FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop op een sterk Ferrari en ben fan aan het worden van Sainz, Leclerc spreekt mij niet aan. Maar zolang er spanning is aan de top ben ik tevreden en niet weer jaren lang de Mercedes show.
 
Voor mij was Otmar de beste teambaas van alle midfield teams tussen 2014 en 2020. Hij slaagde erin om teams te kloppen die dubbel hun werkingsbudget hadden met Force India. Jammer voor hem heeft Stroll zowat alles uit zijn handen genomen tot de moment dat hij zich waarschijnlijk niet meer nuttig kon maken in de gebieden waar hij het sterkt in was.

Een lager team zou er goed aan doen hem op te pikken.
 
Waar zijn de BG'ers nu die zeiden dat dat gerucht de grootste zever was want Otmar had zelf gezegd dat de geruchten niet waar waren.:rofl:

Zoals de geruchten indertijd waren zullen BWT en Otmar naar Alpine gaan. BWT staat niet meer tussen de sponsors en Otmar is officieel weg. 1+2=3
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Kan die nu onmiddellijk bij Alpine of een ander team beginnen? Of geld die verplichte 'gardening leave' voor teambazen ook?
 
Gardening leave is op zich niet verplicht, maar kan afgedwongen worden door de oude werkgever. Kan iirc voor alle soorten profielen die een langer lopend contract opzeggen.

In principe een opzegtermijn zoals bij ons, in de F1 kiezen ze dan steeds om de opzeggevende WN niet meer te laten opdagen.
 
Waar zijn de BG'ers nu die zeiden dat dat gerucht de grootste zever was want Otmar had zelf gezegd dat de geruchten niet waar waren.:rofl:

Zoals de geruchten indertijd waren zullen BWT en Otmar naar Alpine gaan. BWT staat niet meer tussen de sponsors en Otmar is officieel weg. 1+2=3
"El plan" 😀
 
Ben een beetje aan het kijken om met 2 jonge kinderen naar de race in Spa te gaan. Eentje is nog net jonger dan 6 dus die zou gratis binnen mogen. Bronze tickets niet echt aan te raden met jonge kinderen vermoed ik? Gold is pijnlijk duur maar wel wat meer comfort. Ik vermoed dat de jongste dan op mijn schoot moet zitten? Als iemand nog tips heeft laat maar weten.
 
Veel valt er nog niet te zeggen voor komend seizoen, daar is er te veel verandering voor.
Ik hoop natuurlijk op Mercedes en Lewis en dan vooral in Spa want ik ga eindelijk naar mijn allereerste live F1 race :coolbrows: .
 
Volgens mij gewoon een drukmiddel om Masi te laten ontslagen.
Veel drukmiddel zou er niet echt nodig moeten/mogen zijn.
In the context of a year in which consistency of rule application has been a hot topic, Masi's operational calls in Abu Dhabi, and the stewards' decision defending them, raise further questions.

In 2020, there was a safety-car period during the Eifel Grand Prix at the Nurburgring. Both Hamilton and Verstappen complained it had been unnecessarily long.

Masi was asked about this after the race. He said: "There's a requirement in the sporting regulations to wave all the lapped cars past."

So, he seems to have changed his mind on the meaning of the relevant rule over the last year - he followed one course of action with regards to lapped cars in Germany last year, and another in Abu Dhabi.

Ik hoop in ieder geval dat komend seizoen minder over dubieuze beslissingen moet gaan, ik wil gewoon consistentie en vooral duidelijke afspraken op voorhand zien. Vorig seizoen was het de ene week "dit mag" en de andere week "ah nee het mag toch niet".
 
Vorig seizoen was het de ene week "dit mag" en de andere week "ah nee het mag toch niet".

De ene "ronde", soms zelfs. Bahrein, waar Hamilton 40 rondjes in een bepaalde bocht de track limits mocht overschrijden maar het ineens verboden werd toen Verstappen het ook begon te doen :)
 
De ene "ronde", soms zelfs. Bahrein, waar Hamilton 40 rondjes in een bepaalde bocht de track limits mocht overschrijden maar het ineens verboden werd toen Verstappen het ook begon te doen :)
Absoluut, zoals ik zeg, compleet dubieuze beslissingen constant. Zowel voor Hamilton, Verstappen als de rest van het pak. Ik ben (zoals wel geweten) geen Verstappen fan, maar als je de ene week iets mag en de andere week niet (los van mijn mening daarover), dan moet dat voor hem ook frustrerend zijn.
 
Ik hoop dat hij start. Het is anders toch wel een serieuze blikvanger die wegvalt. Maar ik zie toch genoeg redenen voor hem om er de brui aan te geven. Dit was het seizoen waar hij nog voor de 8e kon rijden. Volgend seizoen is er geen zekerheid meer door de nieuwe regels, daarom vond ik het ook zo raar dat hij vorig 2 seizoenen bij tekende. Blijft Mercedes nog zo sterk volgend jaar? Is Red Bull nog sterker geworden of heeft de titelstrijd hun ontwikkeling voor dit seizoen toch geremd? Maken McLaren of Ferrari nog een stap vooruit? Genoeg onzekerheid.
Hij krijgt Russell naast zich. Voor hetzelfde geld wordt hij door Russell naar huis gereden gelijk Alonso door hem bij McLaren in de tijd. Misschien vreest hij dat ook. Dan de manier waarop alles hem ontglipt is, alles behalve schoon. Zal een serieuze klop geweest zijn. Alles te samen zou ik in zijn plaats mij toch ook serieus bezinnen over mijn toekomst. Het is niet dat hij zich nog moet bewijzen maar het wordt er met de seizoenen ook niet makkelijker op voor hem Met Rosberg had hij enkel concurrentie in eigen team. Daarna was het Ferrari en Vettel die het hem wat moeilijk hebben proberen maken. Maar het is maar de laatste jaren nu Honda en Verstappen die hem echt het vuur aan de schenen hebben gelegd. En dit seizoen hebben ze beide voortdurend aan 110% gereden. Dus ik denk dat het ook wel wat op is en de zin er niet helemaal meer is. Natuurlijk dat kan tijdelijk zijn, en dat verlies van dit seizoen kan er misschien ook wel voor zorgen dat die zin weer keert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan