FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, is toch altijd moeilijk te beoordelen, het moet al heel erg obvious zijn om iemand te bestraffen, genre Schumi - Villeneuve. Bij de minste twijfel of het opzettelijk is kunnen ze imo weinig doen.

Neem nu vorige race, had Verstappen in die eerste bocht na de eerste herstart niet te snel de bocht ingegaan, waarna hij de bocht niet haalde en Hamilton hinderde, hij was er wellicht uitgekegeld door Bottas die zich compleet verremd had. Dubieus? Te bestraffen voor Bottas mocht het effectief tot een aanrijding zijn gekomen? Moeilijke beslissing toch imo.
da's toch exact wat er gebeurd is in Hongarije? Bottas verremt zich op een nat wegdek, ramt er 3 wagens uit, en is achteraf bestraft geweest

da's toch exact wat er gebeurd is in Hongarije? Bottas verremt zich op een nat wegdek, ramt er 3 wagens uit, en is achteraf bestraft geweest
Er is nog een verschil tussen standaard bestraffen en een wereldtitel afnemen hé.

Dat was een beetje mijn punt, dat je echt 100% zeker moet zijn van de moedwilligheid om de zwaarste sanctie, nl de titel afnemen, te geven.

Dit zou niks mogen uitmaken. Of de eerste of de laatste die fout maakt, de straf moet hetzelfde zijn.
Hoezo?

Dus als je duidelijk ziet dat iemand heel erg bewust, zoals Schumacher bij Villeneuve, de andere eruit kegelt voor de wereldtitel, moet die gewoon dezelfde straf krijgen als een ander voor simpelweg causing a collision?

Pas op, het is net mijn punt dat het onderscheid moeilijk te zien is en ze echt 100% zeker moeten zijn, maar als het zo obvious is mogen ze van mij echt de titel afnemen, ongeacht wie het doet.

Hoezo?

Dus als je duidelijk ziet dat iemand heel erg bewust, zoals Schumacher bij Villeneuve, de andere eruit kegelt voor de wereldtitel, moet die gewoon dezelfde straf krijgen als een ander voor simpelweg causing a collision?

Pas op, het is net mijn punt dat het onderscheid moeilijk te zien is en ze echt 100% zeker moeten zijn, maar als het zo obvious is mogen ze van mij echt de titel afnemen, ongeacht wie het doet.
Da's het verschil hé. Jij hebt het over een bewuste overtreding en @Voidski over een onbewuste fout. Uiteraard dat de straffen dan anders zijn.

hopen dat er geen contact of van de baan rijden bij is, maar het wordt sowieso een klassiek controversiele titel
Ik vrees er eigenlijk wel voor, al dan niet bewust, en als het onbewust is zal het sowieso controversieel zijn.

Soit, het klopt dat ze beiden best wel over de schreef zijn gegaan en het zou natuurlijk beter zijn mocht het allemaal clean en fair zijn verlopen, maar langs de andere kant is het één van de spannendste en meest boeiende seizoenen sinds heel lang én is het imo van Prost vs Senna geleden dat er dergelijke rivaliteit was.

Als ze er beiden uitliggen kan je er toch vanuit gaan dat het bewust was? Die mannen weten huis wel wat ze aan het doen zijn.

Met die instelling kan je ook zeggen dat Bottas bewust bowling speelde in Hongarije.
Ik heb het helemaal niet over Bottas.
Dus een aanrijding in een duel kan niet volgens u?
De kans dat ze elkaar onbewust raken in een duel waar ze er beiden uitliggen, daar geloof ik niet in. Verstappen hoeft geen risico's te schuwen, hij kan er zelfs voordeel uit halen. Het zou voor hem zelfs maar heel dwaas zijn om enkel zichzelf uit schakelen in een duel.

Nogmaals, ik hoop absoluut op een fair duel waar de beste/snelste gewoon wint zonder meer.

Larie 🧐
1) het gaat niet over Bottas zeg je. Bedoel je daarmee dat die niet kan rijden en dus bij hem het niet telt of..?
2) zelf de kleinste aanraking kan grote gevolgen hebben. Het is niet dat ze dat voor het kiezen hebben hoe ze elkaar precies raken als ze duels uitvechten en wat dan de gevolgen gaan zijn.

Moest het tot een botsing tussen Max en Lewis komen, dan zou het me verwonderen dat de FIA durft te straffen. Denken jullie dat de FIA het lef heeft om de wereldtitel van Max en Red Bull af te nemen. Dat geloof ik nooit. Red Bull dreigt zo vaak met een vertrek uit de F1. Daar heeft de FIA een heilige schrik voor.
Lewis zal niet durven voor de takeout te gaan. Dat risico is veel te groot. Die moet er voor zorgen dat Max uit ligt en hij verder kan rijden. Dat is niet makkelijk. Voor Max is het veel eenvoudiger. Die kan hetzelfde doen als Prost deed met Senna in 1989 of Senna met Prost in 1990. Beiden er uit is goed voor Max. En ik denk dat de FIA daar heel weinig tegen zal kunnen doen.

Ik wilde het vrijdag posten maar zal het nu maar doen.

Met eender wie van de twee als wereldkampioen heb ik vrede. Verstappen heeft een ongelooflijk seizoen gereden met uitsluitend een p.1 of p.2, met slechts 1 uitzondering als Hongarije. (en DNF's die ik niet mee tel, ook als heeft hij daar verantwoordelijkheid in) Dat is hetgeen Hamilton en Rosberg konden klaarspelen in 2014-2016. Dat is ongelooflijk straf. Zelfs wanneer hij geen kampioen is, heeft hij één van de beste seizoenen allertijden gereden.
Dat zijn ethiek op de baan hyper-competitief is, los van regels die hij in zijn hooft in zijn hoofd ombuigt, dat is zijn manier om dat te behalen en doet daar weinig van af. Maar het steekt mij als persoon wel tegen. Maar ik rijd dan ook niet zo'n F1 seizoen. ;)

Hamilton bewijs nog maar eens wat voor een uitstekende en regelmatig rijder hij kan zijn. Hij tilt die Mercedes altijd naar een waarde die net onder of net boven de waarde van Max ligt. Alsof Perez niet bestaat. Wanneer Max daar was als uitdager, dan werd zijn focus na elke tegenslag enkel maar harder. Ook dat kunnen enkel de grote kampioenen maar presteren. Rosberg hield de eer aan zichzelf, Button was eigenlijk te lief. Bottas presteert nog geen fractie van de andere kant van de garage en bij een slechte dag presteert hij belachelijk ver onder de waarde van de wagen.

Voor mij is het eender. Maar ik vrees op een dubbele DNF.
Omdat Max een mindset heeft waarin hij niet gelooft dat hij kan verliezen en dus zich ook zo plaatst op de baan waarin hij altijd in het voordeel is.
Omdat Hamtilon een jager is die op zijn beste is wanneer hij bloed geroken heeft.

Wat mij betreft mogen ze Verstappen gewoon de wereldtitel ontnemen als die ergens besluit om Hamilton van de baan te rijden. Natuurlijk is de opzettelijkheid moeilijk te bewijzen, maar de FIA is ook niet van gisteren hè. Die weten ook goed genoeg dat dat scenario zich kan voordoen dus ze mogen er wel op voorbereid zijn.

Ik zou het zelfs erg vinden mocht zoiets onbestraft blijven, want dat mag geen voorbeeld zijn naar de toekomst toe.

Er zou nog jaren over gepraat worden! Veel media aandacht enzo...
Zouden de f1 bazen het erg vinden?
Ze mogen hun pollekes kussen met max erbij, haha!

Neeenee, ik hoop dat alles zonder incidenten verloopt voor alle duidelijkheid.

Wat mij betreft mogen ze Verstappen gewoon de wereldtitel ontnemen als die ergens besluit om Hamilton van de baan te rijden. Natuurlijk is de opzettelijkheid moeilijk te bewijzen, maar de FIA is ook niet van gisteren hè. Die weten ook goed genoeg dat dat scenario zich kan voordoen dus ze mogen er wel op voorbereid zijn.

Ik zou het zelfs erg vinden mocht zoiets onbestraft blijven, want dat mag geen voorbeeld zijn naar de toekomst toe.
Zal toch altijd moeilijk zijn die beslissing.

Schumi vs Villeneuve bv is echt iedereen het erover eens, bij Schumi vs Hill zijn de meningen verdeeld of het echt opzettelijk was, hoewel het merendeel hier ook vindt van wel. Maar bij twijfel, hoe klein ook, kan je imo niet de meest strenge straf geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan