Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met een half oog... Zoon had het opgenomen en opgezet terwijl ik andere dingen aan het doen was. Hoop en al 3 rondes echt gekeken.dus je kijkt niet naar de GP omwille van de sprint, maar wel naar de sprint.
Denk dat dit het een beetje samen vat. Door de sprintrace weet je ongeveer hoe de waardeverhoudingen zullen zijn in de echte race en weet je al wat er ongeveer staat te gebeuren. Anders zou je het ook wel ongeveer kunnen raden indien je er iets van kent maar nu weet je het gewoon op voorhand.Snap het nogwel. De hype voor de ECHTE race was bij mij eerlijk gezegd ook grotendeels weg na al die brol. De kers op de taart van dit topweekend was dan nog eens 1 van de saaiste GP's die ik ooit gezien heb.
Dit had ik dus ook. Door die sprintrace is er veel minder spanning en hype voor de echte race op zondag.Snap het nogwel. De hype voor de ECHTE race was bij mij eerlijk gezegd ook grotendeels weg na al die brol. De kers op de taart van dit topweekend was dan nog eens 1 van de saaiste GP's die ik ooit gezien heb.
Dit dus vooral he. Elk team weet al van voor de echte race op zondag hoe de anderen in race trim zullen presteren. Niet dat ze het niet min of meer weten in een normaal weekend, ze zullen mekaars tijden in de long runs in practice wel met een vergrootglas bekijken. Maar je hebt als team nog wel de mogelijkheid om wat zand in de ogen te gooien door te sandbaggen ofzo. Met die sprint hebben ze die mogelijkheid niet. Ze moeten er gewoon staan.Denk dat dit het een beetje samen vat. Door de sprintrace weet je ongeveer hoe de waardeverhoudingen zullen zijn in de echte race en weet je al wat er ongeveer staat te gebeuren. Anders zou je het ook wel ongeveer kunnen raden indien je er iets van kent maar nu weet je het gewoon op voorhand.
Ik zie ook niet in waarom een sportseizoen niet langer mag zijn. Kijk eens naar NASCAR (ja, lowtech sport in vergelijking met F1 maar evengoed belastend en duizenden kilometers reizen tussen circuits), 36 races zonder de races die niet meetellen voor het kampioenschap.
| Race | Track | Viewership | Up/Down | Notes |
| #11 | Talladega | 4.554 million | Up (2) 5.0% | Reported number of 4.682 million was adjusted to 4.336 million for 2022 |
| #10 | Martinsville Speedway | 2.218 million | Up (1) 17.7% | 2022 on Saturday night, 2023 on Sunday afternoon |
| #9 | Bristol Dirt | 3.450 million | Down (9) 13.9% | N/A |
| #8 | Richmond Raceway | 2.303 million | Down (8) 41.8% | 2022 on FOX, 2023 on FS1. The race was down 11.9% compared to the first Sunday race on FS1 last season |
| #7 | Circuit of the Americas | 3.129 million | Down (7) 16.1% | N/A |
| #6 | Atlanta Motor Speedway | 3.422 million | Down (6) 14.5% | N/A |
| #5 | Phoenix Raceway | 3.389 million | Down (5) 15.1% | N/A |
| #3 | Las Vegas Motor Speedway | 3.991 million | Down (4) 12.2% | N/A |
| #2 | Auto Club Speedway | 4.315 million | Down (3): 5.6% | Share up 9%, largest for Race #2 since 2017 |
| #1 | 2023 Daytona 500 | 8.181 million | Down (2): 7.7% | Share up 2%, largest for Daytona 500 since 2016 |
| N/A | Busch Light Clash at The Coliseum | 3.647 million | Down (1): 14.8% | Second most-watched non-points race since 2016 |
de viewers die je hier hebt voor NASCAR zijn domestic cijfers. die "25 keer zo veel" die jij aan F1 geeft, zijn global cijfers.Ik vond het ook al raar dat F1 zou moeten kijken naar een sport met 25 keer zo weinig kijkers, om meer kijkers te behalen![]()
de viewers die je hier hebt voor NASCAR zijn domestic cijfers. die "25 keer zo veel" die jij aan F1 geeft, zijn global cijfers.
in de VS, dezelfde domestic markt als NASCAR, haalde F1 vorig jaar een gemiddelde van 1 milljoen kijkers. gemiddeld 1/3 van NASCAR. dat dus achteruit aan't gaan is.
en er spelen andere factoren ook: er zijn bvb geen grote namen (Jeff Gordon, Jimmie Johnson, Dale Jr.,...) meer. de golden age is daar wel voorbij. (maar dat speelt eigenlijk voor heel de Amerikaanse autosport)
heel dat gedoe met Bubba Wallace een paar jaar geleden zal ook niet goed gevallen zijn bij hun voornamelijk zuidelijke fanbase.
het "nieuwe format" speelt ook wel een rol, maar bvb de playoffs bestaan al sinds 2004.
.dan moet je Bristol eens kijken, vroeger bekend (in de VS) als "The Last Great Colloseum".Samenvatting van Dover 400 bekeken. Tribunes waren precies halfvol. Wat erg is, want de capaciteit van Dover Motor Speedway is al meer dan gehalveerd doorheen de jaren. 135.000 in 2002 naar 54.000 hedendage. Dat kan zijn dat er weinig volk was dit weekend omdat er mogelijks regen werd voorspeld. Maar toch, dat zijn duidelijke cijfers van de teloorgang.