FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
:rofl:

Elke kijker kan voor slechts 2 euro stemmen welke rijder straks als laatste moet vertrekken. U heeft nog 30 min de tijd om te voten, haasten is dus de boodschap.

DOTD krijgt 3 extra punten.

De kijker beslist welke banden Red Bull zodadelijk tijdens de volgende pitstop moet opleggen. START VOTING NOW
Een extra punt (of twee, drie) voor DOTD vind ik zeker geen slecht idee. Net zoals een punt voor pole.

Ze hebben het voor de snelste ronde wel gedaan. Terwijl dat vroeger niet was. Dat bedoel ik met ‘omarm verandering’.

Je kan toch geen punten geven aan subjectieve zaken zoals driver of the day. Dan moet je al bijna vastleggen dat de dotd de piloot is die de meeste plaatsen gewonnen heeft.

Je kan toch geen punten geven aan subjectieve zaken zoals driver of the day. Dan moet je al bijna vastleggen dat de dotd de piloot is die de meeste plaatsen gewonnen heeft.
Inderdaad dat is al even idioot als de fanboost bij FE. Dan is het elke GP bijna dezelfde die DOTD wordt, die met het meeste fans achter hem onafhankelijk van hoe goed of slecht hem gereden heeft.
Een punt voor pole zou ik nog wel goed vinden. Of zelfs 3-2-1 voor de top 3.

En weer een stratencircuit 🙄 Gelukkig zitten we niet in Amerika anders hadden we 4 rechte stukken van 2km en 4 bochten van 90°. Die gaan meer en meer de toer van FE op met al die stratencircuits.
zijn er in Nice straten die geschikt voor F1 zijn? en dan niet ergens "in de buurt" van Nice?
Het verschil is dat op Indianapolis, Daytona en Le Mans effectief geracet kan worden, iets wat in Monaco al 50 jaar niet meer gaat. F1, F2 of welke reeks dan ook.
Ik denk dat ik al zeker 20 jaar de race in Monaco skip, en ik ben zeker dat ik niet alleen ben. Zelfs de samenvatting is retesaai.
Ik vind het raar dat een raceliefhebber zoals jij zo voor Monaco kan zijn, tbh, gewoon omdat het traditie is.
nochtans, in Le Mans zijn er ook al enkele jaren klachten, omwille dat de topklasse een beetje voorspelbaar is: Toyota wint, er zijn dit jaar zo goed als geen overtakes geweest in Hypercar.
daar worden aanpassingen geëist om het racen te verbeteren, niet om de boel af te schaffen omdat het ééntonig is.

er kan op Monaco wél geracet worden, Formule E haalt er toch het spektakel boven. Maar dan is het "geen geluid", "of botsauto's".

trouwens: als pinnacle of racing vind ik dat F1 altijd vóóraan moet staan in de technologie, dus sowieso hybrids nu, en op termijn overschakelen naar electrisch racen.

zijn er in Nice straten die geschikt voor F1 zijn? en dan niet ergens "in de buurt" van Nice?
Hoe ver ligt Nice van Monaco? Km of 10? Ik zie nog in staat om te gaan zoeken naar geschikte straten waar wat beter geracet kan worden en dat dan de GP van Monaco te noemen. Of een tactiek om Monaco bij onderhandelingen onder druk te zetten kwestie van de geburen willen ook wel een GP.

Hoe ver ligt Nice van Monaco? Km of 10? Ik zie nog in staat om te gaan zoeken naar geschikte straten waar wat beter geracet kan worden en dat dan de GP van Monaco te noemen. Of een tactiek om Monaco bij onderhandelingen onder druk te zetten kwestie van de geburen willen ook wel een GP.
Iets meer, 20 à 25 km afhankelijk van wat je startpunten zijn.

Genoeg kronkelende wegen langs de zee…

Ik ben niet ‘plots’ fan geworden van F1, ik kijk F1 sinds de seizoensfinale van ‘97.

Die fans juichen omdat hun favoriet een plaats wint, denk ik. Ik denk dat de gemiddelde F1 fan niet te vergelijken is met de gemiddelde F1 fan hier.

Persoonlijk kijk ik om spektakel te zien.
De setting is belangrijk. Het racen ook, en dat mag zeker kunstmatig beïnvloed worden voor mij. Inderdaad, door verplichte banden/pitstops, DRS,… maar ook zaken die er vandaag nog niet zijn (fanboost, jokerlaps, of wat er dan ook nog kan uitgevonden worden). Van mij mag Monaco zeker blijven, het minder goede racen wordt ruimschoots goedgemaakt door de omgeving en setting.

Ik heb het alleen niet zo voor standvastigheid. Van mij mogen ze de boel echt regelmatig opschudden. Reverse grids. Maar dan niet elke race, 5 keer per jaar ofzo. 1 race vervangen door een hotlapevent. 1 race waar ze alledrie de compounds moeten gebruiken. 1 race waar DRS overal open mag op keuze van de piloot.

Bernie Ecclestone speelde al met het idee circuits nat te spuiten. Doe dat, maar enkel in twee trage bochten van het circuit en zonder dat piloten dat vooraf weten wanneer.

Allez, ik besef dat de die-hard fans zoals hier kunnen afhaken met bovenstaande, absoluut. Maar de fans die er zijn zouden NOOIT zeggen “meh, saaie race”.

Bochten natspuiten. Dus de sukkelaar die daar als eerste plots overkomt op slicks ligt in de kant en einde race.

Verandering: top
Maar meerendeel van dit soort zaken is toch echt gewoon er een show van maken en weinig met effectief racen te maken. Alsof je van F1 naar een soort van Mario Kart gaat.

Ferrari zal nog engines nodig hebben.
Lijkt weinig wss dat Leclerc nog zal kunnen meedoen voor de titel.

Niets zal Verstappen kunnen tegenhouden voor de titel.
Perez kan ook niets doen want zelfs moest hij sneller zijn, dan zijn er teamorders.
Als hij sneller is, consistent, dan zijn er geen teamorders. Perez was sneller dan Verstappen in Monaco en "mocht" daar winnen. Overal elders was Verstappen sneller.

Dit is Red Bull, waar de snelste rijder altijd al de overhand mocht nemen. Vettel over Webber, Ricciardo over Vettel, Verstappen over Ricciardo. Ik zie niet in waarom dat in de toekomst plots zou veranderen maar we weten al langer dat het bon ton is om RBR te verwijten dat ze rijders geen kans geven tegen "de uitverkorene".

De eerste GP ook met het nieuwe pitcomplex. Door de omstandigheden heeft dat 2 jaar extra in de wachtkamer mogen staan

De gok van Mercedes en Russell was ook wel heel optimistisch.
Dat Hamilton minder last heeft van zen rug is normaal, aan lage(re) snelheid is er veel minder last van porpoising.

Enkel uitslag gezien. Ricc nog eens (ver) voor Norris. Nu ben ik eens benieuwd wat de posities van die 2 gaan zijn na de race morgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan