FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Domme layout en weer meer van hetzelfde. Een stratencircuit zoals Baku en Jeddah waar ze snelheden willen halen als op Monza. En die bochten zitten er ook enkel in om terug aan de finish te raken, anders hadden ze er even goed een Dragrace van kunnen maken op thé strip. Altijd maar minder permanente circuits en meer stratencircuits die qua veiligheidsmaatregelen niet in de buurt van de permanente circuits komen.

Het is blijkbaar ook op zaterdagavond race.
Dus stel 19h of 20h das dan 9h later… is 4.00 of 5.00 😀.. Reminds me of Australia. Toen stond ik ook in het midden van de nacht op

Ik heb maar een paar afleveringen gezien, maar het viel me op in Drive To Survive hoe Zak Brown nu constant verwees naar “the shareholders” en “focussing on creating value” voor hen etc, in context van de nieuwe investeerder in McLaren. Net alsof hij een bedrijf runt ipv een raceteam. Dat even terzijde, maar vond dat wel jammer (hoewel dat misschien deels Netflix framing was en natuurlijk ergens wel de realiteit is in veel sport teams).
Maar dat is het ook he, de Formule 1 teams moeten het liefst winst maken op het einde van het seizoen. Dus moeten die gerund worden als een bedrijf.

Er staan tal van video’s online die uitleggen hoe ze dat al dan niet doen:

Het is gewoon ook zijn taak:

Zakary Challen Brown (born November 7, 1971)[2] is an American businessman and former professional racing driver, currently residing in England. He is chief executive officer of McLaren Racing with overall responsibility for the business, including strategic direction, operational performance, marketing and commercial development.

Domme layout en weer meer van hetzelfde. Een stratencircuit zoals Baku en Jeddah waar ze snelheden willen halen als op Monza. En die bochten zitten er ook enkel in om terug aan de finish te raken, anders hadden ze er even goed een Dragrace van kunnen maken op thé strip. Altijd maar minder permanente circuits en meer stratencircuits die qua veiligheidsmaatregelen niet in de buurt van de permanente circuits komen.
Tjah, ik geniet wel van races zoals Baku of Jeddah. Meer van dat mag van mij zeker. Vaak meer spektakel dan bij ‘historische’ circuits.

Koppel dat aan de glitter en glamour, sky is the limit mentaliteit van Las Vegas en dit zal een enorm leuke race worden om bij te wonen.

En geloof me, heb al een NASCAR-race bijgewoond, Amerikanen kunnen een show verzorgen…

Heeft Tilke die layout ontworpen, want het lijkt er toch verdacht hard op. Weer meer van hetzelfde dus he.
Geef mij sowieso maar eerder Spa, Monza of Silverstone.

geen enkel van die dingen boeit mij bij een F1-race.
't is ook weer hypocriet: we krijgen in Paul Ricard nooit de volle Mistral, "omdat dat te lang, en dus niet veilig is". Maar dit stratencircuit is meer dan 6km lang, en dat stuk van T9 tot T11 is gewoon flatout, bijna straight. zal ook wel over de anderhalve kilometer zitten. en daarna dan een tight chicane. 's nachts.

dit is dus om 4u 's nachts opstaan, voor Safety cars en rode vlaggen.

en de S/F is dan op het kortste rechte stukske van heel het circuit :lol:

geen enkel van die dingen boeit mij bij een F1-race.
't is ook weer hypocriet: we krijgen in Paul Ricard nooit de volle Mistral, "omdat dat te lang, en dus niet veilig is". Maar dit stratencircuit is meer dan 6km lang, en dat stuk van T9 tot T11 is gewoon flatout, bijna straight. zal ook wel over de anderhalve kilometer zitten. en daarna dan een tight chicane. 's nachts.

dit is dus om 4u 's nachts opstaan, voor Safety cars en rode vlaggen.
Die "straight" is 2km lang, topsnelheid kan daar wel eens naar 340 gaan denk ik, red flags incoming.

ik dacht wel zoiets, maar vond geen bevestiging.
maar die snelheid gaat idd rond de 340 gaan, volgens de FIA (dus waarschijnlijk zelfs 350 of hoger)

ik dacht wel zoiets, maar vond geen bevestiging.
maar die snelheid gaat idd rond de 340 gaan, volgens de FIA (dus waarschijnlijk zelfs 350 of hoger)
Compleet geschift en vooral voor mij compleet onnodig. Nogmaals, geef mij maar echte racetracks.

Agree to disagree dan. De main straight in Baku is ook zo spectaculair. In Mexico zijn deze topsnelheden ook mogelijk.

Blij dat er eindelijk eens wat ‘leven’ in de kalender zit, met nieuwe en spectaculaire circuits die meer show opleveren. Hoezeer ik ook van Spa hou, vaak is dat gewoon een saaie race. Hier heb je bijna zekerheid over meerdere (V)SC’s, en zullen foutjes hard afgestraft worden.

Maar vooral, voor mij persoonlijk, de setting, is absurd onwijs…

Bring. It. On.

Tjah, ik geniet wel van races zoals Baku of Jeddah. Meer van dat mag van mij zeker. Vaak meer spektakel dan bij ‘historische’ circuits.

Koppel dat aan de glitter en glamour, sky is the limit mentaliteit van Las Vegas en dit zal een enorm leuke race worden om bij te wonen.

En geloof me, heb al een NASCAR-race bijgewoond, Amerikanen kunnen een show verzorgen…
Show naast het circuit wil nog niet zeggen show op het circuit. En al helemaal niet om de verkeerde reden. Ik wil strijd zien van auto's die elkaar voorbij gaan en strijden voor positie. Niet omdat ze in de muur hangen.
Er is zoveel te doen om veiligheid en dan gaan ze naar stratencircuits waar ze tegen 340 per uur tussen 2 vangrails rondracen en een fout zware gevolgen kan hebben.
Er was dit weekend ook weer kritiek van de rijders dat de veiligheid in Jeddah te wensen over liet (en niet enkel omwille van raketten), ondanks de extra maatregelen gedaan sinds de 1e race. Zelfde met Baku: daar is het wachten op een pile-up in dat oud stadsgedeelte. Dit zijn gewoon keuzes voor geld en niet voor veiligheid.

wat is er spectaculair aan wagens die achter de SC rijden?
of ben je zo'n DTS fan, die kijkt om wagens de muur in te zien knallen?
- Foutjes worden afgestraft met een crash en DNF: spannend!
- Safety Car kan een race overhoop gooien door winnaars en verliezers in strategie (en hoe snel je die kan omgooien en anticiperen en/of geluk hebt)
- Safety Car brengt het pak weer samen, opnieuw kansen tot zotte duels en meer aanrijdingen en crashes, zie terug bovenstaande.
- vaak ‘onvoorspelbare’ resultaten (in Baku is dat al vaker gebeurd, en heb ik echt ook al meermaals op’t puntje van m’n stoel gezeten).
- extreem zotte slipstream/DRS-duels

Kan zijn dat jullie dat niet goed vinden, mag uiteraard, ik vind het top. Van mij mag F1 meer zoals NASCAR worden: voor het minste het pak weer bij elkaar brengen met een caution, en zotte slipstreamduels. Showtime!

De kijkcijfers gaan jaar na jaar omhoog (en niet enkel in de USA). Dus Liberty Media doet zeker iets goed. Races in USA zijn altijd uitverkocht. En dat is een heel grote afzetmarkt…

Show naast het circuit wil nog niet zeggen show op het circuit. En al helemaal niet om de verkeerde reden. Ik wil strijd zien van auto's die elkaar voorbij gaan en strijden voor positie. Niet omdat ze in de muur hangen.
Er is zoveel te doen om veiligheid en dan gaan ze naar stratencircuits waar ze tegen 340 per uur tussen 2 vangrails rondracen en een fout zware gevolgen kan hebben.
Er was dit weekend ook weer kritiek van de rijders dat de veiligheid in Jeddah te wensen over liet, ondanks de extra maatregelen gedaan sinds de 1e race. Zelfde met Baku: daar is het wachten op een pile-up in dat oud stadsgedeelte. Dit zijn gewoon keuzes voor geld en niet voor veiligheid.
Open deur, maar Liberty Media is een bedrijf en de F1 is al heel lang een money driven event. Ik zie er dus geen graten in. Wagens zijn immens veilig, dit kunnen we wel hebben IMO.

- Foutjes worden afgestraft met een crash en DNF: spannend!
- Safety Car kan een race overhoop gooien door winnaars en verliezers in strategie (en hoe snel je die kan omgooien en anticiperen en/of geluk hebt)
- Safety Car brengt het pak weer samen, opnieuw kansen tot zotte duels en meer aanrijdingen en crashes, zie terug bovenstaande.
- vaak ‘onvoorspelbare’ resultaten (in Baku is dat al vaker gebeurd, en heb ik echt ook al meermaals op’t puntje van m’n stoel gezeten).
- extreem zotte slipstream/DRS-duels

Kan zijn dat jullie dat niet goed vinden, mag uiteraard, ik vind het top. Van mij mag F1 meer zoals NASCAR worden: voor het minste het pak weer bij elkaar brengen met een caution, en zotte slipstreamduels. Showtime!

De kijkcijfers gaan jaar na jaar omhoog (en niet enkel in de USA). Dus Liberty Media doet zeker iets goed. Races in USA zijn altijd uitverkocht. En dat is een heel grote afzetmarkt…
zelfs NASCAR fans klagen het internet vol over de huidige NASCAR format. laat het maar uit.

zelfs NASCAR fans klagen het internet vol over de huidige NASCAR format. laat het maar uit.
Ik denk dat dat haters gonna hate is. Quasi elke race zit stampvol. En de races worden gretig bekeken op TV (niet zozeer internationaal, maar het is dan ook een US-centric sport). Ik heb me alleszins rot geamuseerd en ga in september waarschijnlijk terug naar de sprint cup race in Vegas. Maar goed, offtopic. Zoals ik al zei, agree to disagree.

Kunt ge dan niet gewoon naar de cinema gaan als ge toch maar gewoon een opgezette show wilt zien, en wie eigenlijk sportief de beste is, niet zo belangrijk meer is.

Kunt ge dan niet gewoon naar de cinema gaan als ge toch maar gewoon een opgezette show wilt zien, en wie eigenlijk sportief de beste is, niet zo belangrijk meer is.
Dit 100%, ik wil (hard) racen zien, een random SC nu en dan hoort er bij (er kan altijd iets gebeuren). Maar een race waar ik op voorhand eigenlijk al WEET dat er een SC/rode vlag gaat zijn hoeft echt niet voor mij.

Waarom zou ik minder rechten hebben dan iemand anders met een andere mening om de F1 te volgen, of een mening te hebben die hier minder populair blijkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan