FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
mja, als Lewis 4x wint is hij ook al kampioen he.
zelfs al wordt Max telkens 2de met de snelste ronde.

op een scenario dat Max uitvalt ga ik niet rekenen. hij heeft een comfortabele voorsprong, en onder normale omstandigheden is die elke GP effectief minstens 2de. dus die moét niet pushen.
 
Zou Bottas nu Hamilton en Mercedes niet beetje in't zak aan't zetten zijn?
Bedoel dat hij niet liever heeft dat Max en Red Bull wereldkampioen worden?
Loopt mogelijk wel schone financiële bonus mis,maar het kan zijn dat het hem niks kan schelen.
Kan zijn dat hij vind dat hij te vaak tweede viool heeft moeten spelen.



Aan de spin kon hij niks doen natuurlijk,maar dat hij Max niet echt iets in de weg legt terwijl hij dat makkelijk kon......

Die grijns in Monza was toch ook opvallend.
Puur suggestief natuurlijk,maar wij weten niet wat er achter de schermen gebeurd.
 
mja, als Lewis 4x wint is hij ook al kampioen he.
zelfs al wordt Max telkens 2de met de snelste ronde.

op een scenario dat Max uitvalt ga ik niet rekenen. hij heeft een comfortabele voorsprong, en onder normale omstandigheden is die elke GP effectief minstens 2de. dus die moét niet pushen.
En als Max in Brazilië wint moet hij zelfs niet meer tegen Lewis racen want hij wordt dan kampioen als hij 3x net achter Lewis eindigt. Als als...
 
Zou Bottas nu Hamilton en Mercedes niet beetje in't zak aan't zetten zijn?
Bedoel dat hij niet liever heeft dat Max en Red Bull wereldkampioen worden?
Loopt mogelijk wel schone financiële bonus mis,maar het kan zijn dat het hem niks kan schelen.
Kan zijn dat hij vind dat hij te vaak tweede viool heeft moeten spelen.



Aan de spin kon hij niks doen natuurlijk,maar dat hij Max niet echt iets in de weg legt terwijl hij dat makkelijk kon......

Die grijns in Monza was toch ook opvallend.
Puur suggestief natuurlijk,maar wij weten niet wat er achter de schermen gebeurd.
zeg nooit nooit, maar op zich heeft Bottas daar ook niks mee te winnen he. het is allemaal gemakkelijk gezegd dat hij Verstappen niks in de weg legt, maar Bottas staat eerste op de grid, Hamilton 2 en Verstappen 3. ge vraagt dus aan P1 om P3 te hinderen voor P2.... en terwijl nog P2 door te laten ook.

maw: traag genoeg gaan dat P2 door kan, maar snel genoeg om P3 te hinderen?
 
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel uitmaakte wat Bottas deed, Verstappen rijdt gewoon als een baas rond :p De baan is 4 of 5 wagens breed? Natuurlijk verdedigt ge de binnenkant, dat is de eerste les wat ge leert wrs in de racerij. Als Bottas op de ideale lijn links blijft rijden dan komt Verstappen gewoon toch naar binnen? En Bottas remt dan nog eens express vroeg om Hamilton de positie te gunnen zoals afgesproken xD

Ik heb dit seizoen genoeg gezien. Verstappen rijdt het perfecte seizoen, veel pech ook gekend dan nog. Het zal spannend blijven maar zonder pech in de resterende races is het duidelijk wie dit WK verdiend gaat winnen.

En eerlijk gezegd zo dominant is die'n Red Bull niet eens :/
 
Laatst bewerkt:
Max rijdt gewoon foutloos. Ik gun het hem echt wel.
Perez begint ook sterker te rijden.
Maar dit circuit lag de mercedes precies ook niet echt.
 
RB is altijd goed in Brazil. Dus in mijn ogen mag de wk niet meer mislopen.
Het is wel opvallend dat Mec het al een paar races het echt laten afweten.
 
Wat een verschil in power lol.
Vergelijk de tijden van Lewis en Max in T1.

Hopelijk morgen een faire 'race' zonder brokken in T1. Max en Lewis zullen wel geen risico's nemen, Bottas misschien wel.

Perez 0.01sec achter Bottas. Die p3 was wel belangrijk voor beide teams.(zeker voor t1)
 
Laatst bewerkt:
Hamilton zal meer dan waarschijnlijk gediskwalificeerd worden. Zijn DRS opening was groter dan de maximale 85mm na controle. :sop:
Dus wellicht morgen starten van P20 en zondag +5 plaatsen.
 
Hamilton zal meer dan waarschijnlijk gediskwalificeerd worden. Zijn DRS opening was groter dan de maximale 85mm na controle. :sop:
Dus wellicht morgen starten van P20 en zondag +5 plaatsen.
Newey is blijkbaar voor de Q al gaan klagen bij de FIA.

Max die na de Q zijn wing met die van Lewis gaat vergelijken:rofl:
 
Laatst bewerkt:
Volgend jaar zie ik Mercedes terug heersen.

Laat Verstappen dit jaar maar WK worden. Dan is hij van dat gezaag van af (Wanneer ga je nu eindelijk eens WK worden? 0 titels met uw talent dat kan toch niet hé?) en dan is die stress weg.

En dan mag voor mijn part Hamilton volgend jaar zijn 8ste titel pakken en daarna op pensioen gaan.

Max die na de Q zijn wing met die van Lewis gaat vergelijken:rofl:
Terecht toch? Mercedes moet zich aan de regels houden. Elk punt is gewoon te belangrijk.

Nu goed, worst case gaat Hamilton 3 extra punten verliezen tov Verstappen tijdens de sprintrace en gaat hij een inhaalrace moeten doen zondag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan