FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Pff konden ze dat niet wat eerder beslissen. Toch tijd genoeg gehad? Vreemd om dat in de laatste seconden van de uitzending plots bekend te maken. Het fotoke van Russel stond zelfs al klaar.

Tja, we zullen maar moeten hopen dat Perez zo lang mogelijk stand houd tegen Verstappen zeker.
Al is dat wishfull thinking.
Verder weer knappe race van Fernando maar stom van hem om naast zijn box te gaan staan.
Beetje eigen schuld dikke bult.

Vind wel paar zaken vreemd van de wedstrijdleiding:
Was de SC echt nodig ?
Die zullen wel ingrijpen op het advies van de marshalls maar toch ....
Het kwam RB wel goed uit en Ferrari extreem slecht.
Al maakt het niet veel uit want Ferrari heeft totaal de pace niet om in de buurt te komen van RB.

Tweede zaak was dan de timing dat ze Alonso nog die extra straf geven,kon toch volgens mij makkelijk tijdens de race beslist geweest zijn.
Het was niet dat ze veel werk hadden met andere incidenten of zo .

Voor de rest denk ik niet dat de straf die RB heeft veel impact gaat hebben.
Ze zullen wel tijdje dominant zijn.

Tja, we zullen maar moeten hopen dat Perez zo lang mogelijk stand houd tegen Verstappen zeker.
Al is dat wishfull thinking.
Verder weer knappe race van Fernando maar stom van hem om naast zijn box te gaan staan.
Beetje eigen schuld dikke bult.

Vind wel paar zaken vreemd van de wedstrijdleiding:
Was de SC echt nodig ?
Die zullen wel ingrijpen op het advies van de marshalls maar toch ....
Het kwam RB wel goed uit en Ferrari extreem slecht.
Al maakt het niet veel uit want Ferrari heeft totaal de pace niet om in de buurt te komen van RB.

Tweede zaak was dan de timing dat ze Alonso nog die extra straf geven,kon toch volgens mij makkelijk tijdens de race beslist geweest zijn.
Het was niet dat ze veel werk hadden met andere incidenten of zo .

Voor de rest denk ik niet dat de straf die RB heeft veel impact gaat hebben.
Ze zullen wel tijdje dominant zijn.

Safety Car: Blijkbaar was dat omdat de GPS aanduidde dat de auto van Stroll nog op het circuit bevond en niet ernaast.
Wat wel beetje vreemd is want niemand kijkt dus naar de camera's?

En ik denk dat het weer hetzelfde probleem is met Alonso. Stewards hebben blijkbaar geen toegang om beelden zo maar opnieuw af te spelen? en zien die dingen pas véél véél later of totdat er iemand klaagt?

Die SC roept toch wat vragen op. Volgens Crofty en Brundle wou men geen risico nemen omdat volgens de GPS het achterste deel van de wagen nog op het circuit stond. Ja kom op jongens wat een BS.. er zijn genoeg (TV) camera's die ze kunnen gebruiken om dat ook visueel te checken zeker he?

Vond het ook wel gewaagd van de mechanic met de rear jack bij AM om die al onder de wagen te ploffen terwijl ze de 5 sec penalty aan het ondergaan waren. Beetje flirten met de regels daar en dat is ze zuur opgebroken.

Mclaren is ook sterk begonnen aan het seizoen, die zijn precies in vrije val.

Safety Car: Blijkbaar was dat omdat de GPS aanduidde dat de auto van Stroll nog op het circuit bevond en niet ernaast.
Wat wel beetje vreemd is want niemand kijkt dus naar de camera's?

En ik denk dat het weer hetzelfde probleem is met Alonso. Stewards hebben blijkbaar geen toegang om beelden zo maar opnieuw af te spelen? en zien die dingen pas véél véél later of totdat er iemand klaagt?
Het kan toch niet dat die geen toegang hebben tot het beeldmateriaal ?
Die zouden zelfs meer footage moeten doorkrijgen.
Moeten die altijd dat beeldmateriaal opvragen vooraleer ze beslissing kunnen nemen?Dat is toch te belachelijk voor woorden en zelfs onprofessioneel.

Ik meen mij zo iets te herinneren van een eerder voorval, kan zijn dat ze het daarna veranderd hebben, maar we spreken nog altijd over Fia... Dat ze enkel access hebben tot beelden die wij als kijker ook hebben. Voor extra standpunten etc moeten ze wachten tot na de race als de wagens binnenkomen en de extra data en beelden daar binnengetrokken worden. Kan mij wel voorstellen dat ze hierbij andere standpunten wel nodig hadden voor de Jack vooraan, die achteraan etc te kunnen beoordelen.

Om eerlijk te zijn wel verdiend. Ze hebben daar bij AM geprobeerd om de grenzen af te tasten en zijn er net over gegaan. Langs de andere kant penalty aflossen tijdens een VSC of een SC is ook wel lame.

Sneu voor Alonso, maar wat me deze race vooral weer bij blijft is de complete incompetentie van de FIA/stewards. En als het zo lang duurt omdat ze niet onmiddellijk over de beelden kunnen/mogen beschikken, maakt dit de boel alleen maar belachelijker.

volgens mij doen ze dat gewoon bewust. DTS heeft nog eens een paar aflevering kunnen teren op Aub Dhabi 2021, bvb. controverse scoort.

Alonso zijn straf terug kwijtgescholden ineens. Ze zijn daar weer sterk bezig..

En terecht ook. Zoals gezegd was de pitcrew aan het flirten met de regels maar dan neem je die beslissing tijdens de race, toch zeker wanneer er nog genoeg rondes te gaan zijn. Dit is puur kijkersbedrog, waarom nog kijken naar een race als het resultaat achteraf toch wordt aangepast op zo'n belachelijke manier.

2e seizoen sinds het debacle van Abu Dhabi en nog steeds passen ze de regels aan naar eigen dunken etc. Wat een amateuristische sport is F1 toch geworden, althans wat de wedstrijdleiding betreft. Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik gestopt ben met kijken.

Het kan toch niet dat die geen toegang hebben tot het beeldmateriaal ?
Die zouden zelfs meer footage moeten doorkrijgen.
Moeten die altijd dat beeldmateriaal opvragen vooraleer ze beslissing kunnen nemen?Dat is toch te belachelijk voor woorden en zelfs onprofessioneel.

Er was iets dat de fia maar beperkt toegang hebben tot beelden tijdens de race wegens technische beperkingen.

Er kunnen maar x aantal camera's "Live" zijn op een gegeven moment dus alle beelden van camera's die niet live waren, zijn pas veel later beschikbaar.

Ocon kreeg onmiddellijk zijn straf want de gewone onboard camera zal altijd live spelen dus makkelijk opnieuw af te spelen.

Op de achterkant tijdens een pitstop zoals bij Alonso, zal er niet altijd een live camera actief zijn.

Ik ben absoluut geen Verstappen fan maar ik snap toch ook niet wat daar kinderachtig aan is. Ze zijn aan het racen en in kampioenschap kan uiteindlijk elk punt tellen.

Het is Max, en alles wat die doet moet hier afgebrand worden.

Kees, kwal, "ik hoop dat Red Bull kapot gaat". Schitterend niveau hier weer. Proficiat iedereen (allez, of toch een aantal).

Het is Max, en alles wat die doet moet hier afgebrand worden.

Kees, kwal, "ik hoop dat Red Bull kapot gaat". Schitterend niveau hier weer. Proficiat iedereen (allez, of toch een aantal).
Ik reageer er al niet meer op.
Het is hier echt niveau HLN geworden.

Liggen zagen omdat iemand de snelste ronde van zijn teamgenoot wegneemt 🤣

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan