals, Max is zeker de betere, maar ik kan moeilijk geloven dat het verschil zo groot zou zijn. Tegenover ons waarschijnlijk wel, maar uiteindelijk is Checo ook nog altijd een professioneel piloot hé.

En die verlengde stint: tja, als je ziet dat hij zelfs met een kortere stint op de hards al tegen de limieten van zijn banden begon aan te lopen zodat Max weer sneller werd naar het einde van diens stint, is het dan vreemd
Waren Checo's banden dan op aan het einde van de race ? Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik, eens Max de leiding had overgenomen, de race nog maar met een half oog heb gevolgd. Voor mij was de spanning er toen wel af.

Ik denk ook niet dat er teamorders zijn. Volgens mij zou Checo die nooit pikken. Ik vraag me eigenlijk af of de wagen van Checo wel evenwaardig is aan die van Max. Ik kan moeilijk geloven dat het verschil tussen die 2 piloten zo groot zou zijn. In de race was het volgens mij veel meer dan 3 tienden. Nogmaals, Max is zeker de betere, maar ik kan moeilijk geloven dat het verschil zo groot zou zijn. Tegenover ons waarschijnlijk wel, maar uiteindelijk is Checo ook nog altijd een professioneel piloot hé.

Waarom zou dat verschil niet zo groot kunnen zijn?

Kijk naar het verschil tussen Alonso en Stroll. Stroll zal alles behalve benadeeld worden in dat team.
Tsunoda overklast DeVries ook.
Waarom zou een Verstappen dat niet kunnen tov een rijder als Perez?

Ik snap niet dat er hier zoveel "anti-fans" zitten van Verstappen. Ok het is nen hollander maar heeft echt zoveel Vlaamse achtergrond. Dichter gaan we als belg nooit geraken tot een toptalent van "eigen" bodem ^^ (Vandoorne was achteraf ook gewoon te soft gebleken hoewel dat ik em nog wel een degelijk mid team had gegund)

Voor mij is Verstappen al 1 van de grootste talenten dat ik de laatste 30j aan het werk heb gezien in F1. Als het wat meezit kunnen Hamilton en Schumacher zo van de tabellen geveegd worden.

Voor de rest heb ik nog wel een gunfactor voor Leclerc en Norris. Vooral Norris moet eens opgepikt worden door een RB, Ferrari of Mercedes :'( Die gast verdiend dat zo hard.
My 2 cents :
Ik denk dat niemand echt ontkent dat Max een groot talent is.
De “anti” gevoelens komen waarschijnlijk meer door de persoon die Max is. Namelijk gigantisch arrogant. En zijn vader helpt daar niet bij om dat beeld te veranderen.
Misschien dat Max buiten het racen een toffe gast is, maar dat weten of zien wij eigenlijk niet.
Wij kennen alleen de piloot/sportman Max van tijdens de raceweekends en die is bij velen niet populair door zijn gedrag.

Schumacher was ooit de slechterik
Alonso was ooit de slechterik
Vettel was ooit de slechterik
Nu is Verstappen de slechterik

Dat is de geschiedenis van F1.

Ik volg F1 sinds 1986 zoiets. Maar ik begin inderdaad de indruk te krijgen dat F1 evolueert naar een sport die ik niet meer wil volgen nee.
Op zich wel jammer dat zoiets van u 'weggroeit', om welke reden dan ook. Ik volgde voetbal vroeger ook heel erg, maar dat is volledig weggeëbd.
Uiteindelijk zijn er ook wel nog veel andere opties qua motorsport om eventueel eens uit te proberen.

Ik snap niet dat er hier zoveel "anti-fans" zitten van Verstappen. Ok het is nen hollander maar heeft echt zoveel Vlaamse achtergrond Dichter gaan we als belg nooit geraken tot een toptalent van "eigen" bodem ^^ (Vandoorne was achteraf ook gewoon te soft gebleken hoewel dat ik em nog wel een degelijk mid team had gegund)​
mja, dat is het probleem een beetje he. Dat ís eigenlijk een belg he. geboren en opgegroeid in Hasselt, zijn kart-carriere vooral gestart in Genk, meermaals Belgisch kampioen geworden.
is zelfs in de F1 begonnen als Belg, want reisde toen met een Belgisch paspoort en racete onder Belgische licentie. (maar hij had toen wel al een Nederlandse vlag op zijn overall)

dat hij voor de Nederlandse nationaliteit kiest als hij meerderjarig is, is begrijpelijk, en vanuit commercieel standpunt gewoon logisch.
maar dat de familie Verstappen nu lacherig doet als het over België gaat, terwijl het veel aan ons te danken heeft ook, da's gewoon typerend voor die kerel. en 't maakt een hem een beetje een eikel.

en als ge u zelf als anti-Belgie opstelt, moet ge niet lullig doen dat er in België "anti-fans" zitten, imo.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan