FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
hoe hij de haas en de ferrari heeft ingehaald was wel zotjes.

Je mag een snellere auto hebben als de rest (wat zeker het geval is), maar dat was puur op racecraft.

De tijden die hij aan het doen was met de harde band waren echt loeihard, Perez kon dat gewoon niet volhouden.

Over Leclerc, tja, te veel van die foutjes, ik hoop dat het er ooit gaat uitgeraken maar ik vrees ervoor.
Moet natuurlijk overdriven omdat zijn auto niet zo goed is.

Knap gereden van Max maar Perez kon gewoon niet op tegen die bandenstrategie. Als je ziet dat Hamilton (die lang vastzat in een drs trein) ook nog vrij vlot naar P6 kon rijden..

Saaie race alweer.
Er valt niets te beginnen tegen RB. Leuk is anders voor de neutrale toeschouwer.
Ik denk dat ik het voor bekeken hou dit seizoen.

Echt saai was dit nu toch niet te noemen?
Er was genoeg duels op de baan en mooie overtakes.
Baku was slaapverwekkend maar deze vond ik niet.

Doordat de meeste "internationale" media Brits is en het forum neigt in dezelfde richting klopt deze foto toch wel heel hard.

m4r7ul9kukya1.jpg

De drs van Red bull maakt ze wel zo goed als onmogelijk om voor te blijven wat niet goed is voor een spannende strijd.

Doorheen die 8 jaar was er wel een 3-4 keer spanning door interne strijd, Ferrari en Red Bull. Dit en vorig jaar is echt wel saai en dat wordt versterkt door het feit dat we net 8 jaar dominantie hebben moeten zien. Net zoals in Schumacher zijn beste jaren met Ferrari, in een wagen die buiten categorie is, zijn meeste races dodelijk saai. De eerste helft van het Brawn GP seizoen was ook niet om aan te gluren.

Charles moet zijn wagen telkens op het uiterste randje brengen om niet 0.5 seconden per ronde te verliezen. En Max rijdt gewoon op zijn dooie gemakje.

Ik vond het toch echt saaie boel.

Na 5 rondes had ge toch al door dat Max niet te stoppen was.

Ik vond het toch echt saaie boel.

Na 5 rondes had ge toch al door dat Max niet te stoppen was.
Er is toch veel meer aan een race dan enkel Max of wie P1 wordt?
Er is zoveel gebeurd over het ganse veld... Als je dit een saaie race vond is F1 denk ik niet de juiste sport om te volgen.
Dat het kampioenschap zelf saai zal zijn is natuurlijk wel zo. Zonder een kapotte RB is er niets wat ze kan stoppen.

Ik vond het eigenlijk ook wel goed in beeld gebracht, meer het gevoel van snelheid dan anders. Allicht omdat er veel camera's heel dicht op het circuit stonden.

Ik heb de F1 heel lang zitten verdedigen maar heb het nu wel echt wel wat gehad met de sport. Al een geluk dat ik Baku gemist heb... Miami was in het begin nog wel cv maar toen Max aan de leiding kwam heb ik het maar half gevolgd. Dit seizoen mag wat mij betreft al zo snel mogelijk gedaan zijn. Gelukkig een weekje pauze wat de F1 betreft, al is het dit weekend weer tijd voor échte racerij: Indycar op de Indy road course. Bring it on !

Teveel "bandenmanagement" naar mijn goesting in deze race. Geen fan van one-stop races.
Paar mooie acties maar er zat geen gevoel van spanning in deze race.

"Not great , not terrible"

Teveel "bandenmanagement" naar mijn goesting in deze race. Geen fan van one-stop races.
Paar mooie acties maar er zat geen gevoel van spanning in deze race.

"Not great , not terrible"
Ik heb het idee dat ze ook niet weten waar naartoe met de banden. Uiteindelij kan Pirelli alles maken wat er ook gevraagd wordt, maar wat moet het zijn?

Saaie race alweer.
Er valt niets te beginnen tegen RB. Leuk is anders voor de neutrale toeschouwer.
Ik denk dat ik het voor bekeken hou dit seizoen.
Saai? Das overdreven maar spannend was het zeker niet. Er waren zondag toch de meeste overtakes van het seizoen dus er was wel wat actie op de baan.

Ik zie geen verschil tov de afgelopen jaren toen Lewis ook met een wagen reed die een dikke seconde sneller was dan de rest.

Als je dit een saaie race vond is F1 denk ik niet de juiste sport om te volgen.
Ik volg F1 sinds 1986 zoiets. Maar ik begin inderdaad de indruk te krijgen dat F1 evolueert naar een sport die ik niet meer wil volgen nee.

Het hele bandenverhaal is een moeilijk gegeven he. Er werd de voorbije jaren geklaagd dat Pirelli telkens "een slechte band" maakt. Nu maken ze banden die "bijna niet slijten" en is het (voor mij toch) ook niet echt goed, want dat zorgt voor nog minder stops en nog minder spektakel.

Nu, dat RBR gewoon superieur is, is een feit, ik ga daar ook niet kleinzielig over doen, toen Mercedes alles won, vond ik dat leuk, dat RBR nu alles wint is voor mij persoonlijk minder leuk, maar dat is wel hun eigen verdienste. Als F1 liefhebber had ik vooral gehoopt op wat meer racing, meer duels vooraan, ...

het verschil in dominantie is dat bij Mercedes in't begin Rosberg veel meer mocht strijden met Hamilton. Heeft er zelfs effectief een titel van weggekaapt (ook al had Hamilton toen vaak pech). en dat leverde regelmatig een goeie race tussen die 2 op (Bahrein bvb een paar keer)
Bij Perez heb ik dat gevoel niet. Bij Red Bull zijn ze zelfs teleurgesteld als die wint heb ik de indruk. in Baku is die gewonnen door Verstappen buiten DRS bereik te houden (wat ook een verdienste is), dat is toch een verschil met de rondenlange aanvallen tussen Rosberg en Hamilton.

al moet ik ook @exCite bijtreden: ik vind het veel leuker wanneer een Mercedes wint, dan wanneer een Red Bull dat doet.

het verschil in dominantie is dat bij Mercedes in't begin Rosberg veel meer mocht strijden met Hamilton. Heeft er zelfs effectief een titel van weggekaapt (ook al had Hamilton toen vaak pech). en dat leverde regelmatig een goeie race tussen die 2 op (Bahrein bvb een paar keer)
Bij Perez heb ik dat gevoel niet. Bij Red Bull zijn ze zelfs teleurgesteld als die wint heb ik de indruk. in Baku is die gewonnen door Verstappen buiten DRS bereik te houden (wat ook een verdienste is), dat is toch een verschil met de rondenlange aanvallen tussen Rosberg en Hamilton.

al moet ik ook @exCite bijtreden: ik vind het veel leuker wanneer een Mercedes wint, dan wanneer een Red Bull dat doet.
Het bijkomend probleem is misschien voor mij wel de manier van on-track fights. Er wordt wel ingehaald, maar zeer weinig met echt gevechten, meestal wordt er niet verdedigd, omdat ze weten dat het niks uithaalt, net door die DRS. Naar mijn gevoel helpen die joekels van wagens daar ook niet bij.

Toen Mercedes dominant was en ze moesten achterin vertrekken hadden ze soms echt wel problemen om voorbij sommige wagens te geraken.

Met de huidige DRS performance van de RB heeft verdedigen geen zin.

Enige vergelijkbare dominantie is de actieve ophanging van de FW15C in 1993. Dat was ook saai.

Bij Perez heb ik dat gevoel niet.

Lijkt me vooral perceptie. Perez "mag" winnen net zoals Rosberg dat mocht, er zijn nog nooit TO's geweest wanneer hij sneller was. Punt is dat Max gewoon veel beter is. Ik zou die "mocht" in jouw zin dan eerder vervangen door "kon".

Die titel van Rosberg was inderdaad vooral door pech voor Hamilton, en dat kan evengoed gebeuren dit jaar.

In dat opzicht is er echt weinig verschil.

Lijkt me vooral perceptie. Perez "mag" winnen net zoals Rosberg dat mocht, er zijn nog nooit TO's geweest wanneer hij sneller was. Punt is dat Max gewoon veel beter is. Ik zou die "mocht" in jouw zin dan eerder vervangen door "kon".

Die titel van Rosberg was inderdaad vooral door pech voor Hamilton, en dat kan evengoed gebeuren dit jaar.

In dat opzicht is er echt weinig verschil.
Denk ik inderdaad ook, maar ik snap de perceptie, Horner ziet er precies nooit gelukkig uit als Perez wint.
Nu, zoals hierboven gezegd he, door die DRS performance van die RBR, hoe goed Max ook is (nee ik zeg het niet graag!), is inhalen "kinderspel".

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan