FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Adrian Newey had volgens mij al iets ingediend bij de wedstrijdleiding voor de kwalificatie hiervoor.
Dat had ik ergens gelezen tenminste
Dit klopt.

Logische straffen. Wagen die niet voldoet aan technische reglementen = quasi slam dunk DSQ voor de sessie waaraan de wagen deelnam.
Max overtreedt ook een regel, ik had een reprimande verwacht, boete kon ook. Ik vraag me wel af of er ooit al eens een rijder gestraft is met als enige reden het aanraken van een andere wagen, maar bon. Klein misdrijf, kleine straf.

Jammer dat het kampioenschap zo moet eindigen en onbegrijpelijk dat Mercedes met zo een vleugel rondrijdt. Ze weten dat de auto na elke quali gecheckt wordt dus er moet toch nog wel iets meer aan de hand zijn.

maar Mercedes gaat zich toch niet zo makkelijk 'laten vangen'?
Ik geloof nooit dat Mercedes bewust het reglement heeft overtreden.
Het feit dat ze zich meteen neerleggen bij de straf wil ook wel zeggen dat iemand binnen Mercedes onbewust een fout heeft begaan met de achtervleugel.

The Team will not be appealing Lewis’ disqualification from Quali.

Jammer dat het kampioenschap zo moet eindigen en onbegrijpelijk dat Mercedes met zo een vleugel rondrijdt. Ze weten dat de auto na elke quali gecheckt wordt dus er moet toch nog wel iets meer aan de hand zijn.
Een fout is snel gebeurd hé. Dit is zeker niet bewust gedaan. Zoals je zegt: Ze weten dat die auto bij elke quali gecheckt wordt.

Verkeerde keuze toch bij Bottas van band toch ?

edit: nvm

Laatst bewerkt door een moderator:
Is die Redbull zo traag op de rechte stukken ineens. Ik begrijp niet hoe Hamilton 15 auto's inhaalt en Perez zelfs niet voorbij Sainz geraakt.

Is die Redbull zo traag op de rechte stukken ineens. Ik begrijp niet hoe Hamilton 15 auto's inhaalt en Perez zelfs niet voorbij Sainz geraakt.

Veel van de wagens die Lewis inhaalde wagen natuurlijk heel veel trager he.

Sowieso is de Mercedes hier machtig dit weekend en zeker die van Lewis met een verse motor.

Die gaat de boel vanaf lap 1 ophouden zodat Lewis zonde probleem inde top 3 zit na 10 rondes.
I dont know. Het is achter de coulissen allang duidelijk dat het niet meer botert tussen Bottas en Hamilton.
Maar ik denk dat je gelijk hebt. Bottas zal ook niet alle bruggen willen opblazen. Je weet maar nooit wanneer je nog eens een wederdienst nodig hebt hé. ;)

I dont know. Het is achter de coulissen allang duidelijk dat het niet meer botert tussen Bottas en Hamilton.

Niet echt? Wat zou daarop wijzen? Misschien dat wat Nederlandstalige media het spinnen, maar ik moet eerlijk gezegd de eerste deftige Nederlandstalige F1-media nog tegenkomen.

(en ja, de Britse zijn ook vaak biased, maar goed :) )

Het botert misschien niet tussen de twee maar voor Mercedes is plan B allicht wel de constructeurstitel, ze zullen hem wel duidelijk maken dat er geen plek is voor "shenanigans".

Denk nie dat redbull op full power reed gasly vond ik maar zwakjes na de quali van gisteren.
Sainz is toch wel de beste transfer van dit seizoen
Denk ik inderdaad ook. Bottas onder druk zetten in de hoop zijn softs kapot te rijden maar verder geen risico's nemen. Voor hetzelfde geld maakt Verstappen een fout bij hem te proberen inhalen en start hem morgen nog achter Hamilton. Zelfde voor Perez die dat in Silverstone nog heeft voor gehad. Nu hebben ze er 2 vooraan om bottas morgen onder druk te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan