FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondertussen Steiner in een radio interview 😂 (vanaf 1:25 ongeveer)

om eerlijk te zijn, ik ben eigenlijk teleurgesteld in HAAS. ok, ze scoren weer punten. maar ze zitten eigenlijk niet verder dan waar ze vóór 2021 zaten, imo. daar hebben ze dan een heel jaar voor opgeofferd? Ik weet niet, ik vind dat op de lange termijn maar povertjes. hadden ze evengoed vorig jaar nog kunnen punten proberen halen.
en dan nu zo dramatisch doen over die omslag tov vorig jaar... beetje gek.

om eerlijk te zijn, ik ben eigenlijk teleurgesteld in HAAS. ok, ze scoren weer punten. maar ze zitten eigenlijk niet verder dan waar ze vóór 2021 zaten, imo. daar hebben ze dan een heel jaar voor opgeofferd? Ik weet niet, ik vind dat op de lange termijn maar povertjes. hadden ze evengoed vorig jaar nog kunnen punten proberen halen.
Had jij HAAS dan helemaal vooraan verwacht? Of binnen dit en een paar jaar?

Ik denk dat voor teams als HAAS, McLaren, Alpine, Aston Martin... het hoogst haalbare toch de plaatsen na RB/Ferrari/Mercedes zijn? Met uiteraard af en toe eens een uitschieter (podium). Maar dat daar een team bijzit dat plots de top echt gaat uitdagen, het zou echt al met heel veel middelen en know how moeten gebeuren.

Haas doet het toch goed? Hun wagen is deftig, strijden mee voor de punten en met heel wat geluk kunnen ze misschien eens een podium halen. Vorig jaar altijd bij de allerlaatsten, nu al twee keer in de top 10 met 1 driver. Nu is het afwachten of Schumacher ook top 10 gaat rijden of niet.

Ik vraag me eerder af wanneer Williams Latifi dumpt want die kan duidelijk niet mee.

Haas heeft een hele goeie wagen dit jaar . Dat heeft Kmag al bewijzen Schum is gewoon te licht om het bewijzen net zoals tsunoda bij alpha tauri die wordt ook om de oren gereden door Gasly.

Schumacher stond wel voor Magnussen op de grid eigenlijk vorige race?
Nog even afwachten toch. Maar ik schat hem ook wel niet hoog in eigenlijk.

Maar K-Mag reed in 2020 ook voor HAAS, en haalde niet veel mindere resultaten. Altijd rond de punten (zoals nu 9de), of een uitschieter.

Dat is nu niet anders dus. Dat is mijn punt. Na 2020 zeggen ze "we gaan een jaar overslaan, om het jaar dààrna beter te zijn (dan 2020)", en dat is er dus gewoon nlet.

Dus zit je met een jaar, waar ze bewust niks hebben gehaald, en dus een paar miljoen voor een betere classificatie hebben weg gegooid.

Om nu dus niet beter te doen dan 2020.

Als je een jaar focust op de wagen van 2022, zou het pas echt belachelijk zijn als je niet beter doet als de wagen van 2021, waar je eigenlijk niks in geïnvesteerd hebt.

Sinds 2019 zaten ze al in een neerwaartse spiraal door foute designkeuzes en het Rich Energy debacle. Dus ik vind het best wel mooi wat ze nu laten zien.

Maar K-Mag reed in 2020 ook voor HAAS, en haalde niet veel mindere resultaten. Altijd rond de punten (zoals nu 9de), of een uitschieter.

Haas 2020: 9e van 10 teams met welgeteld 3 punten.
Haas 2022: voorlopig toch gevoelig beter? En al 4 keer zoveel punten op 2 races.

Sinds 2019 zaten ze al in een neerwaartse spiraal door foute designkeuzes en het Rich Energy debacle. Dus ik vind het best wel mooi wat ze nu laten zien.
ik denk dat alle ferrari teams gewoon heel hard profiteren van de motor + aandrijving. Binnen een race of 6 vermoed ik dat Haas bij de Williams zal hangen. Ik hoop uiteraard dat ik mis ben, want het is heel leuk om ze vooraan te zien.

Ferrari zal dit ook geen jaar volhouden (hebben ze nog nooit gedaan buiten schumi era), Redbull brengt upgrade na upgrade en Mercedes zal er ook wel snel staan. Eens die terug op de juiste hoogte hun vloer kunnen zetten zijn ze wss zelf het snelst. (impressionant wat ze nu nog doen met die rijhoogte).

In ieder geval, leuk seizoen tot nu toe

Tis idd zeggen dat Williams in 2015 een topwagen gebouwd had, terwijl we allemaal weten dat de Mercedes engine toen 1 sec sneller was dan het veld.

Als ik ook terugdenk aan het begin van dat hybride tijdperk. FML dat waren echt slechte F1 jaren. -/-

Haas 2020: 9e van 10 teams met welgeteld 3 punten.
Haas 2022: voorlopig toch gevoelig beter? En al 4 keer zoveel punten op 2 races.
ik dacht dat HAAS in 2020 toch regelmatiger punten gescoord had? zal mij vergissen

btw, in Miami komt er na de Driver's Parade, ook een Team Principal's parade.

ik dacht dat HAAS in 2020 toch regelmatiger punten gescoord had? zal mij vergissen

btw, in Miami komt er na de Driver's Parade, ook een Team Principal's parade.
2016 : 29 punten (8ste plaats)
2017 : 47 (8ste)
2018 : 93 (5de)
2019 : 28 (9de)
2020 : 3 (9de)
2021 : 0 (10de)
2022 : 12* (5de*)

Ze zitten dus voorlopig op het niveau van hun beste seizoen ongeveer.

Er zou vandaag of morgen een aankondiging komen dat de race in Las Vegas doorgaat vanaf 2023, en dit in het Thanksgiving-weekend in november.

Had jij HAAS dan helemaal vooraan verwacht? Of binnen dit en een paar jaar?

Ik denk dat voor teams als HAAS, McLaren, Alpine, Aston Martin... het hoogst haalbare toch de plaatsen na RB/Ferrari/Mercedes zijn? Met uiteraard af en toe eens een uitschieter (podium). Maar dat daar een team bijzit dat plots de top echt gaat uitdagen, het zou echt al met heel veel middelen en know how moeten gebeuren.
En vorig jaar zou je gezegd hebben dat Ferrari nooit meer vooraan ging eindigen en dat McLaren misschien wel eens podium zou rijden...

En vorig jaar zou je gezegd hebben dat Ferrari nooit meer vooraan ging eindigen en dat McLaren misschien wel eens podium zou rijden...
Hmm, McLaren moddert toch al heel lang aan, ik heb altijd gezegd dat het voor hen heel moeilijk zal zijn om nog aansluiting te vinden met de top, laat staan dat ze het te kloppen topteam worden.

Ferrari is nooit de voeling met de top verloren, ook al hebben ze geen rol meer gespeeld in de titelstrijd de laatste jaren. Maar zo diep als McLaren hebben ze nooit gezeten én ze hebben al aangetoond dat ze na een aantal mindere jaren er wel weer vaak staan voor de overwinningen of de titel.

Nee, ik zie Ferrari nog wel als topteam, McLaren toch al even niet meer.

nochtans, Mclaren de voorbije 2 jaar 3de en 4de
Ferrari 6de en 3de

bij Mclaren ligt het nu aan de remmen, waar ze in Barcelona geen last van hadden. sowieso ligt het aan hun ophanginsconcept, iets dat als je weer conventioneel gaat werken opgelost zal raken.
ik denk dat Zak Brown wel de juiste man op de juiste plaats is, maar Mclaren blijft een privé-team, natuurlijk. Da's anders werken dan een fabrieksteam

nochtans, Mclaren de voorbije 2 jaar 3de en 4de
Ferrari 6de en 3de

bij Mclaren ligt het nu aan de remmen, waar ze in Barcelona geen last van hadden. sowieso ligt het aan hun ophanginsconcept, iets dat als je weer conventioneel gaat werken opgelost zal raken.
ik denk dat Zak Brown wel de juiste man op de juiste plaats is, maar Mclaren blijft een privé-team, natuurlijk. Da's anders werken dan een fabrieksteam

Ik heb maar een paar afleveringen gezien, maar het viel me op in Drive To Survive hoe Zak Brown nu constant verwees naar “the shareholders” en “focussing on creating value” voor hen etc, in context van de nieuwe investeerder in McLaren. Net alsof hij een bedrijf runt ipv een raceteam. Dat even terzijde, maar vond dat wel jammer (hoewel dat misschien deels Netflix framing was en natuurlijk ergens wel de realiteit is in veel sport teams).

Vegas track over de strip. Ookal is het mss niet de beste layout, het gaat toch wel geweldig zijn om is één keer te zien.

jagimja5smq81.jpg

Dat is voor mij kerstmis en nieuwjaar op 1 dag.
Twee van m’n passies in het leven komen samen. Alleen al dit jaar ga ik 3 keer naar Las Vegas. Sowieso plan ik daar een trip rond, misschien zelfs al in 2023. Geruchten gaan dat het in het Thanksgiving-weekend is, wat uiteraard zeer groots is in de US, maar eerder (relatief) kalm in Vegas omdat Amerikanen net zoals Kerst die feestdag graag in familieverband doorbrengen.

Op een ander forum dat draait rond Las Vegas waar ik actief ben, zijn heel wat Amerikanen enorm enthousiast. F1 is toch serieus populair (aan het worden) in de US. Bedankt Liberty Media!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan