Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dat kunt ge wel instellen in die alphago allemaal.Het gevoel van een wagen zal nog wel iets vrij subjectief zijn. De theoretische beste afstelling is niet persé eentje die aangenaam/doenbaar is voor de rijders.
Een AI vindt het misschien perfect oké om met een bepaalde hoeveelheid overstuur rond te rijden maar het moet nog haalbaar blijven voor een mens ook hé.
kom, hij moet niet zagen he. de hele trend van de wagen aan de binnenkant die de bocht zo breed neemt dat de wagen aan de buitenkant van de baan moét, komt doordat hij zo Leclerc in Oostenrijk van de baan heeft gereden. Heeft zo gewonnen toen, en bij het eerste interview was't meteen van "als ze hiervoor een straf geven, laten ze ons niet gewoon racen". resultaat: FIA heeft geen straf dùrven geven, en nu doet iedereen dat. En moet hij zelf van de baan rijden om nog een verschil te maken. en dan is't weer "gewoon racen" volgens hem. en in brazilië volgde de FIA wéér. In Jeddah hebben ze op papier wel een straf gegeven, maar echt veel invloed had die niet.Goh, de regulations zijn weer wat vaag. Het zou zomaar kunnen dat het team dan een straf zou kunnen krijgen, ofzo, Wat was destijds met Renault in Singapore?.
Also.
![]()
Verstappen: "Andere coureurs komen overal mee weg, ik blijkbaar niet"
De Nederlandse Red Bull-coureur vindt dat hij anders wordt aangepakt door de wedstrijdleiding dan anderen en gaat in op de relatie met Mercedes.nl.motorsport.com
Hier heeft Max wel ergens een punt, zonder te discussiëren over het manoeuvre van max zelf.. De FIA is niet bij iedere rijder even consistent. Sommige manoeuvres worden bij andere rijders niet eens onderzocht..
We zullen daar eens 2 quotes uit halen:![]()
Verstappen: "Andere coureurs komen overal mee weg, ik blijkbaar niet"
De Nederlandse Red Bull-coureur vindt dat hij anders wordt aangepakt door de wedstrijdleiding dan anderen en gaat in op de relatie met Mercedes.nl.motorsport.com
Hier heeft Max wel ergens een punt, zonder te discussiëren over het manoeuvre van max zelf.. De FIA is niet bij iedere rijder even consistent. Sommige manoeuvres worden bij andere rijders niet eens onderzocht..
Wat ik gedaan heb, is ook zeker door twee anderen gedaan.
Ik hoop niet dat hij met de "twee anderen" Hamilton en Ocon bedoelt, want de reden waarom die buiten de baan zaten is omdat Verstappen zijn bocht niet kon halen hen hun eraf geduwd heeft.In die gevechten met Lewis ook, we zaten allebei naast de witte lijn bij bocht 1, maar op de één of andere manier draaien ze het zo dat het mijn fout was.
We zullen daar eens 2 quotes uit halen:
Ik hoop niet dat hij met de "twee anderen" Hamilton en Ocon bedoelt, want de reden waarom die buiten de baan zaten is omdat Verstappen zijn bocht niet kon halen hen hun eraf geduwd heeft.
Ik vind het ergens wel erg dat hij niet eens inziet dat als je je verremd bij een inhaalmanoevre, en daarbij iemand anders van de baan duwt, dat je dan schuld hebt. Van mij mogen ze dat zelfs al eens door de vingers zien (en dat doen ze volgens mij ook af en toe, vandaar de klacht dat niet iedereen gelijk bestraft wordt). Maar als je dat zoals Verstappen 10 à 20 keer doet op een paar seizoenen tijd dan is het toch logisch dat ze dat gaan bestraffen?
Zijn redenatie is natuurlijk dat als ze dan iedereen gaan bestraffen dat er voor elke scheet een straf uitgedeeld gaat worden en niets meer mag. Maar het punt is een beetje dat je piloten hebt die normale risico's nemen, en daarbij zelden eens in de fout gaan. En dan heb je piloten zoals Verstappen die meer risico's nemen als de rest, en dus logischerwijs ook veel vaker in de fout gaan. Het lijkt me evident dat je zulke piloten best niet ongestraft hun werk laat gaan. Misschien moet hij eens inzien dat die straffen dienen om hem te laten inzien dat hij te veel risico neemt.
Ik zette er speciaal bij dat ik er geen discussie van verstappen manoeuvre wou opstarten, das al genoeg gebeurd.kom, hij moet niet zagen he. de hele trend van de wagen aan de binnenkant die de bocht zo breed neemt dat de wagen aan de buitenkant van de baan moét, komt doordat hij zo Leclerc in Oostenrijk van de baan heeft gereden. Heeft zo gewonnen toen, en bij het eerste interview was't meteen van "als ze hiervoor een straf geven, laten ze ons niet gewoon racen". resultaat: FIA heeft geen straf dùrven geven, en nu doet iedereen dat. En moet hij zelf van de baan rijden om nog een verschil te maken. en dan is't weer "gewoon racen" volgens hem. en in brazilië volgde de FIA wéér. In Jeddah hebben ze op papier wel een straf gegeven, maar echt veel invloed had die niet.
ik zei het toen al: als dat zo doorgaat wordt het alleen maar erger.
Hij moet niet gaan zagen, het feit dat FIA soms gewoon laat racen komt door hém.
en over Perez/Bottas die een rol zouden moeten spelen: dan moeten ze eerst nog wel in de buurt van het olijke duo geraken, tbf.
sorry voor de rant, maar ik ben dat hele slachtoffer gedoe van Red Bull/Verstappen zo beu...
Toch eerder Hamilton ja, zeker als het "proper" gespeeld wordt.Wie zal het halen volgens de kenners ? ik bekijk de samenvattingen maar zo veel ken ik er niet van. Mentaal voordeel toch voor lewis denk ik zo ?
En de wagen lijkt me ook net iets sneller laatste weken ?
Mercedes deed net hetzelfde aan het begin van het seizoen tot ze hun rake-probleem hadden opgelost.Ik ben nu wel biased want ben zowel Mercedes als Lewis fan, maar ik ben dat gemekker van Horner en Verstappen echt beu. 't Is zoals Sam Dejonghe wel heel juist zegt, Horner zit al weken/maanden meer naar Mercedes te zien precies en wat er daar misschien niet volgens de regels is in plaats van naar zijn eigen team.
Zoals Mercedes voor de zomerstop?Ik ben nu wel biased want ben zowel Mercedes als Lewis fan, maar ik ben dat gemekker van Horner en Verstappen echt beu. 't Is zoals Sam Dejonghe wel heel juist zegt, Horner zit al weken/maanden meer naar Mercedes te zien precies en wat er daar misschien niet volgens de regels is in plaats van naar zijn eigen team.
Ik wilde naar een punt gaan dat alles exact volgens de regels gaan bestraffen juist slecht kan zijn. Dan moet je ofwel de race kapot gaan bestraffen voor elke fout, ook onbedoeld. Ofwel moet je alles maar toelaten en krijg je binnen de kortste keren een botsauto race.Ik zette er speciaal bij dat ik er geen discussie van verstappen manoeuvre wou opstarten, das al genoeg gebeurd.
Mijn punt ging eerder over dat de FIA beter overal en altijd dezelfde regels toe moet passen. Of dat nu negatief of positief voor Max of Ham is, maakt mij niet uit. En daar geef ik Max wel gelijk in. Iedereen moet gelijk zijn, of je nu laatste of eerste bent, of je nu elk weekend een fout maakt, of maar 1x.. als het een fout is, is het fout en moet het bestraft worden. (Daarvoor dienen die punten tevens, om te zorgen dat overtreders die meerdere keren dat blijven doen, op termijn een grotere straf te geven)
Je kan nu niet ontkennen dat de FIA of de stewards toch wel meerdere malen dubieuze beslissingen heeft gemaakt. En daarom vind het systeem van elke race andere stewards een beetje vreemd, zo kun je nooit consistent zijn.
moet wel zeggen, sporza is er de F1-artikels aan't uit persen vandaag.
ik denk dat ze van een heel seizoen nog niet zo veel gepost hebben over F1
en in lichter nieuws:
![]()
afscheidsliveries van Alfa.

Met het oude circuit had ik eerder Verstappen gezet, maar de aanpassingen van dit jaar gaan toch eerder in het voordeel van Mercedes zijn vermoedelijk.