FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Arme Lando :( 't was hem echt gegund. Knappe race ook van Sainz, na de veel te vroege pitstop.
Dit indeed. Bleef wel zeer sterk standhouden tegen Hamilton! Kan mij echt inbeelden dat ge op den duur niet anders dan nerveus begint te worden hoe dichter ge bij die laatste ronde komt. And when the rain begins to fall.... jammer

Jammer voor Norris, maar wat een blunder.
Max is echt wel de grote winnaar van deze race: slechts 7 punten moeten toegeven op Lewis in Sochi en een nieuwe PU.

Jammer voor Norris, maar wat een blunder.
Max is echt wel de grote winnaar van deze race: slechts 7 punten moeten toegeven op Lewis in Sochi en een nieuwe PU.
Blunder? Achteraf is dat altijd makkelijk gezegd natuurlijk. De foute keuze bleek het natuurlijk wel achteraf.
Voor 't zelfde geld begint het pas zwaar te regenen als ze finishen en wordt het een meesterzet genoemd.

Blijkbaar had McLaren-team hem wel gezegd dat het ging regenen en voorgesteld om binnen te komen, maar wisten ze niet dat het zo'n bui ging zijn. Wat ze blijkbaar wel wisten bij Mercedes aan de team radio te horen. Dus hadden ze bij Merc toch Hamilton 'verplicht' om binnen te komen (die eerst ook nie wilde) en bij McLaren Norris gevolgd. Toch raar en vooral jammer, maar wel leuk dat McLaren meer en meer podiumpakkers (of toch kanshebbers zijn).

Blunder? Achteraf is dat altijd makkelijk gezegd natuurlijk. De foute keuze bleek het natuurlijk wel achteraf.
Voor 't zelfde geld begint het pas zwaar te regenen als ze finishen en wordt het een meesterzet genoemd.
Ik heb enkel de samenvatting gezien, maar was Norris al eens niet van de baan geschoven vóór hij de intermediates weigerde?
Dan zou je toch al een idee moeten hebben dat slicks op zijn minst een risico inhouden...

Maar ik ga dat eerder onervaren noemen, ipv een blunder. Bij McLaren hadden ze wel beter moeten weten en communiceren

Hoe vaak moet ge grip verliezen/ uitglijden vooraleer ge t door hebt?
Als team moet ge daar gewoon ingrijpen, die hebben immers ook de weerberichten en zien de rest ook sukkelen.

Zelfde met Stroll. Als ge die zijn on board beelden bekijkt, da's gewoon 3 min lang uitglijden en crashen en nog geen inters willen.

Lors des 6 dernières courses, Sergio Pérez n’a inscrit que 16 points soit autant que George Russell.
:unsure:
Vandaag wel een goeie race gereden, wel pech gehad met die slechte pit stop+call voor inters.

Laatst bewerkt:
Hij had gezegd dat ondanks de gladdigheid in bocht 5 en 7 op dat moment de slicks nog steeds de beste keus was, en zn team had niet gewaarschuwd voor meer regen en het was 4 rondes van het einde ofzo. Moest het zo gebleven zinn qua weer was dat wss wel een goeie beslissing maar helaas

Spannend einde wel, Verstappen had zowaar nog kunnen winnen als Hamilton een ronde langer had gewacht.. Ook wel pijnlijk 1ste te zijn met 50s voorsprong en dan nog altijd Verstappen als 2de man te zien. Bottas ook goed kunnen profiteren (p5) want die reed p13 toen de regen begon.

Hij had gezegd dat ondanks de gladdigheid in bocht 5 en 7 op dat moment de slicks nog steeds de beste keus was, en zn team had niet gewaarschuwd voor meer regen en het was 4 rondes van het einde ofzo. Moest het zo gebleven zinn qua weer was dat wss wel een goeie beslissing maar helaas
Klopt, imo de logische gok genomen. Hamilton heeft ook heel lang getwijfeld he...
Het was een gok, en het is jammer genoeg slecht uitgedraaid, maar binnenkomen terwijl Hamilton doorrijdt en weinig tijd zou verliezen, dan haal je hem ook niet terug he.

Hoe vaak moet ge grip verliezen/ uitglijden vooraleer ge t door hebt?
Als team moet ge daar gewoon ingrijpen, die hebben immers ook de weerberichten en zien de rest ook sukkelen.

Zelfde met Stroll. Als ge die zijn on board beelden bekijkt, da's gewoon 3 min lang uitglijden en crashen en nog geen inters willen.

Lors des 6 dernières courses, Sergio Pérez n’a inscrit que 16 points soit autant que George Russell.
:unsure:
Vandaag wel een goeie race gereden, wel pech gehad met die slechte pit stop+call voor inters.
Het was aanvankelijk terug beginnen drogen he na die 2 keer dat hij uitgleed. Kort daarna kwam plots die stortbui. Dusja, gegokt en verloren, maar geen onbegrijpelijke gok.

Het is ook gewoon pech dat net DAN die stortbui komt natuurlijk. Als het op dat moment verder opdroogt hebben zowel Mercedes als RBR verkeerd gegokt, dubbeltje op z'n kant dus.

Hier zegt Norris letterlijk dat het team hem vertelde dat de regen zo ging blijven, terwijl Hamilton te horen kreeg dat het erger ging worden. Dan begrijp ik de beslissing van Norris toch iets meer. Want dan zou hij mssn net genoeg snelheid hebben kunnen blijven houden op die drogere stukken. Maar 't blijft uiteraard een gok.

Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten. Neerslag voorspellen is toch ook geen exacte wetenschap.

Norris heeft wel sjaans dat hij geen straf aan zijn rekker heeft voor zijn slippertje bij de ingang van de pitlane. Ik snap dat de eerste keer door de witte lijn gaan niet binnen zijn controle lag, maar daarna maakt hij toch echt zelf de keuze om nog eens door de witte lijn te gaan om alsnog laat de pit in te duiken.
Langs de andere kant was nog een rondje doorgaan wellicht gevaarlijker dan daar dat stuk af te snijden om de pits binnen te rijden, maar toch... ik vind het een dubbel.

Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten. Neerslag voorspellen is toch ook geen exacte wetenschap.

Norris heeft wel sjaans dat hij geen straf aan zijn rekker heeft voor zijn slippertje bij de ingang van de pitlane. Ik snap dat de eerste keer door de witte lijn gaan niet binnen zijn controle lag, maar daarna maakt hij toch echt zelf de keuze om nog eens door de witte lijn te gaan om alsnog laat de pit in te duiken.
Langs de andere kant was nog een rondje doorgaan wellicht gevaarlijker dan daar dat stuk af te snijden om de pits binnen te rijden, maar toch... ik vind het een dubbel.
Die laatste ronde was al meer op geluk dan op rijkunst, vrees ik. Een ronde extra zou hij volgens mij niet meer hebben kunnen uitrijden.

Hier zegt Norris letterlijk dat het team hem vertelde dat de regen zo ging blijven, terwijl Hamilton te horen kreeg dat het erger ging worden. Dan begrijp ik de beslissing van Norris toch iets meer. Want dan zou hij mssn net genoeg snelheid hebben kunnen blijven houden op die drogere stukken. Maar 't blijft uiteraard een gok.

Dit. Het verschil tussen Lewis en Lando gisteren was het team. Beiden wilden buiten blijven. Lewis negeerde de eerste box call zelfs. Maar Mercedes gaf hem de volgende ronde opnieuw een box call en hoewel Lewis aangaf dat het gestopt was met regenen gaf Mercedes duidelijk mee dat het erger zou worden en dat hij echt wel moest pitten.

McLaren gaf Lando niets van info buiten in het begin een "het gaat blijven zoals het nu is" terwijl op dat ogenblik slicks nog duidelijk beter waren. Ook al was het in 1 of 2 bochten toen lastiger en ging Lando eens wijd, dan nog waren de slicks toen sneller. Dus ja, als je als team alleen maar dat van info kan geven en voor de rest eens vragen "wat zijn idee is rond inters?", dan laat je je rijder toch in de kou staan.

Jammer voor Lando.

Het was aanvankelijk terug beginnen drogen he na die 2 keer dat hij uitgleed. Kort daarna kwam plots die stortbui. Dusja, gegokt en verloren, maar geen onbegrijpelijke gok.
Toen hij voor de 2e x voorbij de pits reed verloor hij al immens veel tijd(delta) en was het al feller aan het beginnen met regenen.
Spijtige zaak, want hij reed echt wel goed.(En iedereen had Norris wel een win gegund.)

Die sabotage van Perez om hem toch maar achter Verstappen te krijgen.

Welke sabotage dan? RBR zat in het kamp van teams die de rijder de keuze gaven. Ze hebben hem meermaals gevraagd of hij inters wou, soms antwoordde hij totaal niet, vervolgens vroeg hij of er meer regen zou komen waarop RBR aangaf dat er meer zou volgen, en dan nog nam hij geen inters. Uiteindelijk hebben ze hem wel verwittigd dat de inters sneller waren en er effectief meer regen kwam.

Los van het feit dat ze beter zelf de call hadden gemaakt (net als bij Lando) zie ik niet hoe je hier sabotage in kan zien. Heeft McLaren dan ook Lando gesaboteerd om hem zeker niet te laten winnen en hem achter Ricciardo te krijgen?

Trouwens, alsof ze bij Mercedes niet actief Bottas achter Hamilton engineeren. Maar dan zwijg je ook weer. Zou tof zijn om te stoppen met de hypocriet uit te hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan