Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Lewis zei op de radio tegen zijn team dat hij de pits niet in kon omdat er een Alpine heel langzaam de pits in reed. Ik weet niet of hij die Alpine mocht inhalen en misschien wist hij dat zelf ook niet. In elk geval ben je heel snel verschillende seconden kwijt wanneer je achter zo een wagen terecht komt dus heeft Lewis misschien daarom gekozen om niet te pitten. De ronde later was de pitlane gesloten.Hamilton kon wel pitten, de eerste keer dat hij voorbij kwam kreeg hij een box call van het team toen hij in de laatste bocht zat. Hij had perfect de pits in kunnen duiken, maar om 1 of andere reden negeerde hij de box call. Magnussen kwam enkele seconden na hem en dook wel de pits in.
Lewis zei op de radio tegen zijn team dat hij de pits niet in kon omdat er een Alpine heel langzaam de pits in reed. Ik weet niet of hij die Alpine mocht inhalen en misschien wist hij dat zelf ook niet. In elk geval ben je heel snel verschillende seconden kwijt wanneer je achter zo een wagen terecht komt dus heeft Lewis misschien daarom gekozen om niet te pitten. De ronde later was de pitlane gesloten.
) dus het kon perfect.En dat brengt me direct bij het volgende. Waarom sluiten ze in godsnaam die pitlane ? Waarom mocht Lewis niet gewoon een ronde later de pits in ? Dat is iets wat ik me eigenlijk altijd al afgevraagd heb.

Die moet replays maken omdat hij replays aan het afspelen is terwijl er interessante acties aan het gebeuren zijn.Daar hebben ze dan ook geen 5 replays van getoond
Ik kan geen replay meer zien btw. Ik hoop echt dat ze die race director zijn replay knop afpakken.
We kregen toch een beeld te zien waar Hamilton iets zei in de aard van "motorprobleem". Of dat over hemzelf of Ric ging die stilstond was niet duidelijk. Daarna was hij de entry al voorbij wanneer zijn team box box box riep. Geen idee of dat de enige kans was om binnen te komen maar indien wel laat zijn team hem daar wel in de steek.Alonso passeerde hij in de laatste bocht. Ricciardo stond geparkeerd nog voor de pit entry, Magnussen reed wel binnen nadat Hamilton er voorbij was gereden (en Ricciardo was niet achteruit gebold) dus het kon perfect.
We kregen toch een beeld te zien waar Hamilton iets zei in de aard van "motorprobleem".
Daarna was hij de entry al voorbij wanneer zijn team box box box riep.
Ik zeg niet dat het niet kon hé Eniac. Ik zeg alleen maar dat Lewis een uitleg gegeven heeft waarom hij het niet gedaan heeft. Jij zegt dat hij "om een of andere reden" de pits niet in gegaan is. Ik geef je de reden. Of Lewis gelijk had laat ik in het midden. Mag je bij het inrijden van de pits een langzamere wagen inhalen ? En in dit geval waren er dan waarschijnlijk nog gele vlaggen. Ik weet het niet.Alonso passeerde hij in de laatste bocht. Ricciardo stond geparkeerd nog voor de pit entry, Magnussen reed wel binnen nadat Hamilton er voorbij was gereden (en Ricciardo was niet achteruit gebold) dus het kon perfect.
Ook hier beweer ik niet dat die pit lane closure niet terecht was. Maar het gebeurt dikwijls dat bij een crash de pitlane entry gesloten wordt terwijl er op die plaats helemaal niks mis is. Ik vraag me af waarom ze dat doen.Omdat de marshalls op dat ogenblik bezig waren met de wagens die daar beide aan de pit entry stonden weg te halen.
edit: Alonso is dus effectief IN de pit lane tot stilstand gekomen, en ze hebben beide wagens ook weggezet binnen de pit lane, dus die pit lane closure was wel terecht.
Ik zeg niet dat het niet kon hé Eniac. Ik zeg alleen maar dat Lewis een uitleg gegeven heeft waarom hij het niet gedaan heeft. Jij zegt dat hij "om een of andere reden" de pits niet in gegaan is. Ik geef je de reden.
Of Lewis gelijk had laat ik in het midden. Mag je bij het inrijden van de pits een langzamere wagen inhalen ? En in dit geval waren er dan waarschijnlijk nog gele vlaggen. Ik weet het niet.
Ook hier beweer ik niet dat die pit lane closure niet terecht was. Maar het gebeurt dikwijls dat bij een crash de pitlane entry gesloten wordt terwijl er op die plaats helemaal niks mis is. Ik vraag me af waarom ze dat doen.
Ik denk echt dat hij het niet actief gehoord heeft. Ze zeiden hem tijdens die eerste box call ook om naar het pit light (of iets dergelijks) te kijken om een Monza te voorkomen, en nog iets daarvoor hadden ze ook gewaarschuwd dat de pit lane zou kunnen sluiten en daar antwoordde hij op dat ze het hem moesten laten weten.ik denk dat Hamilton ook gewoon geen risico wou pakken op dat gebied? na Monza '20?
Ik denk dat hij vooral een beetje in de war was met die wagen die pits aan het binnenkruipen was.
Dit is naar mijn mening ook een typische fout van Mercedes. Die hadden gewoon moeten zeggen dat er een wagen stil staat, maar dat hij moet binnenkomen.Nuja, gelijk je zelf zegt: heel gemakkelijk om dat in te schatten is dat allemaal niet. Maar wel opmerkelijk dat Magnussen wel resoluut pitte.
Je hebt gelijk. Ik heb het eens herbekeken en inderdaad, er zat geen Alpine. Enkel die McLaren van Ricciardo stond er maar dit was nog niet aan de pit entry.Ja, maar wanneer ik naar de teamradio luister hoor ik niet wat jij zegt, dat is het net. Hij spreekt niet van een Alpine, hij zegt ook niet dat hij de pit lane niet is ingereden omdat er een wagen langzaam de pit in reed.
Wat hij zei was "cars slowing down" na de eerste box call. En wanneer het team een tweede maal de box call gaf was het al te laat en klonk hij verrast, alsof hij het de eerste keer niet gehoord had: "aaaaahhhh ... [tweetal woorden die ik niet begrijp] come/came in? It's too late". Waarschijnlijk vroeg hij daar of ze wilden dat hij binnengekomen was/of hij moest binnengekomen zijn.
Dus ja, dan denk ik dat ik mijn eigen vraag beantwoord heb: ik denk dat hij door de Alpine in te halen even niet goed oplette en de box call niet bewust gehoord heeft.
Hij hoefde geen langzamere wagen in de pits in te halen, want er was daar geen wagen. Er stond een wagen stil op de baan nog voor de pit lane begon.
OK. Het zal dan wel. Ik dacht nochtans dat ik al vaker me afgevraagd heb waarom ze in godsnaam de pitlane sluiten bij SC situaties maar dan zal ik mis zijn.Pit lane closures gebeuren toch helemaal niet zo vaak? Meestal kan je tijdens een VSC/SC gewoon pitten toch?