FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Gegoogeld, maar geen antwoord gevonden:
De tickets voor de F1 race in Spa staan op naam. Wordt dit gecontroleerd?
Op de 2dehands-markt (FB-market) staan er nog tickets te koop…
Bij de 24h-races heb ik nog nooit iets (buiten het ticket) laten zien.
Vorig jaar toch niet gecontroleerd op naam. Gewoon scannen. Op vakantieveilingen staan ook nog bronze weekend tickets.

Sprintrace op Spa, hoeveel ronden gaan dat zijn, 10? Hopelijk een beetje regen om het dat interessant te maken.

neen. de laatste dodelijke incidenten op Spa waren in de regen. "een beetje interessant" vind ik dat niet.
Ik zeg dan ook een “beetje regen”, al zeker niet de monsoon waarin die incidenten gebeurd zijn. Red Bull met DRS en Kemmel is veel te sterk.

neen. de laatste dodelijke incidenten op Spa waren in de regen. "een beetje interessant" vind ik dat niet.
Dus niet meer rijden als het regent dan?

En als er ooit nog ergens omkomen tijdens een droge race een maximum snelheid invoeren van 180km/u?

Ik vind dat echt de grootste onzin dat alles te gevaarlijk wordt. Gemotoriseerde sporten zijn en zullen nu eenmaal altijd risicovol blijven.
En niemand wil coureurs zien verongelukken, maar het gebeurd helaas toch.

Als het zwaar regent en de visibiliteit is nihil moet je de race opschorten en desgevallend aflassen. Op Spa toch zeker.

Dan moet je ook investeren in materiaal om het circuit op te drogen. Bij NASCAR hebben ze daar tonnen materiaal voor.
En je moet zelfs niet het volledige circuit opdrogen. Als Raidillon en Kemmel droog liggen elimineer je volgens mij al 95% van het gevaar.

Als dat bijna garantie geeft op zware ongelukken: nee. We moeten eens af van de retoriek van " gevaar is goed".

In other news: Stoffel werkt volgende week voor AM de pirelli-test af (2 dagen)
Ik denk niet dat er veel volk van gevaar of crashes houdt hoor.
De meesten hopen op regen omdat dat de race meestal wat interessanter maakt: de waardeverhoudingen worden door elkaar geschud, snellere wagens verliezen een deel van hun voordeel, een opdrogende baan (of nattere baan) zet aan tot verschillende strategieën.

Ik ga niet live kunnen kijken want moet naar een babyborrel 😭

Regen op Spa is wel wat problematischer dan op de meeste circuits. Bovenaan Eau Rouge is een blind spot, dus zelfs zonder regen weten piloten niet wat er zich bovenaan afspeelt. En ze zitten dan al aan een aanzienlijke snelheid. De exacte oorzaak van Hubert z'n crash.
Voeg nog wat regen toe en die moeilijke situatie wordt exponentieel gevaarlijker door de spray. Crash Van 't Hoff.

Toen ik er 2 jaar geleden was met die afgelasting, zag je op het rechte stuk al bijna geen bal, en ze hebben enkel formation laps gereden. Ik was toen ook aan 't vloeken, maar als je dan achteraf beelden zag vanuit de cockpit, dan kon ik niet anders dan toegeven dat dat gewoon de correcte beslissing was. (die wel wat vroeger had mogen genomen worden, dat wel)

Dat er steeds een risico aanwezig is (en moet zijn) bij racen klopt, maar ik ben toch ook van mening dat er in 't geval van Spa heel goed moet nagedacht worden bij eventuele regen, want die drempel op dodelijke ongelukken is er lager.

Beetje zoals bij Oostenrijk (sorry dat ik het erbij sleur :unsure: ), sommige zaken moet nu eenmaal per circuit bekeken worden.

Dus volgens velen hier zouden ze de Manx TT ook beter afschaffen ?

Rijders worden niet verplicht F1 te rijden. Alle sporten houden nu eenmaal gevaar in.

Zullen we de renners in de tour ook maar gewoon op het vlakke houden ? Oh en de sprint afschaffen want dat is ook gevaarlijk.

Rijders worden niet verplicht F1 te rijden. Alle sporten houden nu eenmaal gevaar in.

Zullen we de renners in de tour ook maar gewoon op het vlakke houden ? Oh en de sprint afschaffen want dat is ook gevaarlijk.

Uitlaatgassen van auto's zijn niet gezond dus laten we maar met z'n allen 5 pakjes per dag roken.

Ik volg uw mening.
De rijders moeten geen 300 rijden. Maar ze kiezen er toch zelf voor.

Op eiland Mann zijn er al 200+ verongelukt.
Hoor je niemand over, ook die kiezen er zelf voor.
Die hebben zelf ook die drang om mee te doen en hard te gaan.

Die zijn nu eenmaal sporten en voor sommige zelfs maar een hobby waarbij ze om het leven komen. Die mensen willen gewoon racen, koste wat kost.

Dan moet je ook investeren in materiaal om het circuit op te drogen. Bij NASCAR hebben ze daar tonnen materiaal voor.
En je moet zelfs niet het volledige circuit opdrogen. Als Raidillon en Kemmel droog liggen elimineer je volgens mij al 95% van het gevaar.
Raidillon en Kemmel droog. Blanchimont nat. interessante bandenkeuze.
en zelfs Pouhon kan gevaarlijk worden op de verkeerde banden, of de remzone voor de busstop.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan