FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Potentiële impact voor het kampioenschap dit. Ferrari had het zowat even erg als Mercedes, RBR veel minder...

ik dacht niet dat Ferrari het even erg had als Mercedes, maar bon, wel meer dan Red Bull die quasi niks hadden.
Mercedes had waarschijnlijk andere reglementering verwacht dan de kans op DSQ te verhogen

Pfff,zou toch zonde zijn moest Spa geslachtofferd worden.
Die hebben toch net geïnvesteerd dacht ik.

Dat ze Monaco en Barcelona maar van de kalender verwijderen.
Hongarije en Frankrijk mogen van mijn part ook verdwijnen. 2 gedrochten van circuits.

ik dacht niet dat Ferrari het even erg had als Mercedes

Ik heb paar dagen geleden onboards van Sainz en Russell vergeleken en daar leek Sainz het net ietsje erger te hebben dan Russell.
Hamilton had het wel erger, dat klopt, maar ik ga er dan maar even van uit dat Mercedes een andere setup had bij Hamilton die meer porpoising induceerde - want kijkende naar Russell kunnen ze het dus wel beter doen.

Potentiële impact voor het kampioenschap dit. Ferrari had het zowat even erg als Mercedes, RBR veel minder...

ik dacht niet dat Ferrari het even erg had als Mercedes, maar bon, wel meer dan Red Bull die quasi niks hadden.
Mercedes had waarschijnlijk andere reglementering verwacht dan de kans op DSQ te verhogen
Ik verwacht dit weekend een serieuze voorsprong voor RB en misschien andere teams die veel dichter bij Ferrari en Mercedes gaan komen? Wie van die teams had er ook weinig last van?
Hongarije en Frankrijk mogen van mijn part ook verdwijnen. 2 gedrochten van circuits.
Toch eerst Monaco voor mij, ik snap het sentiment absoluut, maar met de huidige auto's...

Ik blijf erbij: Monaco schrappen zou een schande zijn
Je rijdt de Indy ook niet met full downforce wagens, om hem dan af te schaffen omdat het met die wagens niet lukt.

Ik blijf erbij: Monaco schrappen zou een schande zijn
Je rijdt de Indy ook niet met full downforce wagens, om hem dan af te schaffen omdat het met die wagens niet lukt.

Monaco is slecht met deze wagens, met de vorige (2014-2021), met die daarvoor (2009-2013), met die daarvoor, ...
Monaco is al 20+ jaar geen deftig circuit meer om F1 te racen. Op een bepaald ogenblik moet je dat (imo) kunnen inzien en conclusies trekken.

Sure, een hot lap rond Monaco blijft fantastisch om te zien. En de race is elke, maar dan ook elke keer gat- en gatsaai. Ricciardo rijdt 4 jaar geleden naar de overwinning met een tekort aan PK's van 25% waarmee hij uiteindelijk niet veel sneller meer was dan een F2.

Inhalen _moet_ niet om een leuke race of legitiem circuit te hebben, maar een circuit waar inhalen al op voorhand onmogelijk is... Yeah no.

Mijn mening natuurlijk.

Monaco is slecht met deze wagens, met de vorige (2014-2021), met die daarvoor (2009-2013), met die daarvoor, ...
Monaco is al 20+ jaar geen deftig circuit meer om F1 te racen. Op een bepaald ogenblik moet je dat (imo) kunnen inzien en conclusies trekken.

Sure, een hot lap rond Monaco blijft fantastisch om te zien. En de race is elke, maar dan ook elke keer gat- en gatsaai. Ricciardo rijdt 4 jaar geleden naar de overwinning met een tekort aan PK's van 25% waarmee hij uiteindelijk niet veel sneller meer was dan een F2.

Inhalen _moet_ niet om een leuke race of legitiem circuit te hebben, maar een circuit waar inhalen al op voorhand onmogelijk is... Yeah no.

Mijn mening natuurlijk.
100% akkoord. Een hot lap op Monaco is fantastisch om te zien, bij de race val ik los in 't slaap.

Monaco zou een fantatisch circuit zijn om wat experimenten uit te voeren toch...

- Geen race, maar hotlap in het droge met regenbanden die niet uit bandenwarmers komen (dan zien we de echte skilzzz)
- Hotlap op slicks in de omgekeerde richting ZONDER dat piloten die baan mogen oefenen
- Hotlap met slicks op een natgespoten track

Op basis van die drie proeven die elk een individueel scoresysteem hebben maak je een top 10 en die geef je de punten.
Ja, ik zou er een kermis van maken :laugh: Garantie op spektakel en wat auto's in de muur :scream:

Mijn mening natuurlijk.
da's mijn punt net he:

je gaat niet met wagens die voor net het tegenovergestelde ontwikkeld zijn de Indy 500, Daytona 500 of 24h du Mans gaan rijden, om dan te zeggen dat dat niet lukt, en dat daarom die races uit de kalender geschrapt moeten worden.
Dat zijn de grootste wedstrijden ter wereld, dat je dat afschaft omdat je er met de verkeerde wagens racet: in Amerika en de Endurance-community zou het kot te klein zijn. maar in F1 roepen ze er blijkbaar om.

ik vind dat raar.

Monaco zou een fantatisch circuit zijn om wat experimenten uit te voeren toch...

- Geen race, maar hotlap in het droge met regenbanden die niet uit bandenwarmers komen (dan zien we de echte skilzzz)
- Hotlap op slicks in de omgekeerde richting ZONDER dat piloten die baan mogen oefenen

Op basis van die drie proeven die elk een individueel scoresysteem hebben maak je een top 10 en die geef je de punten.
Ja, ik zou er een kermis van maken :laugh: Garantie op spektakel en wat auto's in de muur :scream:
:wallbash::wallbash::wallbash:

Dus uw oplossing is coureurs de dood injagen?

Timothy wil er een kermis van maken. Begin te snappen dat hij zo staat te springen voor die race in Vegas. De ideeën die hij hier oppert hebben helemaal niks meer met autosport te maken.

Jawel, jullie willen gewoon vasthouden aan traditie omdat het nu eenmaal… traditie is?

Doe eens iets creatief zeg. Maak een joker-lap zoals in de rallycross. Zo kunnen snellere auto’s makkelijker inhalen. Doe een fanboost zoals in Formula E. Organiseer playoffs zoals in NASCAR. Gooi gewicht in de top 3 van vorig weekend hun auto. Laat Verstappen met 1 oog dichtgeplakt racen. Doe iéts.
Ik ben geen man van tradities, time to shake things up.

Waarom ? Ik ben al 40 jaar autosportfanaat in hart en nieren. Ik vind het goed zoals het altijd geweest is. Zelfs DRS vind ik er over, al moet ik wel toegeven dat met de huidige generatie F1 wagens gewoonweg onmogelijk is om in te halen zonder DRS. Maar waarom moeten we things upshaken ? Om nieuwe fans aan te trekken ? Als ze allemaal van die ideeën hebben als jij heb ik geen interesse in die nieuwe lichting fans.

Je vorige post (regenbanden op een droog wegdek en slicks op een natte baan) bewijzen echt dat je weinig kaas hebt gegeten van wat een F1 wagen precies kan. Wat je daar vertelt kan je vergelijken met wielrennen met vierkante wielen. Komt ongeveer op hetzelfde neer. Heeft niks meer met wielrennen te maken.

Een joker lap is misschien geen slecht idee, maar je beseft toch dat je het de snellere wagen wel heel makkelijk maakt om in te halen hé ? En eens het inhaal maneuvre gedaan is en de sneller wagen voorbij de tragere is, is de spanning weg. Ik zie niet in waarom ze dat dus zouden moeten doen.
Een fanboost ??? Ik vind de attack mode in FE wel iets hebben. Veel beter dan DRS in de F1. Spijtig van de fanboost vind ik dan weer. Dus neen dank u.
Gewicht in de auto's van de top 3 ? Dat gaan ze bij Red Bull en Honda graag horen. Die hebben miljoenen uitgegeven om de snelste wagen te hebben en dan gaan wij even gewicht in hun auto leggen. Lukt misschien in de lagere raceklasses. Maar in F1 ? No effin way.

Ik zie niet in waarom ze iets zouden moeten doen. Ik vind het goed zoals het is. En dat ze al eens iets doen voor wat nieuwe fans aan te trekken snap ik nog, maar alles wat jij hier opnoemt is te zot voor woorden.

Dat van die verkeerde bandenkeuze weet ik ook wel hoor… maar wat me stoort aan de huidige formule 1 fans (niet allemaal), is dat ze zo willen vasthouden aan alles wat ‘is’ of zoals het 10-20 jaar geleden was.

Commentaar op de hybrids.
Commentaar op het midden oosten
Commentaar op DRS
Commentaar op verplicht racen met 2 van de 3 compounds

Ik denk eerder, spice it up. Ik hou van verandering. Vandaar dat ik blij ben dat de F1 naar Vegas gaat (ok, ‘tis ook m’n favoriete plek op aarde). En ben ik blij met sprintraces. En met redelijk wat nieuwe circuits. Ik wil nieuwe dingen zien, ongekende dingen, gedurfde dingen.

De 200ste race op Catalunya, daar word ik niet zo warm van…

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan