FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geeft voor mij wel een andere kijk op het incident, als beiden vertragen voor "wie krijgt een DRS" spelleke dat gaande was :lol: Hamilton wilt niet voorbij want links lag gewoon de ruimte en Verstappen vertraagt extreem xD

De laatste races is idd de sportiviteit zoek. Volgend seizoen maar voor Russell supporteren denk ik :unsure:

Srsly moet alles goedgepraat worden omdat de ander dat ook """"mocht"""?
Het gaat niet over mocht maat, het is gewoon het reglement. Auto’s mogen onder een rode vlag aangepast worden.
Bij ham is er in imola een halve auto vervangen toen hij als 9e binnenkwam.
Toen hoorde ik hier niemand roepen dat het unfair was.

Ik denk dat de commotie vooral draait rond het feit dat er eerst een paar rondes SC waren, terwijl er DIRECT een rode vlag had moeten zijn. Die barrière moest vervangen worden en ik denk dat dat enkel onder rode vlag mag, dus dat wist de wedstrijdleiding toch al van in het begin. Het gaat niet zozeer puur om het feit dat Max zijn banden vervangt, eerder om de combinatie van omstandigheden.
Ik erger me al bij al weer dood in deze thread, het is ongelofelijk hoe zwart-wit of kinderachtig sommigen reageren en gewoon alle gevoel voor nuance lijken te missen.

Ik denk dat de commotie vooral draait rond het feit dat er eerst een paar rondes SC waren, terwijl er DIRECT een rode vlag had moeten zijn. Die barrière moest vervangen worden en ik denk dat dat enkel onder rode vlag mag, dus dat wist de wedstrijdleiding toch al van in het begin. Het gaat niet zozeer puur om het feit dat Max zijn banden vervangt, eerder om de combinatie van omstandigheden.
Ik erger me al bij al weer dood in deze thread, het is ongelofelijk hoe zwart-wit of kinderachtig sommigen reageren en gewoon alle gevoel voor nuance lijken te missen.

"had moeten zijn"

Ik vermoed dat de wedstrijdleiding niet van moment 1 al wist dat de barriëre vervangen moest worden/ heftruck aan de pas moest komen.
Marshalls zijn de enige die het van dichtbij zien. Niet Massi vanuit zijn controletoren. Dus dat zal op feedback van de marshalls geweest zijn.

Het zou misschien wel "eerlijker" zijn dat men de racepositie neemt van bij het ingaan van de safety car wanneer deze safety car aansluitend gevolgd wordt door een rode vlag.

Als men meer en meer gaat zwaaien met de rooie vlag, dan moet men ook eens de regels daarrond uitdiepen want het blijft wel een beetje chaos. De installation lap, gratis banden vervangen, gokken op de rode vlag,...

Paar weken terug zei Alonso nog iets over de F1 en bestraffingen.

Klopt nog altijd tot op vandaag en zal nog een paar jaar kloppen tot er iemand met pensioen gaat en ze bij de FIA de maFIA gaan uitkuisen.

Russell erbij gaat inderdaad wel leuk worden. Nu hopen dat Ferrari en McLaren en Alpine ook de zaakjes in orde hebben en het kan een zeer boeiend 2022 worden. Fingers crossed!

Russell erbij gaat inderdaad wel leuk worden. Nu hopen dat Ferrari en McLaren en Alpine ook de zaakjes in orde hebben en het kan een zeer boeiend 2022 worden. Fingers crossed!
idd, als er meer dan 2 teams strijden ga je niet zo een felle vingertjes wijzen naar elkaar toe krijgen. Want dan gaat de 3e/4e er mee lopen :)

Mja, er komt toch quasi altijd eerst een SC de baan op bij dergelijke crash voor een rode vlag? Ze kunnen moeilijk meteen rode vlag zwaaien van zodra er een (zware) crash is, zou denk ik ook chaos veroorzaken én ze moeten ook eerst kunnen beoordelen hoe de baan of rijder er aan toe zijn. Bij de crash van Grosjean denk ik dat ze wel meteen rode vlag hebben gezwaaid, maar dat was dan ook gewoon de zwaarste crash die ik denk ik ooit in de moderne F1 heb gezien.

Mercedes is vrijwel meteen na de SC binnengekomen, die enkele ronden achter de SC hebben dus geen enkel verschil gemaakt.

Nu, voor mij lijkt het simpel: rode vlag = verboden om in tussentijd (grote) aanpassingen aan de wagen te doen.

Mja, er komt toch quasi altijd eerst een SC de baan op bij dergelijke crash voor een rode vlag? Ze kunnen moeilijk meteen rode vlag zwaaien van zodra er een (zware) crash is, zou denk ik ook chaos veroorzaken én ze moeten ook eerst kunnen beoordelen hoe de baan of rijder er aan toe zijn. Bij de crash van Grosjean denk ik dat ze wel meteen rode vlag hebben gezwaaid, maar dat was dan ook gewoon de zwaarste crash die ik denk ik ooit in de moderne F1 heb gezien.

Mercedes is vrijwel meteen na de SC binnengekomen, die enkele ronden achter de SC hebben dus geen enkel verschil gemaakt.

Nu, voor mij lijkt het simpel: rode vlag = verboden om in tussentijd (grote) aanpassingen aan de wagen te doen.
nee, die zaten ergens in S1, die hebben nog bijna een hele ronde gedaan. met het nodige vertragingswerk.

persoonlijk denk ik ook dat het feit dat we hier een nieuw circuit hadden, in een land waar je nauwelijks autosport hebt er mee voor gezorgd heeft dat de race zo chaotisch was, tbh. de marshalls zijn meestal locals, welke ervaring hadden die? zal niet veel geweest zijn.

maar uiteindelijk: die rode vlag was na 5 ronden SC he. reken op 2 minuten per ronde SC (en 't zal meer zijn, want snel gaat dat ding niet), en je hebt al 10 minuten voor ze dat door hebben?

Wat zijn de regels die Verstappen weerhoudt om dezelfde tactiek toe te passen? Geen idee of punten aftrek mogelijk is? Als hij op P2 zou starten zou het wel eens rap voorbij kunnen zijn anders. Ik durf er alleszins geen geld op zetten dat hij ze er niet beiden uitrijdt.

Hopelijk gewoon een faire wedstrijd waar de beste mogen winnen. Dat we achteraf weer niet dezelfde zever hebben als Brazilië, Monza, Silverstone,..

ik hoop toch dat ze bij FIA beseffen dat als 1 van de 2 de ander eruit rijdt op een manier dat hij zelf voortkan en punten kan pakken, ze met een time-penalty die geen plaats kost niet moeten afkomen.

Hamilton kan dàt ook he

Wat zijn de regels die Verstappen weerhoudt om dezelfde tactiek toe te passen? Geen idee of punten aftrek mogelijk is? Als hij op P2 zou starten zou het wel eens rap voorbij kunnen zijn anders. Ik durf er alleszins geen geld op zetten dat hij ze er niet beiden uitrijdt.

Hopelijk gewoon een faire wedstrijd waar de beste mogen winnen. Dat we achteraf weer niet dezelfde zever hebben als Brazilië, Monza, Silverstone,..
Als hij dat zou proberen zou ik het anders hilarisch vinden dat hij er zelf uitligt en Hamilton verder kan rijden en P10 eindigt en WK wordt :unsure:

Hmm, is toch altijd moeilijk te beoordelen, het moet al heel erg obvious zijn om iemand te bestraffen, genre Schumi - Villeneuve. Bij de minste twijfel of het opzettelijk is kunnen ze imo weinig doen.

Neem nu vorige race, had Verstappen in die eerste bocht na de eerste herstart niet te snel de bocht ingegaan, waarna hij de bocht niet haalde en Hamilton hinderde, hij was er wellicht uitgekegeld door Bottas die zich compleet verremd had. Dubieus? Te bestraffen voor Bottas mocht het effectief tot een aanrijding zijn gekomen? Moeilijke beslissing toch imo.

Hmm, is toch altijd moeilijk te beoordelen, het moet al heel erg obvious zijn om iemand te bestraffen, genre Schumi - Villeneuve. Bij de minste twijfel of het opzettelijk is kunnen ze imo weinig doen.

Neem nu vorige race, had Verstappen in die eerste bocht na de eerste herstart niet te snel de bocht ingegaan, waarna hij de bocht niet haalde en Hamilton hinderde, hij was er wellicht uitgekegeld door Bottas die zich compleet verremd had. Dubieus? Te bestraffen voor Bottas mocht het effectief tot een aanrijding zijn gekomen? Moeilijke beslissing toch imo.
Mss had Bottas dan uitgeweken? Vlugger gereageerd, vroeger geremd?

Mss had Bottas dan uitgeweken? Vlugger gereageerd, vroeger geremd?
Dat is mijn punt niet hé (hoewel ik betwijfel of hij dat had gekund).

Mijn punt is, mocht hij Verstappen hebben aangereden, kunnen de stewards beoordelen of het opzettelijk was? Imo niet, dus kunnen ze hem wel bestraffen voor causing a collision, maar niet voor het bewust willen uitschakelen van een titelconcurrent (wat hij voor zijn team, Mercedes, toch is). Daarom dat ik zeg, het moet al heel erg duidelijk opzettelijk zijn, je moet echt 100% kunnen uitsluiten dat het per ongeluk is, wil je bv effectief iemand een titel afnemen daarvoor.

Bij elke vorm van twijfel kan je inderdaad zo'n strenge straf niet geven. Schumacher was toen 100% duidelijk een stuurbeweging om Villeneuve (of hun beiden) eruit te kegelen.

Pakt dat 1 van de Red Bulls of Mercedessen zich "verremt", kan je nooit 100% zeker van een bewuste actie spreken. Die dingen gebeuren genoeg zonder opzet. Dus dan kunnen ze niet anders dan de standaard straffen gebruiken die dan al dan niet impact hebben op het eindresultaat.
Eender wat er met penalties zou gebeuren, zou het in elk geval een anti-climax maken. Hopelijk blijft het langs beide zijden proper.

Ze zullen wel slim genoeg zijn om geen risico te nemen en het rammen aan Bottas of Perez over te laten,waarvoor zijn die anders teammaten:unsure:

Pech voor Verstappen aangezien Perez zelfs bij de start niet eens in de buurt komt van Lewis.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan