FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
't Is positief dat hij er openlijk zo kritisch op durft zijn. De meeste piloten willen de FIA niet te hard op de tenen trappen, maar hij trekt zich daar naar gewoonte geen bal van aan.

De bouw van het nieuwe AM HQ vind ik altijd interessant om volgen bij nieuwe video's. Aramco heeft er precies wat geld in gepompt.

Ik zou het gewoon laten rusten als ik de familie was. Door een rechtzaak te starten, ga je de publiciteit opzoeken en dat is net wat zo'n brolkrant -die het niet waard is- juist wil. Door zo'n rechtzaak aan te gaan, terwijl Schumacher zelf blijft zwijgen ga je nogmaals bevestigen aan de publieke opinie, dat Schumacher gewoon een 'plant' is. (Of dat inderdaad zo is of niet doet niet ter zake)

Ik zie geen enkel voordeel voor de familie. Of te wel ben je open en zeg je hoe zijn toestand echt is. Of te wel blijf je u onthullen in stilwijgen en negeer je gewoon alle commotie (hoe moeilijk dat ook is).

Het is iets wat ze zelf gezocht hebben door hun stilzwijgen. En ja er is het recht op privacy, maar 1 kleine mededeling met de toestand zou toch al veel problemen met de pers verhinderd hebben. Enkel en alleen al voor de fans, want vind die toch echt wel in de kou gelaten. Nu hoor je permanent artikels opduiken zoals dit, of van mensen die op bezoek gaan met Todt op kop die elke zoveel tijd komt zeggen: ik heb hem gezien maar ik zeg niets. Het is niet dat elke stap van behandeling moet gezegd worden of elke week een nieuwe update, maar ik denk dat de familie ook meer in hun privacy zou gerespecteerd worden moesten ze iets opener over de toestand spreken. Ik vond het altijd al verkeerd dat journalisten bij een interview van Mick al de waarschuwing kregen 1 vraag over de vader en gedaan interview. Het is natuurlijk een andere situatie maar Verstappen, Everts, van der Poel, Nys. Je kan toch moeilijk een interview met de zoon hebben zonder dat de vader ter sprake komt?

Het is iets wat ze zelf gezocht hebben door hun stilzwijgen. En ja er is het recht op privacy, maar 1 kleine mededeling met de toestand zou toch al veel problemen met de pers verhinderd hebben. Enkel en alleen al voor de fans, want vind die toch echt wel in de kou gelaten. Nu hoor je permanent artikels opduiken zoals dit, of van mensen die op bezoek gaan met Todt op kop die elke zoveel tijd komt zeggen: ik heb hem gezien maar ik zeg niets. Het is niet dat elke stap van behandeling moet gezegd worden of elke week een nieuwe update, maar ik denk dat de familie ook meer in hun privacy zou gerespecteerd worden moesten ze iets opener over de toestand spreken. Ik vond het altijd al verkeerd dat journalisten bij een interview van Mick al de waarschuwing kregen 1 vraag over de vader en gedaan interview. Het is natuurlijk een andere situatie maar Verstappen, Everts, van der Poel, Nys. Je kan toch moeilijk een interview met de zoon hebben zonder dat de vader ter sprake komt?
Doet eens normaal. Wij kunnen ook gewoon accepteren dat we prive persoon Michael Schumacher met rust moeten laten.

is dat nu zo belangrijk om elke paar maanden te horen: "hij ligt nog steeds in een coma" oid.
als het goed met hem zou gaan zouden we het wel horen hoor.

en ik vind het maar normaal dat de familie vervolgt. als ze dat niet doen, geeft ge de pers gewoon een vrijgeleide om fake dingen te posten over eenders wie. en het artikel ging ook gewoon over persoonlijke dingen.
en ze doen dat nu al he: bij bekende mensen gaan dreigen dat ze wel iets zullen schrijven, of ze nu een interview willen geven of niet

Ik zou het gewoon laten rusten als ik de familie was. Door een rechtzaak te starten, ga je de publiciteit opzoeken en dat is net wat zo'n brolkrant -die het niet waard is- juist wil. Door zo'n rechtzaak aan te gaan, terwijl Schumacher zelf blijft zwijgen ga je nogmaals bevestigen aan de publieke opinie, dat Schumacher gewoon een 'plant' is. (Of dat inderdaad zo is of niet doet niet ter zake)

Ik zie geen enkel voordeel voor de familie. Of te wel ben je open en zeg je hoe zijn toestand echt is. Of te wel blijf je u onthullen in stilwijgen en negeer je gewoon alle commotie (hoe moeilijk dat ook is).

Die brolkrant probeert geld te verdienen met leugens en verzinsels. Waarom zou je dat niet willen afstraffen?

Beetje vreemd idee dat je privacy moet opofferen om privacy te hebben?

Allison terug naar zijn vorige positie als TD bij Mercedes.

Tegelijkertijd vind ik de communicatie bij Mercedes toch wel enorm wisselvallig hoor. Begin testen: "deze wagen rijdt veel beter". Na 1 kwalificatiesessie: "ons concept is fout en we moeten volgend jaar een ander concept nastreven.". Na 1 race: "Red Bull gaat alle races winnen". Na Australië: "we zijn sneller en misschien kunnen we nog vechten met Red Bull". Vandaag: "we zitten op het juiste pad met de W14 en gaan de komende races continu met updates komen".

...

Enfin. Als je echt weet dat je het concept gaat omgooien, dan vraag ik me af waarom je nog per sé met veel updates voor een flawed concept komt, en of het dan niet beter is om vooral in te zetten op ontwikkeling voor de W15.

En vooral, stop eens met warm en koud blazen.

Die brolkrant probeert geld te verdienen met leugens en verzinsels. Waarom zou je dat niet willen afstraffen?
Omdat er geen winst uit te halen valt (voor het geld moet de familie het ook niet doen), naar mijn mening. In mijn ogen gooi je gewoon extra olie op het vuur. Soms is het naar mijn mening beter van alles gewoon te negeren.

But hey that it just me. Als ze er wel een rechtzaak van willen maken, dan is dat hun goed recht.

Even verduidelijken want ik geloof dat mijn bericht niet even duidelijk was of verkeerd begrepen. Ik praat die fake berichten absoluut niet goed.
Maar waar ik op doelde is dat het niet het eerste proces tegen de pers is in die 10 jaar en ook niet het laatste zal zijn. En van daaruit: had men in het verleden zelf wat opener geweest over de zaak, dan had de privacy misschien ook weer meer gerespecteerd geweest. Het speculeren van de afgelopen 10 jaar, de roddels, deze berichten zijn denk ik toch ook weer aanleiding net omdat er niet over gesproken mag worden en de mens nu eenmaal nieuwsgierig van aard is.

En nee er hoeft geen continue berichtgeving door de familie gedaan worden, maar een klein bericht als 'het zit zo en verder willen we niet communiceren of zullen we communiceren indien we dat nodig achten' had al heel wat mensen kunnen bekoren en met zekerheid de fans. En hoe minder er voor de rest interesse is, hoe minder dat de pers er baat bij heeft om er nog artikels over te schrijven.
Dus ja ik geloof wel dat het opofferen van een beetje privacy voor net meer privacy kon zorgen. Met eigen berichtgeving kon men controleren wat er naar buiten gebracht wordt. Echter van de familie uit is er totaal niets gezegd. Met als resultaat: nu worden de vuilste truken bovengehaald en er toch maar telkens weer van alles gedaan om toch maar die ene foto, of dat ene nieuwe bericht te lanceren. Ikzelf ben gewoon gestopt om op Niet-Motorsport websites berichtgeving over Schumacher te openen want het is toch allemaal clickbait met een of andere "vriend" of kennis die zegt: ik ben er bij geweest, ik heb hem gezien en naast het rond de pot draaien en opstoken van de zaak heb ik niets zinnigs te zeggen.

Omdat er geen winst uit te halen valt (voor het geld moet de familie het ook niet doen), naar mijn mening. In mijn ogen gooi je gewoon extra olie op het vuur. Soms is het naar mijn mening beter van alles gewoon te negeren.
rechtzaken dienen niet om winst te maken. ze dienen om gerechtigheid te krijgen.
als iemand uw kind van de baan rijdt, gaat ge die aanklagen, ook al wint ge daarmee dat kind niet terug. of het moest zijn dat jij de schadevergoeding "winst" vindt.

rechtzaken dienen niet om winst te maken. ze dienen om gerechtigheid te krijgen.
als iemand uw kind van de baan rijdt, gaat ge die aanklagen, ook al wint ge daarmee dat kind niet terug. of het moest zijn dat jij de schadevergoeding "winst" vindt.
Dat weet ik. Maar welke gerechtigheid? Ze krijgen er Michael sowieso niet mee terug.
De krant straffen? Wie ligt daar wakker van? Niemand toch?

Het enige wat er gebeurt, als ze geen rechtzaak aan gaan is dat andere kranten aangemoedigd worden om ook 'fake news' te verspreiden.
Een rechtzaak zou wel een schrikeffect kunnen veroorzaken.

Maar dan kan totale negatie ook gewoon werken. Na artikel nummer 5 --> Maalt er daar nog iemand om als de familie toch niks zegt??

Echter zijjn familie beslist natuurlijk .. ik heb er niks aan te zeggen.

Wat ik ook wel weer frappant vind dat zo'n beslissingen weer Last Minute gedaan worden. Dinsdagavond voor de GP waar dat betrekking op heeft (maar het kon altijd later he). Alsmede het feit dat we al 3 races ver zijn in het seizoen en ze dan afkomen met: weet ge wat allemaal een motor extra voor dit seizoen. Dat is toch ook voortdurend regels veranderen terwijl het spel bezig is bij de FIA.

In welke mate zinloos?
Ik vind het vooral beter dat de sprint uitslag niet meer de race startposities bepaald.

Net daarom he. De sprint zette tot vorig jaar de grid voor zondag, dus naast de punten was er wel een stevige incentive om het goed te doen.
Nu is het verworden tot een korte race voor relatief weinig punten, dus waarom zou je nog veel risico's nemen...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan