Om brokstukken tegen te houden, niet om een paar hondert killo op uw kop te krijgen...Waarom dient die helm dan ???
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om brokstukken tegen te houden, niet om een paar hondert killo op uw kop te krijgen...Waarom dient die helm dan ???
Ik wil maar zeggen... er niet meer geweest is er nogal over hoor. Die helm kan die impact van die band wel weerstaan.Om brokstukken tegen te houden, niet om een paar hondert killo op uw kop te krijgen...
Waarom dient die helm dan ???
Alonso in Spa toen Grosjean (of wie dan ook) over hem vloog .Ik wil maar zeggen... er niet meer geweest is er nogal over hoor. Die helm kan die impact van die band wel weerstaan.
Tot nu toe heeft die halo nog maar 1 keer zijn nut bewezen en dat was vorig jaar met Grosjean. Voor de rest is het vooral extra gewicht op de wagen (waarmee ik niet wil zeggen dat die halo overbodig is). Er wordt gewoon nogal snel geroepen dat het leven van piloot x gered is dankzij de halo.
Het verschil met de eerste ronde is dat Hamilton in de eerste ronde fatsoenlijk naast Verstappen zat om al een inhaalmaneuvre te pogen. Bij de crash zat Verstappen eigenlijk iets te ver om de bocht te kunnen claimen.Vind het nogal inconsequent weer. Voor mij is het een soort gelijk manoeuvre als hun duel in de 1e ronde. Alleen zijn de rollen omgedraaid. Daar beslissen ze race incident. Goed kan ik mij precies in vinden, maar dan moeten ze dit ook als een racing incident beschouwen. Net zoals in Silverstone (wat ik ook meer een racing incident vond) geven ze weer zo een uitleg waar 1 predominantly schuldig is.
Maneuvre was soortgelijk maar er zijn toch enkele grote verschillen hoorVind het nogal inconsequent weer. Voor mij is het een soort gelijk manoeuvre als hun duel in de 1e ronde. Alleen zijn de rollen omgedraaid. Daar beslissen ze race incident. Goed kan ik mij precies in vinden, maar dan moeten ze dit ook als een racing incident beschouwen. Net zoals in Silverstone (wat ik ook meer een racing incident vond) geven ze weer zo een uitleg waar 1 predominantly schuldig is.
Een band zal de helm niet penetreren. De verhoogde zijkanten van de cockpit zijn indertijd gekomen om er voor te zorgen dat grote objecten de piloot niet zouden verpletteren. Zonder halo zou die band zowiezo gestopt zijn ter hoogte van de verhoogde zijkanten.Denk niet dat het de bedoeling is om zulke impacts op te vangen.
Ja hij dient om bescherming te bieden bij crashes,maar het achterwiel van een F1 opvangen daar is die niet tegen opgewassen vrees ik.
Senna zou ook eerst deel van ophanging door zijn helm hebben gekregen voor zijn fatale crash.
En heeft Massa ook eens geen geluk gehad in Hongarije met een of ander losvliegend onderdeel van voorligger tijdens kwalificaties?
Ik wil maar zeggen... er niet meer geweest is er nogal over hoor. Die helm kan die impact van die band wel weerstaan.
Tot nu toe heeft die halo nog maar 1 keer zijn nut bewezen en dat was vorig jaar met Grosjean. Voor de rest is het vooral extra gewicht op de wagen (waarmee ik niet wil zeggen dat die halo overbodig is). Er wordt gewoon nogal snel geroepen dat het leven van piloot x gered is dankzij de halo.

En als gij gelooft dat die helm hem niet zou gered hebben....Als ge nu echt gelooft dat die helm hem zou gered hebben...
Op die verhoogde zijkanten hé. Daarvoor zijn die op de wagens gekomen indertijd.
Serieus? Beeld u nu in dat de wagen van Max helemaal doorzakt (omdat er geen halo is). Denk je dat Hamilton dan veel aan zijn helm zal hebben?
Het kan wel zijn dat hij niet kon volledig doorzakken omdat hij nog ergens anders steun had, maar bon.
Ik vind een F1 wagen het toonbeeld van form follows function, de looks zouden echt bijkomstig moeten zijn.Ik ben ook geen voorstander van halo vanuit estetisch oogpunt,maar vanwege veiligheid denk ik toch al dat die zijn nut heeft bewezen,ook in lagere raceklasses.
Op die verhoogde zijkanten hé. Daarvoor zijn die op de wagens gekomen indertijd.
Akkoord, hij zou misschien een blessure opgelopen hebben. Maar "er niet meer geweest" is er serieus over.
Jules Bianchi in 2014Voor de komst van de halo is er in de hele historie van de F1 niet 1 ongeval geweest waar de halo nut zou hebben gehad. Moest jij 1 geval weten mag je me altijd vertellen welk.