FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
ja, want toen had Williams met Montoya de snelste wagen. haalde alleen nooit de finish zonder problemen. :p elke keer was er weer die hoop.
trouwens, 1 van die 12 GP's die Schumacher won die eerste 13, dat was de andere Schumacher (ook in de Williams)

maar idd: toen was het óók zo voorspelbaar dat ze de puntentelling voor 2003 veranderd hebben, en ik geloof ook 1-lap-qualifying ingevoerd hebben.

Dat hij ze allemaal won tot daar, maar ik herinner mij toch dat er meer strijd was met McLaren en Williams in die jaren dan dat we nu zien. En er was altijd Barrichello die tenminste kon volgen (maar zelf niet mocht winnen).

Sprintrace op Spa, hoeveel ronden gaan dat zijn, 10? Hopelijk een beetje regen om het dat interessant te maken.
neen. de laatste dodelijke incidenten op Spa waren in de regen. "een beetje interessant" vind ik dat niet.
Dus niet meer rijden als het regent dan?

En als er ooit nog ergens omkomen tijdens een droge race een maximum snelheid invoeren van 180km/u?

Ik vind dat echt de grootste onzin dat alles te gevaarlijk wordt. Gemotoriseerde sporten zijn en zullen nu eenmaal altijd risicovol blijven.
En niemand wil coureurs zien verongelukken, maar het gebeurd helaas toch.
Als dat bijna garantie geeft op zware ongelukken: nee. We moeten eens af van de retoriek van " gevaar is goed".

Even wat oude koeien uit de sloot gehaald. Zonet op Youtube een flimpje van SkySports bekeken over dat deze discussie, en dan vooral over de Raidillon. Martin Brundle slaat hier wel spijkers met koppen imo.
"When you step over the side of, or into a racing car you must accept that you may be injured or killed. You can not race when you are scared so you have to mindmanage that or walk away. The only way to improve safety in corners like Eau Rouge is to slow the cars down. But we need fast corners because that is wat thrills the drivers and the fans. Danger is an intrinsic and ongoing part of motorsport."

ja, want toen had Williams met Montoya de snelste wagen. haalde alleen nooit de finish zonder problemen. :p elke keer was er weer die hoop.

Dat hij ze allemaal won tot daar, maar ik herinner mij toch dat er meer strijd was met McLaren en Williams in die jaren dan dat we nu zien. En er was altijd Barrichello die tenminste kon volgen (maar zelf niet mocht winnen).

Ja sorry mensen, ik denk dat jullie het iets teveel door een roze bril bekijken. Schumacher was uberdominant die jaren en daar was weinig aan te doen. De F2004 specifiek stond lang bekend als de beste/snelste F1 wagen ooit tot de W11 hem van zijn troon stootte. Winstmarges ook meestal ergens tussen de 20 en 40s op het volgende beste team.
En Barichello reed meestal op een afstandje rond hoor, dat "niet mogen winnen" was theoretisch correct naar in de praktijk niet vaak van toepassing. Een beetje hoe Checo ook af en toe eens een race wel meekan (en dan ook "mag" winnen).

Allez, Montoya had zowel in 2002 als 2004 4 DNFs. Zo belachelijk veel is dat niet in die zin dat het nu ook geen hele horde aan overwinningen heeft tenietgedaan.

zoals ik zei: "haalde nooit de finish zonder problemen"
ja, ze hebben vaak de finish gehaald, maar er was bijna altijd wel een issue (vaak ook gewoon Montoya zelf, maar bon)
Montoya heeft dat jaar op Monza de hoogste gemiddelde snelheid over 1 ronde neergezet, een record dat pas in 2018 gebroken werd

Ja sorry mensen, ik denk dat jullie het iets teveel door een roze bril bekijken. Schumacher was uberdominant die jaren en daar was weinig aan te doen. De F2004 specifiek stond lang bekend als de beste/snelste F1 wagen ooit tot de W11 hem van zijn troon stootte. Winstmarges ook meestal ergens tussen de 20 en 40s op het volgende beste team.
En Barichello reed meestal op een afstandje rond hoor, dat "niet mogen winnen" was theoretisch correct naar in de praktijk niet vaak van toepassing. Een beetje hoe Checo ook af en toe eens een race wel meekan (en dan ook "mag" winnen).

Allez, Montoya had zowel in 2002 als 2004 4 DNFs. Zo belachelijk veel is dat niet in die zin dat het nu ook geen hele horde aan overwinningen heeft tenietgedaan.
Naar mijn gevoel zat Barrichello tijdens die dominante jaren toch dichter bij Schumacher dan nu Perez bij Verstappen. Is toen ook 2x 2de geworden in het kampioenschap, Perez staat nu ook wel 2de maar ik zie die dat niet vasthouden eerlijk gezegd.

Maar het was bepaalde seizoenen voor P1 idd wel even saai als nu, alleen vond ik dat toen als Schumacher fan van het eerste uur helemaal niet erg. :tongue:

zoals ik zei: "haalde nooit de finish zonder problemen"
ja, ze hebben vaak de finish gehaald, maar er was bijna altijd wel een issue (vaak ook gewoon Montoya zelf, maar bon)

Ook hier denk ik dat de tand des tijds die dingen nogal opblaast. Montoya had toch echt verre van "bijna altijd" issues. In 2004 was de Williams trouwens niet eens de snelste belager van Schumacher.

Nu goed, zelfs al was er systematisch pech/problemen/fouten van de rest, dan verandert dat in principe nog steeds weinig aan de dominantie en voorspelbaarheid he 🙂

Naar mijn gevoel zat Barrichello tijdens die dominante jaren toch dichter bij Schumacher dan nu Perez bij Verstappen. Is toen ook 2x 2de geworden in het kampioenschap, Perez staat nu ook wel 2de maar ik zie die dat niet vasthouden eerlijk gezegd.

Misschien kon Schumacher zich ook beter bedwingen dan Max eens die op P1 reed zodat Barrichello dichter bleef 😄
Maar ja, dat Barrichello beter was dan Perez lijkt me nu ook wel plausibel, al is vergelijken altijd moeilijk.

Maar het was bepaalde seizoenen voor P1 idd wel even saai als nu, alleen vond ik dat toen als Schumacher fan van het eerste uur helemaal niet erg. :tongue:

2004 is 1 van de weinige periodes in mijn leven waarin ik een beetje beygon af te haken (als in: ik durfde al eens een race niet live te kijken om dan wat doorspoelend in te halen) van de F1 omdat het zo enorm saai en voorspelbaar was geworden.

Ik had het eerlijk gezegd wel voor underdog Barrichello, en in zijn beste periode was dat volgens mij echt wel een subtopper. Schatte hem alleszins hoger in dan bv een Coulthard. Heeft gewoon de 'pech' gehad van een monster als Schumacher naast hem te hebben.

2004 is 1 van de weinige periodes in mijn leven waarin ik een beetje beygon af te haken (als in: ik durfde al eens een race niet live te kijken om dan wat doorspoelend in te halen) van de F1 omdat het zo enorm saai en voorspelbaar was geworden.

Wel, ik heb dat nu. Ik kijk vandaag meer uit naar de qualifying dan de race omdat het gewoon leuker om volgen is. En niet per sé door de dominantie van Max, al speelt het natuurlijk wel mee, maar vnl door de veel te makkelijke DRS overtakes.

Wel, ik heb dat nu. Ik kijk vandaag meer uit naar de qualifying dan de race omdat het gewoon leuker om volgen is. En niet per sé door de dominantie van Max, al speelt het natuurlijk wel mee, maar vnl door de veel te makkelijke DRS overtakes.
Ik vind de races zelf nog wel leuk eigenlijk, omdat er tussen McLaren, Ferrari, Mercedes, AM toch wel wat evolutie en spanning zit. Het deel Verstappen heb ik al afschreven voor dit seizoen. :unsure:

En inderdaad, eerste seizoen dat DRS echt wel opvallen storend aanvoelt. Of toch dat het me zo opvalt. Maakt het veel te makkelijk.

Ik had het eerlijk gezegd wel voor underdog Barrichello, en in zijn beste periode was dat volgens mij echt wel een subtopper. Schatte hem alleszins hoger in dan bv een Coulthard. Heeft gewoon de 'pech' gehad van een monster als Schumacher naast hem te hebben.
Ik denk ook wel dat Barrichello net een tikje beter was dan Perez. Maar vooral dat Perez dit seizoen gewoon slecht aan het rondrijden is, of toch de laatste serie GP’s. Normaal heeft die toch meer in zijn mars.

En Schumacher deed inderdaad ook heel vaak aan de “gap managen”. Dus gewoon trager gaan rijden om de wagen te sparen. Anders reed hij nog grotere verschillen bij elkaar.

Niet bekijken, 't is echt een click-bait artikel, de reden staat er zelfs niet in.

Het komt erop neer dat Liam Lawson nu de rol van reserve-driver op zich neemt bij Alpha Tauri.
Maar die rijdt ook in Japan, en de finale van dat kampioenschap clasht met de GP van Mexico.
En dus zou De Vries die rol daar op zich nemen.

Wat niet eens raar is, want ligt nog onder contract.

Dus daar maken ze sensational van. Andere clickbait-sites maken er zelfs van dat hij voor Red Bull een GP zou gaan afwerken...

Niet bekijken, 't is echt een click-bait artikel, de reden staat er zelfs niet in.

Het komt erop neer dat Liam Lawson nu de rol van reserve-driver op zich neemt bij Alpha Tauri.
Maar die rijdt ook in Japan, en de finale van dat kampioenschap clasht met de GP van Mexico.
En dus zou De Vries die rol daar op zich nemen.

Wat niet eens raar is, want ligt nog onder contract.

Dus daar maken ze sensational van. Andere clickbait-sites maken er zelfs van dat hij voor Red Bull een GP zou gaan afwerken...
't Laatste dat ik had gelezen was dat'm klaar was met racen en business ofzo ging studeren. Maar dat was mss voor na het seizoen...

Jajaja 't werd tijd! Zaterdag Gamescom & zondag terug F1, wordt een leuk weekend. :clap: Ik kijk uit naar de vorderingen van Danny boy. Alleen zullen de overtakes op Zandvoort vooral van de DRS zone afhangen denk ik, vooral de Tarzanbocht dan. Hugenholtz moet ook mogelijkheden bieden. Vorig seizoen was Zandvoort het circuit met de 4e minste overtakes in het seizoen dus hopelijk niet een te saaie boel.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan