FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zulke uitspraken zijn er altijd geweest, en zullen er altijd zijn. Alleen wordt de wereld vandaag de dag gedomineerd door social media, politieke correctheid en allerhande woke toestanden.
Je zou al bijna denken dat de races zelf bijzaak zijn geworden 😔.
Politieke correctheid? Woke?
Het is 2022, de wereld is anders dan in 1950 en zulke woorden/uitspraken zijn kwetsend voor grote groepen van onze maatschappij.

Maar die discussie hoort eerder ergens anders op dit forum thuis dan in de F1 thread.

unknown.png

Eerlijk gezegd, RBR heeft nog nooit een excuus nodig gehad om juniors uit het programma te zetten he. Gebeurt op zich bijna jaarlijks wel dat er afvallers zijn. Dus als ze van Vips af wilden, dan deden ze dat gewoon.
Maar dan blijft het toch een goed excuus om hem uit het programma te zetten? Vervang Vips door Verstappen in dezelfde situatie en die wordt niet buitengezet eh. Die zal zich publiekelijk moeten excuseren etc.

Maar dan blijft het toch een goed excuus om hem uit het programma te zetten? Vervang Vips door Verstappen in dezelfde situatie en die wordt niet buitengezet eh. Die zal zich publiekelijk moeten excuseren etc.

De stelling was dat dit een goed excuus was om ervan af te raken omdat het programma toch al te vol zit. Mijn punt is dat Red Bull geen excuus nodig heeft om rijders buiten te zetten, indien ze het willen doen ze het gewoon.

Die boodschap van F2 is anders ook wel tenenkrullend: Hitech's decision is a surprising one and one we would not have taken. We will monitor thé situation with them.

Ok hij heeft een serieuze fout gemaakt, hij heeft zich verontschuldigd, hij is buiten gegooid bij RB, maar hij zal er ook door geleerd hebben en hi-tech wilt hem toch een 2e kans geven. Laat het rusten. Het is precies of hij is de grootste misdadiger sinds het begin van de mensheid.

Politieke correctheid? Woke?
Het is 2022, de wereld is anders dan in 1950 en zulke woorden/uitspraken zijn kwetsend voor grote groepen van onze maatschappij.

Maar die discussie hoort eerder ergens anders op dit forum thuis dan in de F1 thread.
Maar waarom toch altijd. Mij mag je gerust een dikke, vadsige, lelijke, mongoolbakkesachtige, achterlijke bleekscheet met dikke vetpens, ... noemen. Verwijt me op m'n ras, uiterlijk, geloof, ... Ik draai me om en wandel weg. Iemand anders mag dat allemaal vinden van mij, geen probleem. Veel plezier ermee!
WAAROM moeten we nu altijd allemaal gaan liggen wenen?
Kwetsend... Boe-fucking-hoe. Draai je om en doe je ding.

Ik haat heel dat woke-gebeuren, we creëren een generatie mietjes.

het woord 'neger' is geen neutraal synoniem en is hier niet gewenst, de politieke discussie past ook beter elders
Die boodschap van F2 is anders ook wel tenenkrullend: Hitech's decision is a surprising one and one we would not have taken. We will monitor thé situation with them.

Ok hij heeft een serieuze fout gemaakt, hij heeft zich verontschuldigd, hij is buiten gegooid bij RB, maar hij zal er ook door geleerd hebben en hi-tech wilt hem toch een 2e kans geven. Laat het rusten. Het is precies of hij is de grootste misdadiger sinds het begin van de mensheid.
Ja, dit dus. Zet hem anders nét niet gelijk met Dutroux ofzo, omdat hij 'neger' gezegd heeft. Een woord dat voor mij nog altijd gewoon verwijst naar een medepersoon met een donkere huidskleur, een synoniem voor zwarte. Wij daarentegen zijn wit, en dan heb je ook nog 'bruine' mensen.
Moet je eens gaan denken hoe belachelijk dat is. Ik heb thuis een grijze kat, en mijn buren hebben een zwarte kat. Is dat racistisch? Dat is in mijn ogen een eigenschap benoemen.

Enfin, is't al Silverstone? Hopelijk genoeg regen om het superspannend te maken, maar nét niet genoeg regen om dingen uit te stellen/te annuleren.

De Bernie is ook aant aftakelen precies :unsure:

iedereen op twitter is ook al vergeten dat ook Hamilton al heel domme uitspraken gedaan heeft (over zijn neefje bijvoorbeeld)
moeten wij hem nu ook ineens cancellen.

Ik hoop dat het gewoon sociale media is, maar ik denk echt dat de nieuwe fans F1 aan het kapot maken zijn, ik erger mij dood aan die fangirls dat simpen op lando, max of charles , of nog erger de duizenden afro amerikanen die ineens LH44 fan zijn maar nog nooit een koers gezien hebben en max op alles afkraken.

/rant over
ik denk dat ik oud aan het worden ben

iedereen op twitter is ook al vergeten dat ook Hamilton al heel domme uitspraken gedaan heeft (over zijn neefje bijvoorbeeld)
moeten wij hem nu ook ineens cancellen.

Ik hoop dat het gewoon sociale media is, maar ik denk echt dat de nieuwe fans F1 aan het kapot maken zijn, ik erger mij dood aan die fangirls dat simpen op lando, max of charles , of nog erger de duizenden afro amerikanen die ineens LH44 fan zijn maar nog nooit een koers gezien hebben en max op alles afkraken.

/rant over
ik denk dat ik oud aan het worden ben
Je haalt problematiek anno 2022 aan die zoveel breder gaat dan enkel F1.
Ik was al verbaasd dat een serie als Nonkels deze tijden nog mag uitgezonden worden.

De Bernie is ook aant aftakelen precies :unsure:

die mens is al 30 jaar aan't aftakelen.

man, ik hou mijn hart al vast moest er ooit een vrouw in de F1 zitten. Dat meisje gaat zoveel shit over haar krijgen als ze iets fout doet dat het niet normaal is.

En wat me ook stoort, niet alleen bij F1. Een club/team/enz.. verandert hun logo voor de pride. Krijgt het het ganse hoop negatieve reacties op FB/IG. Dat vind ik nog echt triestig, en eigenlijk zijn dit dezelfde mensen zoals de type’s Piquet.

Maar op uw punt terug te komen; ik denk dat Hamilton en zijn familie al gans hun leven belaagd worden met die soort opmerkingen. Moet niet fijn zijn om te leven.

Laatst bewerkt door een moderator:
man, ik hou mijn hart al vast moest er ooit een vrouw in de F1 zitten. Dat meisje gaat zoveel shit over haar krijgen als ze iets fout doet dat het niet normaal is.

Gaat denk ik wel meevallen. Te zien aan de hoop die al roept om Chadwick in de F1 te zetten omdat "het toch niet slechter kan dan Latifi" is er echt een gigantische hoop die een eventuele vrouw in F1 totterdood zal verdedigen hoor. En dan zeker als het iemand wordt die er on merit zal zitten, dan gaat quasi iedereen daarmee dwepen.

Als het iemand wordt die er zit _omdat_ ze een vrouw is en niet omdat haar talent niet tegen te spreken valt, dan gaat er een schare tegenstanders zijn. Maar dat is voor pakweg een Mazepin of Latifi ook niet anders...

"Soms weet je niet dat ze achter je met een camera lopen. Ik moet dan ook kunnen zeggen: sorry jongens, dit zorgt ervoor dat ik op een verkeerde manier word neergezet."

Lees : ik wil ervoor zorgen dat ik niet wordt weggezet als arrogante hollander met een kort lontje 😎

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan