FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik dacht naar de sprint race te kijken.
Maar eerst nog die shoot-outs.

Ik vind die sprint weekends hoe langer hoe triestiger... Veel te veel sessies. En tegen de echte race weet ge alle verhoudingen al. Dan nu maar eens zoeken hoe laat de sprintrace eigenlijk is....

Ik vrees dat ze die sprintraces nog niet gaan afvoeren. Ze voeren momenteel besprekingen met de teams om de volgorde van de sessies te wijzigen volgend jaar. Vrijdag FP1 en Shootout voor de Sprint, zaterdag kwalificatie voor de hoofdrace, en dan de sprintrace. Zondag de hoofdrace.
Ik vind het niets bijdragen aan een raceweekend, al zeker niet met het hoog aantal races op de kalender.

Dat zou mooi zijn, maar dan moet het al met extra wagens gebeuren want anders krijg je weer dat onervaren piloten mogelijk brokken rijden voor de vaste rijders en impact op het WK krijgen.

Reverse grid zou ik het liefst zien. Zo een Hulkenberg dan op 1 zien rijden lijkt me leuk :p (zo worden andere rijders ook even in de spotlight gezet) En het maakt de race een pak pittiger en amusanter.

Schade tijdens reverse sprint race dan niet meetellen in cost cap.

Reverse grid zou ik het liefst zien. Zo een Hulkenberg dan op 1 zien rijden lijkt me leuk :p (zo worden andere rijders ook even in de spotlight gezet) En het maakt de race een pak pittiger en amusanter.

Dat van die reverse grid komt vaak terug, maar eerlijk gezegd zie ik dat liever niet gebeuren. Da's veel te artificieel en uiteindelijk betekent dat toch niets vind ik.

Om even je voorbeeld te gebruiken. Hulkenberg op 1. Leuk dat hij daar rijdt, maar ten eerste zou hij die startplek niet 'verdienen' omdat hij eigenlijk de traagste is, dus wat is dan de meerwaarde van die positie? En ten tweede, aangezien hij in realiteit de traagste is hoelang blijft die dan op 1? Niet lang wsl.

En de spotlight zal toch gewoon gaan naar de snellere mannen achteraan hoor, want het zijn zij waarvan dan de vele 'spectaculaire inhaalacties' verwacht worden, want zij zouden zich normaliter allemaal snel naar voor moeten kunnen werken. Het doel van een reverse grid.

Ale, ik begrijp dat dat wel eens interessant kan zijn om te zien. Als gimmick. Maar voor mij zou het echt geen waarde hebben.

Wel zoals in Formule 2. Een reverse grid van top 10. Denk niet dat een Verstappen van 10 naar 1 zal gaan op 20 rondjes.

Eigenlijk zit het veld wel vrij dicht bijeen dus ik verwacht toch spannende races in dat format.

Eén van de eigenschappen van F1 is dat niet zomaar iemand een race kan winnen. In tegenstelling tot Nascar of F2. In F2 waar meer dan de helft van de grid iets gewonnen heeft in 2023. :p

Ik denk dat "reverse grids" daarmee serieus wat "prestige" doet verliezen in de F1. Juist het voorbeeld van Hulkenberg bewijst dat. Hoe moeilijk het is om op dat podium te geraken, wat dat de waarde is van die podiumplaats.

Ik dacht naar de sprint race te kijken.
Maar eerst nog die shoot-outs.

Ik vind die sprint weekends hoe langer hoe triestiger... Veel te veel sessies.
nochtans evenveel sessies als anders.

normaal:
- FP1
- FP2
- FP3
- Q
- R
-> 5 sessies.

sprint weekend:
- FP1
- Q
- SQ
- SR
- R

-> 5 sessies.

Amai was een leuke race :love: Die close battles waren om van te smullen.

Alleen jah, de uitkomst voor morgen weten we nu wel. Alleen uitkijken hoe Norris op het podium zal geraken.

Aangename sprint race met dank aan het circuit en de DRS zones. Kort circuit met die 75-80seconden. En sector 1 en groot stuk van sector 3 is DRS. Zelfs als je wat tijd verliest op je voorganger in die technische sector 2 kan je die in de rest van het circuit weer goed maken met drs. Zo toch mooi aantal Battles gezien met overgaan in eerste DRS zone en de verliezer terug aanvallen in de volgende drs zone.

nochtans evenveel sessies als anders.

normaal:
- FP1
- FP2
- FP3
- Q
- R
-> 5 sessies.

sprint weekend:
- FP1
- Q
- SQ
- SR
- R

-> 5 sessies.
Te veel sessies die ge wilt kijken...

Q
R

vs

Q
SQ
SR
R

En na de SR wilt ge meestal de R niet meer zijn.
Deze sprint race was wel leuk.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan