FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?


  • Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Err. Dit is een letterlijke vertaling van wat Peter Windsor heeft georakeld, en dat is nu niet echt een Max fanboy he.



Pure kolder dit.
uiteraard halen ze de mosterd voor dit soort zaken wel ergens he, maar kijk: die pagina kopt daar zonder enige vorm van kritische noot dat Hamilton al 25 punten achter staat.
Ik krijg elke dag zulke artikels aangeboden, bvb eerder deze week: omdat de nieuwe Red Bull sneller zou zijn dan de 2021 wagen, is Max al bijna zeker van een nieuwe wereld-titel. Want de andere wagens zouden dan trager zijn dan hun 2021 versie
of een artikel dat Mercedes een geheime deal gesloten zou hebben met de FIA

op zich niet allemaal de originele bron, maar dat het allemaal kolder is: daar kunnen we het uiteraard wel eens zijn...
 

zeg nu nog eens dat Nederlanders geen roze bril op hebben...
dit soort pagina's raadt google mij dus aan op mijn gsm, en hoe meer ik vraag van "deze pagina niets meer te tonen", hoe lager google afdaalt in de riolen van de pers.
Los van de krantenkop dat puur sensatie is, volg ik Peter Windsor wel ergens een beetje.

Afgelopen jaren was het puur een Hamilton (en Verstappen) show. Bottas en Albon / Perez hebben weinig tegenstand gegeven aan Max & Lewis.
Peter zegt dat nu met Russell het mogelijks anders kan zijn, en dat Russell het Hamilton iets moeilijker kan maken. Maar ook bij RedBull kan dat het geval zijn. Maar dat is pure speculatie op zich.

Ik HOOP echt dat het geen Verstappen vs Hamilton show meer wordt, maar dan de teammates van hun zich meer kunnen mengen in de strijd, zodat ze van elkaar ook punten afsnoepen en dat we een 3-4 way kampioenschap krijgen. Dan is het ook spannender als er iemand penalties krijgt of uitvalt.

--
Voor hetzelfde geld krijgen we een herhaling van 2009, waarbij 1 team een oplossing heeft gevonden in de regels waardoor ze razendsnel zijn, zoals de dubbele diffuser bij BrawnGP. We weten het niet :D
 
Maar bij het hele Russell verhaal gaat Windsor dan ook weer los voorbij het feit dat Russell vooral punten van Verstappen (en Perez) zal moeten afpakken. Net zoals het bij Perez de bedoeling was om van Hamilton (en Bottas) punten af te pakken.

mij maak je niks wijs: als Russell in de eerste GP's punten af pakt van Hamilton (en de wagens zijn voor iedereen nieuw, dus als het mag kan dat), dan zal Mercedes wel het hele seizoen die kaart trekken. Met zo'n tight kampioenschap als vorig jaar gaan geen van beide teams beide piloten vrij punten van elkaar laten afpakken.

En uiteindelijk: voor hetzelfde geld wordt Russell gewoon net zoals Bottas om de oren gereden door Hamilton. Bottas was bij Williams ook béter dan zijn teamgenoot, en die was beter dan wat Russell daar had (maar hij had ook de betere auto).
 
En uiteindelijk: voor hetzelfde geld wordt Russell gewoon net zoals Bottas om de oren gereden door Hamilton.

Dit is mijn vewachting hoor. Russell is een talent, maar Hamilton is en blijft nu eenmaal extreem getalenteerd en van dat kaliber vind je er niet veel.
Russell heeft wat mooie dingen getoond bij Williams en verdient de promotie naar Mercedes 100%, maar hij is aan de andere kant ook wel geflatteerd door het hebben van mindere teamgenoten.

We zien wel.
 
Daar ben ik het wel mee eens. Bovendien heeft Russell vooral mooie dingen over een ronde laten zien, wat Bottas ook heel goed kon.
Qua race pace moet hij zich voor mij toch nog echt bewijzen.
 
Daar ben ik het wel mee eens. Bovendien heeft Russell vooral mooie dingen over een ronde laten zien, wat Bottas ook heel goed kon.
Qua race pace moet hij zich voor mij toch nog echt bewijzen.
Jullie zijn precies de race waar Russell Hamilton vervangen heeft vergeten? :unsure:

Ik vond dat toch indrukwekkend van Russell. Ik schat Russel hoger in dan Bottas.
 
Jullie zijn precies de race waar Russell Hamilton vervangen heeft vergeten? :unsure:

Ik vond dat toch indrukwekkend van Russell. Ik schat Russel hoger in dan Bottas.
Dat was heel knap. Maar op een "eenvoudig" parcours in veruit de beste wagen (ik denk zelfs binnen het team Hamilton zijn wagen wel een edge zal hebben).
Ik zeg ook niet dat hij geen topper is, ik wil gewoon meer dan datapunten zien voor ik een conclusie trek.
 
Jullie zijn precies de race waar Russell Hamilton vervangen heeft vergeten? :unsure:

Ik vond dat toch indrukwekkend van Russell. Ik schat Russel hoger in dan Bottas.
maar Bottas wordt niet zijn teamgenoot, Hamilton wordt zijn teamgenoot.
en die was er dus niet.
 
ja, maar da's niet relevant he. Hamilton doet dat ook. 90% van de races sinds 2016.
we proberen hier een balans tussen Hamilton en Russell te voorspellen, we beweren niet dat Russell suckt, of zo.
 
Moeten we ook geen rekening beginnen houden met leeftijd? Lewis is er al 37. Die gaat toch veel harder moeten werken om zijn huidige niveau te blijven houden, tegenover een Russell die 14 jaar jonger is.
Vorig seizoen was dat uiteraard ook al het geval t.o.v. een veel jongere Verstappen. Dat maakt die geleverde strijd alleen maar indrukwekkender.
 
Ik denk dat die generatiegenoten van Verstappen zoals Norris, Leclerc, en Russell stuk voor stuk razendsnel zijn. Alleen is consistentie ook énorm belangrijk. Hamilton is mentaal heel sterk bijvoorbeeld, toch ook een van de redenen van zijn succes.
 
 

Dan nog, verre van de enigste welstellende rijder in de F2/F3
Alhoewel F3 wel precies een leegloop heeft gekend?

Want de F2 grid ziet er wel stevig uit dit jaar
Hauger, Daruvala, Doohan, Lawson, Sargeant, Armstrong, Vips, Vesti, Pourchaire, Boschung, Novalak

Om dan daar iemand in te droppen die geen enkel punt heeft gehaald in de F3... brrr

Anderszijds: als ik de stats bekijk van een Drugovich, hij heeft ook niet veel uitgespookt in F3 maar wel racewins gehaald in zijn eerste seizoen F2.
 
Laatst bewerkt:
mja, hoe zijn Nissany, Lord Maghaveer, etc ooit in F2 geraakt?

allezja, de Cordeels zijn nu niet de rijksten ter wereld, ver van zelfs nog, maar toch: het was al de enige reden dat die F3 reed. die kerels is in het Spaanse F4 kampioenschap eens kampioen geworden (https://en.wikipedia.org/wiki/2018_F4_Spanish_Championship), daarnaast was zijn beste resultaat in een kampioenschap 8ste (2x), verder niet eens in de top 10 geraakt.

Die kerel is niet snel. op 150+ races heeft hij 19 podiumplaatsen, waarvan 12 in dat spaanse kampioenschap dat hij gewonnen heeft.

Je moet ook al rekenen dat, hoewel het een bekende naam is (vooral door Verstappen), het nog maar het eerste seizoen zal zijn dat Van Amersfoort in F2 en F3 te zien zal zijn.

Het zou mij trouwens nog niet verbazen dat er nog een persoonlijke link is tussen beide families.

ok: steun alle belgen in de sport, maar vergeet deze kerel.
 
HLN doen precies nogal hun best om hem beter te laten lijken dan hij is. Ongelukkige teamkeuze zou nog ergens een argument zijn mocht zijn teamgenoot niet de vloer met hem aangeveegd hebben.

Hoort niet thuis in F2. En dat gebeurt op zich wel vaker, maar met zijn twijfelachtige ethische normen is het al helemaal iemand om beschaamd voor te zijn als Belgische autosportliefhebber.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan