Eerlijk gezegd, hoeveel lopen er daar rond die Max zijn racepace zouden kunnen volgen, laat staan overtreffen? Denk dat er Perez vrij weinig te verwijten valt, ook al ziet het er van buitenaf niet goed uit. Ik ben er vrij van overtuigd dat Max quasi buitenaards is.
Nee tuurlijk, ik verwijt hem daar ook echt niets over. Maar de laatste 2 weken wordt er wat teveel gepalaverd over hoe Checo in het begin sterk was en kon concurreren met Max en nu door de ontwikkeling van de wagen dat niet meer zo zou zijn. Maar dat klopt gewoon niet.
Dat is imo vooral gebaseerd op het feit dat Max 2 DNF's had in de eerste paar races en dat, gekoppeld aan Monaco (waar Max zijn laatste Q rondje niet kon afmaken) waar Checo het zeker goed deed, resulteerde in het feit dat Checo veel dichter in de stand stond dan de eigenlijke verhoudingen tussen beide.
Toen werd hij ineens gebombardeerd tot titelconcurrent voor Max, en nu zoekt men naar een uitleg waarom dat "ineens" niet meer zo is.
edit: wat wel zo lijkt, is dat Max in de kwalificaties in de eerste paar races van het seizoen nog niet 100% een was met de wagen en daardoor het verschil in kwalificaties tussen beide zeer klein was en/of Checo zich er regelmatig kon voor zetten. Maar race pace, altijd al Max he (uitzondering daargelaten).

. De Mercedes rijders omdat ze inderdaad zo sterk presteren, Max omdat hij volgens mij de beste piloot van het veld is momenteel, maar ook Checo en Gasley. Ik heb de indruk dat ik die laatste 2 zelfs hoger inschat dan jij
.