FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha Norris in Post-race. ''take some (ice-cream) for the team'' - ''No, they don't deserve it''

Ferrari verliest weer pak punten ten opzichte van Mercedes. Ik heb het al eens gezegd tijdje terug maar op die manier gaan ze nog derde worden ondanks dat ze een heel jaar een pak sneller zijn.

Sainz pitten was toch echt een gigantische blunder, P3 ruilen voor P5? Behalve fastest lap afpakken van verstappen ofzo? Ik zie Leclerc graag de titel pakken, maar Verstappen/red bull verdienen het toch wel eigenlijk...

Die medium banden gingen toch echt niet zo lang nog meegaan hoor. En dan moet ge nog rekening houden dat hij ook 5sec penalty had. Tijdstip en manier waarop was wel weer typisch Ferrari.

Er waren nog 10 ronden te gaan en Perez was meer aan het sukkelen met zijn banden dan Sainz.

Ferrari wellicht: Oei Pirelli zegt dat bandjes maximaal zoveel ronden meegaan dan zal het wel waar zijn

In het slechtste geval was hij gefinisht waar hij na die pitstop SOWIESO was gefinisht (klapband buiten beschouwing gelaten), dus ik vind het weer een onbegrijpelijke beslissing van Ferrari.
In het beste geval was het p3, als zijn banden het hadden volgehouden. Niet ondenkbaar, want toen hij voorbij Perez en Russell ging, had hij inderdaad meer grip dan hun.
Enige scenario dat ik nog een béétje aannemelijk zou vinden is dat ze met een fastest lap 1 puntje wouden afpakken van Verstappen.

Vrijdag, zaterdag en zondag regen.
Gaat weer wat geven.
Als we moeten verder gaan op (de meeste ) vorige GP's met regen: Start delayed, Start behind safety car, Red Flag, Restart in ... minutes, Restart from pitlane, ... Tegen dan zal 't wel opnieuw droog zijn :unsure:

Max en Perez rijden anders, auto is nu meer richting max gemaakt. En daar heeft Perez moeite mee. In begin kon hij mee, maar nu heeft hij moeite punt verder moet je niet achter zoeken. Ik dacht dat Perez meer stabiele vloer nodig heeft.

Dit wordt ferm overdreven. Perez is al van in het begin van het seizoen trager qua race pace. Nu en dan kan hij in kwalificaties zich er eens voor zetten, maar de race pace van Max blijkt gewoon veel te sterk.

Enfin. Dit is duidelijk de beste Ferrari sinds 2007/2008 en ze gooien het op alle vlakken weg. Driver errors, betrouwbaarheid en strategie. Zelfs met de mindere betrouwbaarheid zou Charles nog op +- gelijke voet met Max moeten staan - ga maar na: elk 2 betrouwbaarheidsgerelateerde DNF's, en in Canada een 10p grid drip die hem ook nog punten kost maar Max had Silverstone waar hij meer punten verloor.
In alle andere races was er niets mis met de wagen dus als ze daar gewoon goed uitvoeren staat hij naast of misschien zelfs boven Max gezien de snellere wagen, maar ze blijven het maar weggooien.

Nog 1 win voor Max en hij kan zo'n beetje Leclerc volgen in de resterende races en hij wint de titel...

Ja, mr Sainz was daar hoogstens die move al aan 't voorbereiden. Anders reageert die zo niet. Dus volgens mij was Ferrari daar effectief niet goed aan 't opletten.

Tis ongelooflijk bij Ferrari een zooitje.
Wel easy win voor max zijn 2de wk dan. Op naar het volgende seizoen dan zeker.

Sorry maar bij Ferrari mogen ze grote schoonmaak maken, vb ook de engineer van sainz (ex van vettel)
Gewoon triestig om te zien.

Dit wordt ferm overdreven. Perez is al van in het begin van het seizoen trager qua race pace. Nu en dan kan hij in kwalificaties zich er eens voor zetten, maar de race pace van Max blijkt gewoon veel te sterk.

Enfin. Dit is duidelijk de beste Ferrari sinds 2007/2008 en ze gooien het op alle vlakken weg. Driver errors, betrouwbaarheid en strategie. Zelfs met de mindere betrouwbaarheid zou Charles nog op +- gelijke voet met Max moeten staan - ga maar na: elk 2 betrouwbaarheidsgerelateerde DNF's, en in Canada een 10p grid drip die hem ook nog punten kost maar Max had Silverstone waar hij meer punten verloor.
In alle andere races was er niets mis met de wagen dus als ze daar gewoon goed uitvoeren staat hij naast of misschien zelfs boven Max gezien de snellere wagen, maar ze blijven het maar weggooien.

Nog 1 win voor Max en hij kan zo'n beetje Leclerc volgen in de resterende races en hij wint de titel...
Is duidelijk op de vrije training 2 duidelijk uitlegt op sky sport. Waarom Perez meer struggle dan in begin.

Rosberg :D *alleen hij moet toch weten dat die radio communicatie delayed is

Ja, mr Sainz was daar hoogstens die move al aan 't voorbereiden. Anders reageert die zo niet. Dus volgens mij was Ferrari daar effectief niet goed aan 't opletten.

Rosberg heeft het juist hoor, de box call werd gegeven NET voor de bocht waarin hij Perez inhaalde, dus effectief in het meest intense moment van die strijd.

ja, tis korrel zout dat weet ik. ma die zullen er meer verstand van hebben dan vb sporza of viaplays

Verstand is niet nodig, gewoon kijken naar de race pace sinds het begin van het seizoen (dat kan je zelf) en je ziet vanzelf al dat de stelling "dat de wagen weg van Perez is ontwikkeld" nogal twijfelachtig is.

Eerlijk gezegd, hoeveel lopen er daar rond die Max zijn racepace zouden kunnen volgen, laat staan overtreffen? Denk dat er Perez vrij weinig te verwijten valt, ook al ziet het er van buitenaf niet goed uit. Ik ben er vrij van overtuigd dat Max quasi buitenaards is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan