FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er waren vorige week geruchten uit Italiaanse media dat Merc bezig was met een engine die op volle toeren zou draaien en slechts een paar races moet meegaan.
En ze zouden Bottas gebruikt hebben om die engine te testen.
Na dit weekend geloof ik dat verhaal wel.
Kost wat kost die titel hé. Al kost het hun een miljoentje meer en moeten ze over lijken gaan. They do not care. De titel is véél waard voor Merc.

Als Mercedes elke race een penalty gaat nemen én n nieuwe engine, gaat de FIA toch mogen ingrijpen (voor volgend jaar).
Lijkt me niet de bedoeling van budget cap etc als je zomaar motoren begint weg te bouwen.

Wel slim gevonden van Mercedes, maar het is eigenlijk niet meer dan een vuil trukje als je genoeg geld hebt. Voor mij zelfs randje van “cheaten”.

Op het moment zelf dacht ik ook: geef hier nu geen penalty voor, die gasten zijn op de limiet aan 't racen. Er is geen contact. In de nabeschouwing waren er wel meer die er zo over dachten (naast RBR).
Je weet toch ook waarom er geen contact was hé ?
Ik vind het heel vreemd dat 1 piloot de regels moet verbreken (door van het circuit te gaan in dit geval) om een ongeval te vermijden en dat de andere piloot daarvoor niet eens op de vingers getikt wordt. Lewis moet normaal gezien op het circuit blijven, maar indien hij dat deed ramde Max hem gewoon van de baan want Max kreeg zijn bocht gewoon niet. Dat is natuurlijk het voordeel van voorop te staan in de strijd om het WK.

Wat ik nog het ergste vind bij Max is niet dat unfair rijden (gewoon zijn wagen laten staan en de andere wagen van de baan rijden indien die niet aan de kant gaat, weaven,...) want dat hoort er allemaal bij wanneer je vecht voor het wereldkampioenschap, maar eerder zijn reactie wanneer hij daarop gewezen wordt. Die getuigt van een compleet gebrek aan respect voor de andere piloten, voor de stewards en voor de FIA in het algemeen. Zijn reactie op de zwarte vlag die hij kreeg was beneden alle peil. Sommigen vinden dat misschien cool of weet ik veel wat, ik vond het vooral zielig.
Ook zijn reactie op de 50.000 euro boete, die hij volgens hem zelf moet ophoesten, vond ik niet echt mooi. Hij deed er nogal lacherig over. Dat ventje is compleet wereldvreemd. Er zijn mensen die hun hele leven moeten werken en op het einde met moeite 50.000 euro over houden. Ik vind een boete van 50.000 euro nu niet iets om mee te lachen. De reden waarom hij die kreeg misschien wel. De boete zelf niet.

Het "bowlen met Bottas" verhaal in Hongarije gaat max de titel kosten.
of het bowlen met Hamilton verhaal in Monza. of in Silverstone. of... of... of...

er zijn 23 GP's. ge verliest de titel niet door 1 GP.

Kost wat kost die titel hé. Al kost het hun een miljoentje meer en moeten ze over lijken gaan. They do not care. De titel is véél waard voor Merc.

En na 2 GP's in Imola al roepen dat de crash van Bottas zo veel kost dat het kampioenschap gaat beinvloed worden.

Vraag dat maar eens aan Alonso toen Crashjean hem in België in La Source eruit kegelde.

Een WK kan je op 1 bocht, moment verliezen dus waarom kan je dan de titel niet door 1 GP verliezen? Klopt voor geen meter denk ik.

Ham in Maleisië in 2016?
is toen ook uitgevallen in Spanje... had hij daar gewonnen was hij ook wereldkampioen ondanks Maleisie.
Vraag dat maar eens aan Alonso toen Crashjean hem in België in La Source eruit kegelde.

Een WK kan je op 1 bocht, moment verliezen dus waarom kan je dan de titel niet door 1 GP verliezen? Klopt voor geen meter denk ik.
ook uitgevallen in Japan... same story.
van beide heren kan je zelfs zeggen dat ze kampioen waren geworden als ze in andere GP's een podium hadden gehaald
zelfs daar: als Schumacher geen 2 DSQ's had...

kijk, als Hamilton straks op 1 punt van Verstappen strand, gaat iedereen zeggen dat het komt door die DSQ in qualifying dit weekend.
maar als hij zich in Baku niet onsterfelijk belachelijk gemaakt door zich te verremmen, had hij 26 punten gepakt...

Laatst bewerkt:
Ham viel in Spanje uit in 2016, samen met Rosberg eraf.
Dus ja, één uitvalbeurt kost hem het wk
ok, maar als hij in China op het podium eindigt ipv 7de, is hij óók kampioen....
of in Baku, podium ipv 5de. kampioen door meer overwinningen

also, als hij niet clasht met Rosberg in Spanje, en hij wint met Rosberg 2de, is hij óók kampioen

't is simpel ze: elke GP dat ge punten verliest, is een reden dat ge uiteindelijk géén kampioen wordt. en als ge ze allemaal wint, met Fast Lap bonuspunt, hebt ge op het einde méér dan 1 GP voorsprong.

Laatst bewerkt:
of of of

als als als

heb je eerder gezegd he marcel.

Toch niet zo makkelijk he, maar we zullen het wel zien op het einde van het seizoen. Max zou dit jaar meer dan verdiend WK worden op basis van zijn jaar en statistieken stak hij er toch wel uit dit jaar.

ja, maar heel die discussie is "als als als" he.

als ge zegt "Max gaat hier de titel verliezen door Bottas in Hongarije" zegt ge al "als dat niet gebeurd was, was Max sowieso kampioen"
dan moet ge niet afkomen dat "als als als" te gemakkelijk is he

Als Max wint is het door de gratis punten in Spa. Neenee, die 'als als' kan je altijd aanhalen. Elke gp is er wel iets dat anders kon aflopen.

Laatste wedstrijd van het seizoen. Hamilton knalt er vandoor, 1 volle minuut (!) voorsprong op Verstappen met een raket van een wagen!
Hamilton door de micro tijdens zijn laatste rondje: We zijn kampioen! Haal de champagne al maar boven!
100 meter voor de finish breekt plots zijn wiel eraf. 1 meter voor de finish valt Hamilton volledig stil, Verstappen gaat er nog over en is WK!

Als als als :tongue:

Inderdaad: Je kan die woorden altijd wel gebruiken.

*geruchten*
Ik zoek misschien ook iets te veel achter de geruchten: maar iemand ook dat vrij groot en duidelijk porsche reclame paneel gezien op interlagos dit weekend? Ergens op de achterkant van een tribune iets hoger dan daar waar kimi ooit eens in de coulissen gaan rondrijden is. Zeer duidelijk in beeld tijdens de kwalificatie of Sprint. Nogmaals ik zoek er misschien te veel achter maar ik vind het toch wel zeer toevallig ook. Elke verwijzing naar een sponsor die niet van F1 afkomstig is wordt vakkundig verwijderd, maar die wordt zomaar eventjes vergeten? :thinking:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan