FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerlijk gezegd, hoeveel lopen er daar rond die Max zijn racepace zouden kunnen volgen, laat staan overtreffen? Denk dat er Perez vrij weinig te verwijten valt, ook al ziet het er van buitenaf niet goed uit. Ik ben er vrij van overtuigd dat Max quasi buitenaards is.

Nee tuurlijk, ik verwijt hem daar ook echt niets over. Maar de laatste 2 weken wordt er wat teveel gepalaverd over hoe Checo in het begin sterk was en kon concurreren met Max en nu door de ontwikkeling van de wagen dat niet meer zo zou zijn. Maar dat klopt gewoon niet.

Dat is imo vooral gebaseerd op het feit dat Max 2 DNF's had in de eerste paar races en dat, gekoppeld aan Monaco (waar Max zijn laatste Q rondje niet kon afmaken) waar Checo het zeker goed deed, resulteerde in het feit dat Checo veel dichter in de stand stond dan de eigenlijke verhoudingen tussen beide.
Toen werd hij ineens gebombardeerd tot titelconcurrent voor Max, en nu zoekt men naar een uitleg waarom dat "ineens" niet meer zo is.

edit: wat wel zo lijkt, is dat Max in de kwalificaties in de eerste paar races van het seizoen nog niet 100% een was met de wagen en daardoor het verschil in kwalificaties tussen beide zeer klein was en/of Checo zich er regelmatig kon voor zetten. Maar race pace, altijd al Max he (uitzondering daargelaten).

Dit wordt ferm overdreven. Perez is al van in het begin van het seizoen trager qua race pace. Nu en dan kan hij in kwalificaties zich er eens voor zetten, maar de race pace van Max blijkt gewoon veel te sterk.

Enfin. Dit is duidelijk de beste Ferrari sinds 2007/2008 en ze gooien het op alle vlakken weg. Driver errors, betrouwbaarheid en strategie. Zelfs met de mindere betrouwbaarheid zou Charles nog op +- gelijke voet met Max moeten staan - ga maar na: elk 2 betrouwbaarheidsgerelateerde DNF's, en in Canada een 10p grid drip die hem ook nog punten kost maar Max had Silverstone waar hij meer punten verloor.
In alle andere races was er niets mis met de wagen dus als ze daar gewoon goed uitvoeren staat hij naast of misschien zelfs boven Max gezien de snellere wagen, maar ze blijven het maar weggooien.

Nog 1 win voor Max en hij kan zo'n beetje Leclerc volgen in de resterende races en hij wint de titel...
Max moet maar 1 keer winnen en kan dan altijd p2 finishen.

Gewoon ook zot hoe slecht ferrari het doet/contrast met Max.
In de laatste 9 races heeft Ferrari maar een paar punten meer gepakt dan Merc.
Max heeft op 9 races meer punten gepakt dan eender welk team, enkel de 2 Ferrari rijders hebben samen 2punten meer gehaald.
In de laatste 6 races heeft Max dubbel zoveel punten gepakt dan Leclerc.
Uiteraard heeft die pech gehad maar het is wat het is. Max heeft in Silverstone ook een pak punten verloren waar hij of het team niks aan kan doen.
Om WDC te worden moet je er elke race staan. En laat dat nu het een zijn waar Ferrari en Leclerc hard in falen.

Laatst bewerkt:
Nog 10 races te gaan, als Leclerc er 9 wint izza no problemo aye!

Toen Schumacher naar Ferrari kwam heeft het ook 4 jaar geduurd tegen dat de trein onder stoom kwam. Dus dit jaar gingen ze nooit voor een kampioenschap gaan. Daar zijn ze bij Ferrari nog niet klaar voor. Geef ze en Leclerc nog een paar jaar en het komt wel goed. ( Hoop ik )

Maar de laatste 2 weken wordt er wat teveel gepalaverd over hoe Checo in het begin sterk was en kon concurreren met Max en nu door de ontwikkeling van de wagen dat niet meer zo zou zijn. Maar dat klopt gewoon niet.

edit: wat wel zo lijkt, is dat Max in de kwalificaties in de eerste paar races van het seizoen nog niet 100% een was met de wagen en daardoor het verschil in kwalificaties tussen beide zeer klein
Dus volgens jou heeft Max meer tijd nodig gehad om zich aan te passen aan de nieuwe wagen ? Zou me verwonderen. Niemand past zich zo snel aan als Max. Zowel aan een. nieuwe wagen, evoluties, andere weersomstandigheden,... Net daarom is Max 1 van de beste piloten van het pak.
Wake up and smell the coffee Eniac. Red Bull will be Red Bull. Het valt toch enorm op hé. Checo heeft 1 keer het vuur eens aan de schenen van Max kunnen leggen en plots is hij verder weg dan ooit. Bij Red Bull zorgen ze er gewoon voor dat Checo niet mee kan. Niemand mag stokken in de wielen steken van de #1 driver. Is altijd zo geweest, zal altijd zo zijn.

wat natuurlijk, ook ondanks dat het Max en Red Bull zijn, nog eerst moet lukken ook he.
Als Max 3x uitvalt en Leclerc wint die races, is die voorsprong ook weg.
Uiteraard.

Maar die stelling houdt ook rekening dat Leclerc het maximale van de punten haalt in elke race behalve de race die Max dan wint. Zie ik ook niet gebeuren. Leclerc moet al gaan hopen op crashes/mechanische DNFs om nog kampioen te worden.

Dus volgens jou heeft Max meer tijd nodig gehad om zich aan te passen aan de nieuwe wagen ? Zou me verwonderen. Niemand past zich zo snel aan als Max. Zowel aan een. nieuwe wagen, evoluties, andere weersomstandigheden,... Net daarom is Max 1 van de beste piloten van het pak.

Waarom niet?
In F3 duurde het een half seizoen eer hij het beet had. Daarna pakte hij veruit de meeste punten van iedereen.
Bij STR lag hij in qualifying ook eerst onder tov Sainz (6-3 na 9 races) om dat daarna weer recht te trekken.
Bij RBR verloor hij in 2016 als ik me goed herinner wel nog het kwalificatieduel tegen Ricciardo, in de jaren erna niet meer.

Wake up and smell the coffee Eniac. Red Bull will be Red Bull. Het valt toch enorm op hé. Checo heeft 1 keer het vuur eens aan de schenen van Max kunnen leggen en plots is hij verder weg dan ooit. Bij Red Bull zorgen ze er gewoon voor dat Checo niet mee kan. Niemand mag stokken in de wielen steken van de #1 driver. Is altijd zo geweest, zal altijd zo zijn.

Wie zou je zeggen dat begin 2014 de #1 driver was bij RBR? Nochtans hebben ze Ricciardo bij mijn weten nooit stokken in de wielen gestoken.
Webber mocht toch ook gewoon kampioen worden, als hij maar niet gecrasht had in Korea?
Vettel kreeg toch ook multi21 te horen, als drievoudig wereldkampioen?

Yep, Red Bull will be Red Bull: komt er een snellere rijder, dan krijgt die alle kansen. Gasly, Ambon en Perez zijn gewoon trager. Dat is niet omdat Red Bull hen tegenhoudt, maar gewoon omdat ze dat zijn.

Perez heeft nooit het vuur aan de schenen van Max kunnen leggen. Hij stond er artificieel dichtbij omdat Max wat meer pech had, en dat is het zowat. Maar hij is altijd al trager geweest.

En dat idee dat Red Bull Perez bewust zou vertragen is al de tweede keer dat je dat hier komt opperen en het is nog altijd onzin. Enerzijds omdat Red Bull Max alleen maar helpt met een snellere Perez die punten van de Ferrari's kan afnemen, anderzijds omdat Max sowieso al de snellere is.

En als je niet akkoord bent, bewijs dan het tegendeel he. Maar dan liefst met feiten.

Het is zo vermoeiend om zo'n zaken te blijven herhalen zonder wederwoord om dan de volgende keer terug hetzelfde te moeten lezen en hetzelfde als repliek te geven.

_Pe_ gast in welke tunnelvisie dat gij zit.. Checo was 1 tiende trager in qualy en 15sec achter in de race uiteindelijk. Mss moet ge iets meer credit geven aan de Mercedes rijders die een zeer solide race pace hebben al voor een paar race weekends.

Trouwens last van korte termijn geheugen? Int begin van het seizoen is 100x gezegd geweest dat de huidige red bull een ondersturend gedrag heeft om de achterbanden te sparen om zo een goede race pace te hebben. Dit is tegen de natuur van Verstappen zijn agressieve rijstijl die zo snel mogelijk op het gas wil met een oversturende wagen. Daarom dat Perez zo goed meekan want ik schat em echt niet hoger in dan een Gasly.

_Pe_ gast in welke tunnelvisie dat gij zit.. Checo was 1 tiende trager in qualy en 15sec achter in de race uiteindelijk. Mss moet ge iets meer credit geven aan de Mercedes rijders die een zeer solide race pace hebben al voor een paar race weekends.

Trouwens last van korte termijn geheugen? Int begin van het seizoen is 100x gezegd geweest dat de huidige red bull een ondersturend gedrag heeft om de achterbanden te sparen om zo een goede race pace te hebben. Dit is tegen de natuur van Verstappen zijn agressieve rijstijl die zo snel mogelijk op het gas wil met een oversturende wagen. Daarom dat Perez zo goed meekan want ik schat em echt niet hoger in dan een Gasly.
Ik geef iedereen credits Scifo :). De Mercedes rijders omdat ze inderdaad zo sterk presteren, Max omdat hij volgens mij de beste piloot van het veld is momenteel, maar ook Checo en Gasley. Ik heb de indruk dat ik die laatste 2 zelfs hoger inschat dan jij ;).

ik heb alleen een beetje last met het management van Red Bull. Zelden een team gezien dat zo duidelijk met een #1 en #2 pumoit werkt. Daar is op zich helemaal niks mis mee, maar het feit dat ze van de daken schreeuwen dat beide piloten hun kans mogen gaan is onfair tegenover hun 2de plloot. Die komt er uit als een sukkelaar. Checo is geen match voor Max, dat ziet iedereen die iets van F1 kent, maar zo groot is het verschil nu ook weer niet.

Je zegt dat in het begin de wagen te veel onderstuurde en dat dat slecht was voor Max. Wat is er nu gebeurd ? Heeft Max zich aangepast of hebben ze de wagen aangepast zodat die meer bij Max zou passen. Ik denk het tweede, en dat is alles wat iedereen beweert. De wagen wordt aangepast om meer bij Max te passen en past daardoor toevallig minder bij Checo. Niet meer, niet minder

Ik geef iedereen credits Scifo :). De Mercedes rijders omdat ze inderdaad zo sterk presteren, Max omdat hij volgens mij de beste piloot van het veld is momenteel, maar ook Checo en Gasley. Ik heb de indruk dat ik die laatste 2 zelfs hoger inschat dan jij ;).

ik heb alleen een beetje last met het management van Red Bull. Zelden een team gezien dat zo duidelijk met een #1 en #2 pumoit werkt. Daar is op zich helemaal niks mis mee, maar het feit dat ze van de daken schreeuwen dat beide piloten hun kans mogen gaan is onfair tegenover hun 2de plloot. Die komt er uit als een sukkelaar. Checo is geen match voor Max, dat ziet iedereen die iets van F1 kent, maar zo groot is het verschil nu ook weer niet.

Je zegt dat in het begin de wagen te veel onderstuurde en dat dat slecht was voor Max. Wat is er nu gebeurd ? Heeft Max zich aangepast of hebben ze de wagen aangepast zodat die meer bij Max zou passen. Ik denk het tweede, en dat is alles wat iedereen beweert. De wagen wordt aangepast om meer bij Max te passen en past daardoor toevallig minder bij Checo. Niet meer, niet minder
Ok dan

Laatst bewerkt:
ik heb alleen een beetje last met het management van Red Bull. Zelden een team gezien dat zo duidelijk met een #1 en #2 pumoit werkt. Daar is op zich helemaal niks mis mee, maar het feit dat ze van de daken schreeuwen dat beide piloten hun kans mogen gaan is onfair tegenover hun 2de plloot.

Ja OK, gewoon weer mijn post negeren, en de feiten daarin, en weeral eens herhalen.

Why do I bother.

dat is alles wat iedereen beweert. De wagen wordt aangepast om meer bij Max te passen en past daardoor toevallig minder bij Checo. Niet meer, niet minder

Iedereen "beweert" veel. Iedereen zoekt naar een uitleg voor wat hij ziet of denkt te zien. Dat wil niet zeggen dat dat ook meteen de waarheid is. Teams zijn altijd op zoek naar manieren om hun wagen sneller te maken. Om succesvoller te zijn. Dat betekent een stuk input meenemen van piloten en combineren met de zaken die de ingenieurs sowieso al uitdenken. En een rijder die een bewezen winnaar is, bliksemsnel is en al lang bij het team is, diens mening zal wel wat harder doorwegen ja.

Maar in welk team is dat anders? Waarom is RBR daar "het toonbeeld" van? Hoezo zou het hun specifiek doel zijn om Perez achter te houden ipv zich te richten op titels? En hoezo mag een rijder zijn kans niet gaan als die sneller is? Zie feiten in m'n vorige post.

Nog een keer: Max is al anderhalf jaar beduidend sneller dan Checo in races, de occasionele uitzondering daargelaten, en dat was begin dit jaar niet anders. Er is geen trendbreuk. De reden dat Checo op een bepaald ogenblik dicht bij Max stond is vooral gebonden aan de omstandigheden (pech voor Max in het begin van het seizoen).

Ja OK, gewoon weer mijn post negeren, en de feiten daarin, en weeral eens herhalen.

Why do I bother.

Iedereen "beweert" veel. Iedereen zoekt naar een uitleg voor wat hij ziet of denkt te zien. Dat wil niet zeggen dat dat ook meteen de waarheid is. Teams zijn altijd op zoek naar manieren om hun wagen sneller te maken. Om succesvoller te zijn. Dat betekent een stuk input meenemen van piloten en combineren met de zaken die de ingenieurs sowieso al uitdenken. En een rijder die een bewezen winnaar is, bliksemsnel is en al lang bij het team is, diens mening zal wel wat harder doorwegen ja.

Maar in welk team is dat anders? Waarom is RBR daar "het toonbeeld" van? Hoezo zou het hun specifiek doel zijn om Perez achter te houden ipv zich te richten op titels? En hoezo mag een rijder zijn kans niet gaan als die sneller is? Zie feiten in m'n vorige post.

Nog een keer: Max is al anderhalf jaar beduidend sneller dan Checo in races, de occasionele uitzondering daargelaten, en dat was begin dit jaar niet anders. Er is geen trendbreuk. De reden dat Checo op een bepaald ogenblik dicht bij Max stond is vooral gebonden aan de omstandigheden (pech voor Max in het begin van het seizoen).
Mijn excuses dat ik. je post negeerde Eniac.. Ben momenteel op vakantie, heb hier zeer zwak interner en kan bijgevolg mijn opzoekwerk niet naar behoren uitvoeren.
Ik xil je wel eens snel antwoorden op wat er, volgens mij alvast, in 2014 precies gebeurde. Vettel zijn tijd zat er op bij Red Bull. Multi21 heeft hem genekt. Vettel was gewoon geen match voor Ricciardo, en deze laatste kreeg ook gewoon hetzelfde (en misschien zelfs beter) materiaal.
Webber was veel te braaf, zeker bij dat multi21 gedoe. Er zijn serieuze grvechten uitgebroken na soortgelijke acties van één bepaalde piloot. Senna en Prost bijvoorbeeld is ook zo een geval. Er zijn zekfs doden gevallen na het negeren van zo een multi21 call. Remember Gilles Villeneuve ? En wat deed Webber ? Hij zat op z'n stoeltje, kerk naar Vettel, zei : "Multi21 Seb" en smedt zijn handdoek op de grond. Vettel dronk onverstoord verder aan zijn flesje water. En wat deed men bij Red Bull ? Niks, nada,. noppes. Ze lieten Vettel dorn want ze wilden zijn 4de titel. Het jaar erna kwam de straf pas. In de vorm. can Ricciardo.

Die was wel geen lang leven beschoren want Max kwam er aan. En die laatste heeft de Red Bull kassa serieus doen rinkelen in de vorm van merchandise. Max zijn tijd dat Red Bull hem laat vallen als een baksteen komt ook nog wel. Maar zal nog wat duren want momenteel brengt hij te veel op.

Je gaat hier tich niet beweren dat ze bij Red Bull hun piloten goed behandelen hé ? Buemi en Da Costa bijvoorbeeld hebben bijlange niet uit hun carrière wat er in zat. Soit, more later. Mijn excuses voor het lange wachten :)

Ik xil je wel eens snel antwoorden op wat er, volgens mij alvast, in 2014 precies gebeurde. Vettel zijn tijd zat er op bij Red Bull. Multi21 heeft hem genekt. Vettel was gewoon geen match voor Ricciardo, en deze laatste kreeg ook gewoon hetzelfde (en misschien zelfs beter) materiaal.

Anders gezegd: er kwam iemand die sneller was en die mocht zijn kans gaan.
Dat is hoe RBR werkt.

Dat "zijn tijd op was" wegens multi21, daar mag je wel wat meer uitleg bij geven. Daar was begin 2014 geen sprake of spoor van. Er was zelfs gigantische kritiek op het feit dat Red Bull het hele multi21 gedoe zomaar zonder consequenties onder de mat had geveegd omdat Vettel de lieveling was die niets verkeerd kon doen.
Dus wat je hierboven zegt lijkt nogal op herschrijven van de geschiedenis.

Die was wel geen lang leven beschoren want Max kwam er aan. En die laatste heeft de Red Bull kassa serieus doen rinkelen in de vorm van merchandise.

Gaan we nu zeggen dat Vettel de kassa bij Red Bull niet gigantisch heeft laten rinkelen?

Je gaat hier tich niet beweren dat ze bij Red Bull hun piloten goed behandelen hé ? Buemi en Da Costa bijvoorbeeld hebben bijlange niet uit hun carrière wat er in zat.

Wat zat erin bij Buemi en hoezo heeft hij geen kans gehad om het te bewijzen? Nooit een juniortitel gewonnen, toch zijn kans gekregen in F1, niet enorm kunnen overtuigen, andere teams stonden blijkbaar ook niet te springen. Is na zijn actieve F1-carriere altijd blijven gesteund/gesponsord worden door Red Bullm op vandaag nog steeds reserverijder en heeft onder andere via die steun en sponsoring een schitterende carriere kunnen uitbouwen in de autosport. Ik zou net zeggen dat die alles uit zijn carriere aan het halen is wat erin zat.

Slecht behandeld hoor, amai.

En da Costa: wat is ervan? Red Bull geeft veel van hun juniors kansen en een dik derde van de huidige grid is via hen binnengekomen. Dat ze niet letterlijk iedereen laten doorstromen moet hen nu ook al verweten worden? Wat doe je dan met alle andere junior programma's die stuk voor stuk een nog veel slechter track record hebben?
da Costa was ook niet echt een veelwinner in de feeder series. En cruciaal faalde die net in de FR3.5 wanneer iedereen verwachtte dat hij het zou pakken, terwijl Kvyat wel als rookie GP3 won - iets wat da Costa ook al niet kon klaarspelen. Dus kreeg Kvyat die promotie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan