FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar wie gaan ze Ricciardo mee vervangen die er wel in slaagt dichter bij Lando te presteren.
Moet die vervanger dichter bij Lando zijn ? Een piloot die goed is voor de populariteit. van het team is volgens mij ook goed. Brown is een Amerikaan. De F1 is momenteel hot in de USA. Een Amerikaanse piloot zal McLaren geen. windeieren leggen.

Maar wie gaan ze Ricciardo mee vervangen die er wel in slaagt dichter bij Lando te presteren.
Als die piloot voor de helft van de prijs rijdt (zoals bv Perez maar de helft vh loon van Ricciardo heeft) en even goed rijdt zullen ze ook al meer tevreden zijn.
Als ze er eentje uit Amerika pakken. Dan denk ik dat die met 1/5de van het loon van Ricciardo al content is.

Wie zouden ze naast Lando kunnen plaatsen?
Lando is imo toch zeer hoog kaliber.

Feit is wel dat met huidige prestaties McLaren een 1 man team is. Lando scoort quasi alle punten en op die manier kan McLaren moeilijk opbotsen tegen middenveld met twee coureurs die scoren.

Na dit seizoen? Pato O'Ward of Colton Herta. Moeten profiteren van die Amerikaanse boom :p.

Als er tijdens het seizoen iets gebeurt: De Vries of Piastri op uitleenbasis. Op kosten van Mercedes of Alpine :p.

Viel me trouwens zondag op dat Zack Brown op Indianapolis op de pitmuur stond.
Dus ik neem aan afwezig in Monaco? Ik ken de vliegtijden niet zo maar denk dat je die afstand niet kan afleggen in die tijd?

Viel me trouwens zondag op dat Zack Brown op Indianapolis op de pitmuur stond.
Dus ik neem aan afwezig in Monaco? Ik ken de vliegtijden niet zo maar denk dat je die afstand niet kan afleggen in die tijd?
nee, je kan niet op 3 kwartier van Monaco naar Indiana vliegen ;)
race in Monaco was gedaan na 18:00 onze tijd, Indy 500 begon om 18:45

Als O'ward dit seizoen de Indycar wint en hij kan zich goed aanpassen aan de F1 zit ie in de F1. Herta is dan idd de andere ja. Al vind ik dat ze beiden in de Indycar horen (wrs omdat ik het gewend ben ze daar in te zien racen).

Pato O'Ward is overigens wel geen Amerikaan (Mexicaan). Dus ik weet niet of dat dan zo goed is voor de Amerikaanse kijkers nog te boomen?

bwa, als Indycar topper zal die wel Amerikaans volk mee trekken hoor

Herta zal eerder met Andretti in F1 komen, als die hun plaats krijgen

RB en Perez hebben net op twitter verkondigd dat Perez voor 2 jaar extra getekend heeft.

Ricciardo heeft blijkbaar nog een contract voor volgend jaar bij McLaren (voor zo ver een contract wat betekent in F1). Gasly zal dan vrij komen bij AT. Zie die dan wel bij ofwel McLaren als ze Ricciardo de deur wijzen ofwel Alpine tekenen. Alpine met 2 Fransen, dat zie ik ze wel doen.

RB en Perez hebben net op twitter verkondigd dat Perez voor 2 jaar extra getekend heeft.

Ricciardo heeft blijkbaar nog een contract voor volgend jaar bij McLaren (voor zo ver een contract wat betekent in F1). Gasly zal dan vrij komen bij AT. Zie die dan wel bij ofwel McLaren als ze Ricciardo de deur wijzen ofwel Alpine tekenen. Alpine met 2 Fransen, dat zie ik ze wel doen.
Ocon en Gasly zijn water en vuur, je moet hun historie maar eens op zoeken. Die kunnen het helemaal niet met elkaar vinden (of tmoet al weer goed gekomen zijn maar normaal niet). Dus dat gaat niet gebeuren.

Ik zie Ric ook naar de VS gaan. Ofwel Nascar gaan doen maar hopelijk Indycar.

Ricciardo heeft blijkbaar nog een contract voor volgend jaar bij McLaren (voor zo ver een contract wat betekent in F1).
De teambaas (Brown) heeft al in publiek gezegd dat in dat contract clausules staan waarmee het contract op eender welk moment stop gezet kan worden.

Dat is de reden dat er bij mij alarmbellen zijn afgegaan.

Ricciardo zegt tegen media: "Ik heb nog een contract voor 2 jaar, dus ik zit nog 2 jaar bij McLaren".
Teambaas zegt tegen de media: "Maar in dat contract zitten clausules om het ieder moment stop te zetten".

Heel normaal vind ik dat niet dat die zulke zaken tegen de media zegt.

bwa, als Indycar topper zal die wel Amerikaans volk mee trekken hoor
Tuurlijk. Maar ik denk dat Brown toch liever de primeur zal hebben om een "echte" Amerikaan terug in de F1 te krijgen. Wie was de laatste Amerikaan in de F1 eigenlijk ? Rossi ?
Amerikanen zijn chauvinistisch en zitten al even te wachten om terug een Amerikaan in de F1 te hebben. En zeker nu de F1 daar zo populair is. Ik denk dat Brown daarop wel zal willen cashen.

Herta zal eerder met Andretti in F1 komen, als die hun plaats krijgen
Herta hoort inderdaad bij de stal van Andretti, maar bij mijn weten is er nog altijd geen 100% zekerheid dat Andretti in de F1 zal mogen aantreden. Veel teams liggen dwars. Logisch want 2 wagens extra op de grid betekent minder kans om punten te scoren en dat is natuurlijk nadelig voor de portemonnee. Andretti zou trouwens een serieus budget hebben wat wil zeggen dat hij niet mee zal rijden om het veld te vullen. Hij wil vooraan meespelen.

Zou Herta weigeren indien Brown hem zou vragen denk je ? Ik weet niet hoe lang die kerel nog onder contract ligt bij Andretti, maar ik denk dat hij niet zou nadenken moesten ze het hem vragen. Zou hij afwachten om te zien of Andretti effectief in de F1 komt ? Ik geloof het niet. En ik denk zelfs dat Andretti hem zal laten gaan. Een beetje ervaring in de F1 op doen om het speerpunt van Andretti F1 te worden indien Andretti mag starten in de F1.

Ocon en Gasly zijn water en vuur, je moet hun historie maar eens op zoeken. Die kunnen het helemaal niet met elkaar vinden (of tmoet al weer goed gekomen zijn maar normaal niet). Dus dat gaat niet gebeuren.
Wist ik niet. Dacht dat dat echt zo kliekje was met de 4 Fransen: Leclerc, Gasly, Ocon en de betreurde Hubert. In het begin dus wel maar intussen dus kink in de kabel.

Sainz hing achter Latifi vast, anders 'had' hij mogelijk de race kunnen winnen.

Maar deze is nog erger:

Albon de RB junior heeft zijn werk goed gedaan.
Vind ik ook straf dat FIA het niet heeft opgemerkt.

Pato O'Ward is overigens wel geen Amerikaan (Mexicaan). Dus ik weet niet of dat dan zo goed is voor de Amerikaanse kijkers nog te boomen?

Die is populair en blijkbaar opgegroeid in Texas. Vlaggetje is misschien niet juist maar kan me wel voorstellen dat die populair is.

Romain Grosjean was voted the survey’s most popular INDYCAR driver with 32% of fans placing him in their top three and nearly 12% of fans ranking him their favorite driver. Pato O’Ward was second, with a particularly high young fan voting and voted number one by female fans. Third was Helio Castroneves, followed by Scott Dixon. Alexander Rossi was the top-ranked U.S. driver, who was voted fifth overal

Herta heeft wel de Amerikaanse vlag naast hem dus dat is zijn voordeel. Die heeft trouwens een contract met McLaren als F1 development driver.

De enige andere mogelijke Amerikaan zit in de F2 Logan Sargeant maar welke Amerikaan heeft hem ooit op TV gezien? Niemand kent hem daar. Zit trouwens in de Williams stal dus Williams heeft iets om Latifi te vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan