FIA Formula One 2023

Wie wordt wereldkampioen in 2023 ?

• Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Ben eens benieuwd wie. Speculatie natuurlijk, maar gezien er enige tijd geleden een verduidelijking geweest is van Fia over personeel dat werkzaam was buiten F1 zijn de overtreders daar misschien te zoeken. Dan denk ik in de eerste plaats aan Ferrari met hun le mans project. Denk nu niet dat red bull zich daar meteen weer aan zal laten vangen.

Ik vrees dat dergelijke regels ook een beetje "creatieve boekhouding" in de hand zullen werken en dat er altijd dingen zullen gebeuren die nooit geweten zullen zijn. Ik snap het doel van de budget cap, maar heb er niet zo veel vertrouwen in.

De Vries is op staande voet ontslagen toen Ricciardo na 7 ronden testen sneller was als beide rijders in de qualy...
.... op 2024 prototype banden waarvan niemand weet hoeveel sneller of langzamer die zijn dan de 2023 Pirelli's. Ik vraag me trouwens af hoe je tijden kan vergelijken van 2 verschillende dagen. Andere temperatuur, meer of minder rubber op het wegdek, ....

Ik vind het fijn dat Danny Ric terug komt hoor. Helemaal geen fan van Nyck, maar de beslissing om Nyck te vervangen door Ricciardo is al voor die test genomen. Die test was gewoon even ter bevestiging.
Ik hoop dat deze stint bij AT goed uitdraait voor Ricciardo, maar ik heb er een beetje schrik voor. Ricciardo kon maar niet wennen aan de McLaren de voorbije 2 jaar en de huidige Alpha Tauri heeft net dezelfde karakteristieken als de McLaren van de voorbije jaren, namelijk het uitbreken van de achterkant uit bij het aanremmen en insturen in langzame bochten om dan plots midcorner over te gaan naar onderstuur. Vooral dit eerste is iets dat absoluut niet past bij de rijstijl van Ricciardo. Enfin... we zullen zien. Ik hoop dat hij opnieuw de pannen van het dak rijdt, net als indertijd bij HRT en bij Toro Rosso.

.... op 2024 prototype banden waarvan niemand weet hoeveel sneller of langzamer die zijn dan de 2023 Pirelli's. Ik vraag me trouwens af hoe je tijden kan vergelijken van 2 verschillende dagen. Andere temperatuur, meer of minder rubber op het wegdek, ....

Ik vind het fijn dat Danny Ric terug komt hoor. Helemaal geen fan van Nyck, maar de beslissing om Nyck te vervangen door Ricciardo is al voor die test genomen. Die test was gewoon even ter bevestiging.
Ik hoop dat deze stint bij AT goed uitdraait voor Ricciardo, maar ik heb er een beetje schrik voor. Ricciardo kon maar niet wennen aan de McLaren de voorbije 2 jaar en de huidige Alpha Tauri heeft net dezelfde karakteristieken als de McLaren van de voorbije jaren, namelijk het uitbreken van de achterkant uit bij het aanremmen en insturen in langzame bochten om dan plots midcorner over te gaan naar onderstuur. Vooral dit eerste is iets dat absoluut niet past bij de rijstijl van Ricciardo. Enfin... we zullen zien. Ik hoop dat hij opnieuw de pannen van het dak rijdt, net als indertijd bij HRT en bij Toro Rosso.
Ik denk dat De Vries zich ook niet geliefd maakte in de paddock. Was het niet hij die in het begin al inging tegen zijn ingenieur om vervolgens trager te gaan?

De Vries is op staande voet ontslagen toen Ricciardo na 7 ronden testen sneller was als beide rijders in de qualy.
Pijnlijk voor De Vries maar wel begrijpelijk, al zeker als je weet hoe Marko tewerk gaat.

That's brutal.

Alleszins benieuwd wat Ric kan uitvoeren met die shitbox. We zullen de verwachtingen maar niet te hoog leggen.
Maar ze zijn er uiteraard, er zullen wel wat ogen op hem gericht zijn.

'I'm the real Slim Hulky please stand up!'

2188048.jpg

Tja, hoe veel kan je je nog veroorloven in zijn positie? Stel u voor dat het hierdoor weer heel het weekend niet bolt...

Als ie zich niet gaat herpakken vrees ik toch echt op een bye bye tijdens de zomerstop.
Denk niet dat ze dat gaan doen. Weinig risico, de twee titels zijn toch binnen. Denk dat ze de rest van het jaar zien hoe het loopt met Ricciardo en Tsunoda, en dan eventueel volgend jaar een switch maken, maar misschien zelfs eerder 2025.

Denk niet dat ze dat gaan doen. Weinig risico, de twee titels zijn toch binnen. Denk dat ze de rest van het jaar zien hoe het loopt met Ricciardo en Tsunoda, en dan eventueel volgend jaar een switch maken, maar misschien zelfs eerder 2025.
We hebben het over Red Bull he, geduld staat niet in hun woordenboek, ik kan me heel moeilijk voorstellen dat Perez er volgend jaar nog zit...

Zomerstop zou wel heel straf zijn, maar als ie de komende 12 races blijft klungelen zie ik hem volgend jaar niet meer in een RB.
Al zeker mocht ie de 2e plaats verliezen aan Alonso of Hamilton.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan