FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Larie 🧐
1) het gaat niet over Bottas zeg je. Bedoel je daarmee dat die niet kan rijden en dus bij hem het niet telt of..?
2) zelf de kleinste aanraking kan grote gevolgen hebben. Het is niet dat ze dat voor het kiezen hebben hoe ze elkaar precies raken als ze duels uitvechten en wat dan de gevolgen gaan zijn.
1) Nee, het gaat niet over Bottas dus moet je mij ook geen woorden in de mond leggen. Ik heb het enkel over het duel van nu zondag, waar Max een voordeel kan halen als ze beiden crashen.
2) Ik zeg dat als ze er beiden afgaan dat ik er 100% van overtuigd ben dat Max dat bewust zal doen, die gaat absoluut niet het risico nemen om enkel zichzelf uit te schakelen hoor. Hamilton zal er zelfs alles aan doen om een agressief duel uit de weg te gaan. Hij heeft daar niets mee gewonnen eh. Die zijn mindset is pole nemen, wegrijden vanaf bocht 1.

Zal toch altijd moeilijk zijn die beslissing.

Schumi vs Villeneuve bv is echt iedereen het erover eens, bij Schumi vs Hill zijn de meningen verdeeld of het echt opzettelijk was, hoewel het merendeel hier ook vindt van wel. Maar bij twijfel, hoe klein ook, kan je imo niet de meest strenge straf geven.
FIA heeft massa's data ter beschikking, als ze willen (zie "we hebben de onboard niet" in Brazilië)
als er twijfel is, zullen ze wel zoeken tot ze zeker zijn.

Verstappen heeft in het verleden als een gezegd dat hij in de situatie Senna/Prost 1990 hetzelfde zou dan als Senna.
Dus ja...

Twee uitzonderlijke talenten. Hoe die er bovenuit steken de laatste races is echt niet meer normaal.
Maar ik ga toch voor Hamilton omdat Verstappen, naar mijn mening, te vaak over de schreef gaat van onsportief gedrag.

Hopelijk toch een propere race.

Ik weet niet wat ik erger zou vinden: Hamilton die het kampioenschap wint door nog eens een magische motorwissel te doen of Verstappen die Hamilton er bewust uit tikt.
Dit mooie seizoen verdient een beter einde dan een van deze scenario's.

iemand bewust doen crashen zou toch echt de slechtste manier zijn om een titel te winnen?

een motor wisselen en de grid-penalty incasseren is gewoon slim gebruik maken van het reglement. je kan daar tegen zijn, maar dan moet het reglement maar beter ineen zitten, en uiteraard kan het andere team dat gewoon óók.

iemand bewust doen crashen is gewoon alle reglementen aan uw laars lapen, niet inzitten met uw tegenstanders, en een algemene foert "ik word kampioen"

iemand bewust doen crashen zou toch echt de slechtste manier zijn om een titel te winnen?

een motor wisselen en de grid-penalty incasseren is gewoon slim gebruik maken van het reglement. je kan daar tegen zijn, maar dan moet het reglement maar beter ineen zitten, en uiteraard kan het andere team dat gewoon óók.

iemand bewust doen crashen is gewoon alle reglementen aan uw laars lapen, niet inzitten met uw tegenstanders, en een algemene foert "ik word kampioen"
Goh, puur reglementair gezien zijn het beide overtredingen waar je een penalty voor incasseert maar je desondanks toch erdoor het kampioenschap kan winnen.

Uiteraard is crashen op menselijk/sportief vlak wel een graadje erger.

Liefst gewoon een mooie head-to-head race met proper inhaalmaneuvers.

Brundle zijn take is wel interessant:
Verstappen heeft ongelofelijke car control.
Meer dan voldoende car control om iemand opzettelijk eruit te rijden en genoeg twijfel te laten of het opzettelijk was of omdat hij de controle net kwijt was.

Ham zal nooit door RB zelf opzettelijk er worden afgereden. Het probleem zit hem bij de zuster teams van RB. Deze kunnen ongestraft hem eraf rijden en de penalty incasseren. Maakt voor hun niets uit en onder tafel zal wel gecompenseerd worden..

Ham zal nooit door RB zelf opzettelijk er worden afgereden. Het probleem zit hem bij de zuster teams van RB. Deze kunnen ongestraft hem eraf rijden en de penalty incasseren. Maakt voor hun niets uit en onder tafel zal wel gecompenseerd worden..
Ik zou hamilton zijnde toch ook de tauro rosso´s met dichtgeknepen billen dubbelen.

Hoe zou je zelf zijn als je het kampioenschap kan winnen en je zit in de mindere wagen. Dan ga je gewoon die eerste lap risico's pakken en divebomben. Hamilton zal moeten wijken zoals hij al de voorbije 2 races gedaan.

Ik zie Verstappen niet direct op de achterkant van Hamilton knallen, alé mss ben ik zondag mis xD

Dus wie nu nog zegt dat Max niet op zijn rem ging staan op dat laatste moment...
Ik denk dat niet veel mensen dat ontkennen. Het twistpunt is eerder: moest Hamilton er langs rijden of niet en kon hij ook langs Max rijden zonder hem te raken? :unsure:

Hoe zou je zelf zijn als je het kampioenschap kan winnen en je zit in de mindere wagen. Dan ga je gewoon die eerste lap risico's pakken en divebomben. Hamilton zal moeten wijken zoals hij al de voorbije 2 races gedaan.
dan kan Mazepin er gewoon élke race iedereen uitknallen, en zorgen dat hij de finish haalt. kampioen in de minste wagen, yay!
Ik zie Verstappen niet direct op de achterkant van Hamilton knallen, alé mss ben ik zondag mis xD
ik dacht vorig weekend ook nog dat die gasten proper kunnen racen.
boy, was I wrong.

Ik denk dat niet veel mensen dat ontkennen. Het twistpunt is eerder: moest Hamilton er langs rijden of niet en kon hij ook langs Max rijden zonder hem te raken? :unsure:
serieus? zelfs met de bewijzen van de telemetrie waren er nog die zeiden dat hij niet raar remde.

Tuurlijk remde Max. 2.4 G is ondertussen al bewezen. dat is niet meer stilletjes remmen hé. Dat is serieus op de rem stampen.

Ik vind het vooral spijtig dat Max wereldkampioen wordt wanneer beiden uitvallen. Niet omdat ik het Max niet gun, want hij heeft een geweldig zijn gereden, maar wel omdat ik Max echt wel in staat zie om gewoon voor de takeout te gaan. Lewis moet alles doen om contact te vermijden. Je kan niet proberen om de andere zo hard te rammen dat die niet verder kan en jijzelf wel. Dat is gewoon geluk of ongeluk hebben. Voor hetzelfde geld kan de andere verder rijden en lig je zelf uit.
Moest Lewis wereldkampioen worden met een DNF van beide piloten dat zou het volgende keer een prachtige race kunnen zijn. Lewis gaat niet voor de takeout, en dan zou Max moeten proberen om contact te vermijden. Maar nu... ik verwacht echt gewoon een crash.

Lewis kan ook gewoon voor de takeout gaan, imo. als hij verder kan, pakt hij wel een punt.

en 't is gewoon jammer dat het een optie is.

Lewis kan ook gewoon voor de takeout gaan, imo. als hij verder kan, pakt hij wel een punt.

Dat is een optie, maar ik zie dat niet gebeuren. Ten eerste is het risico dat hij zelf niet meer verder kan veel te groot. En ten tweede wil Lewis vo'gens mij zijn 8ste titel niet op die manier winnen. Max maakt het niet zoveel uit op welke manier hij die titel wint. Het is zijn allereerste. Hoe hij die wint maakt niet veel uit, als hij 'm maar wint.
Ik heb wel veel respect voor de inzet van Max. Hij vecht als een leeuw. Maar sommige van de maneuvres die hij de laatste races heeft laten zien zijn serieus over de grenzen van fair play.

In tegenstelling tot Verstappen is Hamilton een van de meest clean en respectvolle coureurs. Wel zeer agressief ook in zijn overtakes, maar met respect voor regels en andere coureur.

In tegenstelling tot Verstappen is Hamilton een van de meest clean en respectvolle coureurs. Wel zeer agressief ook in zijn overtakes, maar met respect voor regels en andere coureur.
Meest clean?
Oké, een heel pak properder dan Verstappen, maar zeker niet heilig. Ik denk dat Albon bv. er anders over denkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan