FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
en dan gaan ze bij Haas nog slechter gezind zijn, want dat betekent dat ze zonder positie-reset een podium hadden.

ik hoop écht dat ze een fantastisch goede reden hadden voor die rode vlag, want dit is gewoon een shit-storm.

lol ze gaan sainz nog 5 sec straftijd geven ook terwijl iedereen hun plaats terug krijgt waar zijn ze mee bezig
Ik begrijp wel dat ze hem een straf zouden geven.
Maar nu start Fernando toch gewoon voor hem dus die botsing heeft ook nie echt gevolgen gehad, dusja onnodig

Ik begrijp wel dat ze hem een straf zouden geven.
Maar nu start Fernando toch gewoon voor hem dus die botsing heeft ook nie echt gevolgen gehad, dusja onnodig
Maar hem niet straffen zou ook stom zijn.
Dan heb je niks te verliezen bij een red flag restart op het einde... Destruction derby dan

er zal wel ergens een reglement voor zijn hoor (ik ga zelfs geen moeite doen om het op te zoeken), maar met die rode vlag... wat ze ook deden na die herstart, er was altijd wel ergens iemand gefuckt.

Sainz zijn team gaat in beroep zeker? Best scenario = 5 sec tijdstraf wordt verschoven naar de volgende GP (5 sec in de pitlane).
Ik denk dat het zoiets zal worden. (Worst case blijft de huidige straf gewoon staan)

Het podium zal wel blijven staan.

Maar id, wat een chaos zeg.

Ik denk dat gewoon stoppen na de 2e rode vlag en de rangschikking nemen de ronde daarvoor minste discussie zou zijn. Ale dit was een shitshow. Ze wouden Abu Dhabi scenario's vermijden met meteen rode vlag te doen maar dit was niet veel beter. Denk dat als er de laatste x-aantal ronden iets gebeurd ze gewoon best er meteen mee stoppen en dan classificatie opmaken. minste discussie. hoewel dan kan je ook absurde zaken tegenkomen van uitvallers die nog op het podium staan ofzo.

Die Sainz penalty is ook zo bs.

Men is normaal mild bij een start.
De helft van de wagens onderstuurde in bocht 1 na die restart op koudere track en koude banden.

Zo zouden ze Gasly ook nog een penalty kunnen geven met een race ban (terwijl meeste strafpunten omwille van triviale dingen zijn).

Ik denk dat gewoon stoppen na de 2e rode vlag en de rangschikking nemen de ronde daarvoor minste discussie zou zijn. Ale dit was een shitshow. Ze wouden Abu Dhabi scenario's vermijden met meteen rode vlag te doen maar dit was niet veel beter. Denk dat als er de laatste x-aantal ronden iets gebeurd ze gewoon best er meteen mee stoppen en dan classificatie opmaken. minste discussie. hoewel dan kan je ook absurde zaken tegenkomen van uitvallers die nog op het podium staan ofzo.
of indien minder dan pakweg 5 laps (of minder dan 10% van de race-afstand) en dan een rode vlag = finish.

Waarom zou dit een shitshow zijn?

Het uitrijden van de race op deze manier zou blijkbaar in het verleden in het reglement gekomen zijn op vraag van de teams.(aldus de F1 commentatoren)
Iemand aanrijden kan altijd in de race gebeuren, maar iedereen die iemand (eruit) getikt heeft bij de laatste herstart en in de punten kon eindigen heeft een passende straf gekregen.

Ze zouden beter die herstarts afschaffen. Wat verwacht ge met nog 2 laps te gaan. Tuurlijk gan er kamikaze acties volgen. Geef mij maar starten achter SC en laat DRS van het begin toe.

Dit was veiligheidsconstructies gebruiken in functie van spektakelwaarde.
De F1 (of op z'n minst race control) heeft zich weer belachelijk gemaakt vandaag,
Dat die laatste herstart chaos ging worden was wel héél waarschijnlijk. Allemaal op softs, de wagens op hun snelst in de racefase. En alle piloten die maar een paar ronden hebben om nog iets te forceren. jep.

Het publiek heeft waar voor z'n geld gekregen ja, maar ik kan niet zeggen dat ik ervan genoten heb. Het houdt mij ook on the edge of my seat. Maar om alle verkeerde redenen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan