Nog geen post van Eniac om Verstappen te verdedigen?
Sorry, druk weekend gehad met de halve marathon in Antwerpen gevolgd door een dagje Antwerpen en familiebezoeken gisteren. Heb de race nog niet eens gezien, maar wel het incident. Hamilton mag daar doen wat hij deed, akkoord met de straf. Ik ga echt niet zomaar altijd ongefundeerd Verstappen verdedigen of hem in zijn gelijk stellen, dat is een illusie die hier waarschijnlijk heerst maar die klopt niet.
Maar ik wil wel efkes fijntjes herinneren aan mijn woorden na Silverstone.
Jaja. Juiste houding, tot Max er in dezelfde stijl Hamilton eens uitkegelt. Dan zal het ineens wel weer overagressieve Max zijn, wedden?
En voila.
Alsook:
Dat vind ik ook een dooddoener he. In het verleden zijn er genoeg incidenten gebeurd waarbij iemand een domme actie doet maar hij er als betere uitkomt. Dat betekent niet dat het ineens een slimme actie wordt.
Tuurlijk, het resultaat is voor hem uitstekend, maar het was gewoon geen OK actie.
...
Op de duur gaat men hier alles wat "niet uit de weg springen" is gelijkstellen aan "niet slim". Ik vind dat echt geen OK houding. Je kan met slim rijden ook niet elke mogelijke actie van je tegenstander gaan compenseren of anticiperen.
Toen was het "dom van Max, had hij plaats gegeven dan kwam hij nog altijd met punten weg" (ook al gaf hij zeker plaats - meer dan een wagenbreedte - toen).
Wel, wat vinden we nu? Is dit nu dom van Lewis, want had hij Max meer plaats gegeven had hij alsnog wel als eerste T3 uitgekomen en punten ingelopen op Max, misschien wel de leiding gepakt in het kampioenschap?
Merk op: Hamilton laat hier _geen_ plaats, Max deed dat in Silverstone wel. En Lewis mag doen wat hij gisteren deed he, begrijp me niet verkeerd, maar vindt men hier nu wel dat Lewis beter plaats had gelaten zodat hij er tenminste niet zelf ook uit vloog? Of ligt het dan toch niet zo eenvoudig?
En "Max krijgt een straf, 'nuff said". OK. Lewis kreeg een straf in Silverstone, 'nuff said? Of ook hier weer nuance? Lewis "predominantly to blame" in Silverstone, Max "predominantly to blame" in Monza. Zelfde verdict.
En oh hoe slim was het van Lewis, en oh hoe had Lewis een punt gemaakt, en zou dat in Max zijn hoofd kruipen, etc. Ik zei toen al gewoon dat het signaal was gegeven dat je elkaar eraf kan botsen met minimale impact en dat dat vooral het resultaat zou zijn. Alweer: ziehier.
Verder weinig meer over te zeggen, behalve dat Max Monza verlaat met een grotere lead, waar algemeen verwacht werd dat Lewis weer de leiding zou overnemen, en dat zonder de botsing van gisteren mogelijk ook zou gedaan hebben. Had hij toch maar wat plaats gegeven he...
Penalty gaat waarschijnlijk niets uitmaken. Ze zullen in Sochi vermoedelijk toch zijn PU switchen, waardoor hij sowieso achteraan zal moeten starten.