FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Om brokstukken tegen te houden, niet om een paar hondert killo op uw kop te krijgen...
Ik wil maar zeggen... er niet meer geweest is er nogal over hoor. Die helm kan die impact van die band wel weerstaan.
Tot nu toe heeft die halo nog maar 1 keer zijn nut bewezen en dat was vorig jaar met Grosjean. Voor de rest is het vooral extra gewicht op de wagen (waarmee ik niet wil zeggen dat die halo overbodig is). Er wordt gewoon nogal snel geroepen dat het leven van piloot x gered is dankzij de halo.

Waarom dient die helm dan ???

Denk niet dat het de bedoeling is om zulke impacts op te vangen.
Ja hij dient om bescherming te bieden bij crashes,maar het achterwiel van een F1 opvangen daar is die niet tegen opgewassen vrees ik.
Senna zou ook eerst deel van ophanging door zijn helm hebben gekregen voor zijn fatale crash.
En heeft Massa ook eens geen geluk gehad in Hongarije met een of ander losvliegend onderdeel van voorligger tijdens kwalificaties?

241707315_2977757679161617_234237920386776625_n.jpg

241338933_586409342719831_756295608693764531_n.jpg

Heerlijk meme potentieel dit.

Ik wil maar zeggen... er niet meer geweest is er nogal over hoor. Die helm kan die impact van die band wel weerstaan.
Tot nu toe heeft die halo nog maar 1 keer zijn nut bewezen en dat was vorig jaar met Grosjean. Voor de rest is het vooral extra gewicht op de wagen (waarmee ik niet wil zeggen dat die halo overbodig is). Er wordt gewoon nogal snel geroepen dat het leven van piloot x gered is dankzij de halo.
Alonso in Spa toen Grosjean (of wie dan ook) over hem vloog .
Leclerc ook al eens zo'n situatie gehad denk ik waarbij halo erg nuttig was.

Vind het nogal inconsequent weer. Voor mij is het een soort gelijk manoeuvre als hun duel in de 1e ronde. Alleen zijn de rollen omgedraaid. Daar beslissen ze race incident. Goed kan ik mij precies in vinden, maar dan moeten ze dit ook als een racing incident beschouwen. Net zoals in Silverstone (wat ik ook meer een racing incident vond) geven ze weer zo een uitleg waar 1 predominantly schuldig is.
Het verschil met de eerste ronde is dat Hamilton in de eerste ronde fatsoenlijk naast Verstappen zat om al een inhaalmaneuvre te pogen. Bij de crash zat Verstappen eigenlijk iets te ver om de bocht te kunnen claimen.

Nu deed hij eigenlijk een soort van divebomb langs buiten, wetende dat hij dan in het tweede deel van de chicane in de weg zou zitten. Da's een racelijn die je normaal nooit zou nemen omdat je dan veel te traag uit de chicane komt. Dat werkt enkel maar omdat je in een gevecht automatisch in de weg komt van de tegenstander, die dan heel fel moet inhouden om geen ongelukken te hebben. Ofwel dus niet genoeg plaats geeft en er wel een ongeluk van komt.

Maar Verstappen had gewoon dat inhaalmanoevre niet moeten doen. En als ie het dan toch probeerde had ie op tijd moeten inzien dat ie in een verloren positie zat, en de tweede bocht moeten afsnijden.

Ik vond de uitleg van de stewards nog wel goed eigenlijk, al geven ze eigenlijk mee aan dat ze het incident in de 1e ronde prima vonden. Maar dan weten we ook weer dat iemand van de baan duwen in een bocht gewoon mag als die schuin achter je zit.

Vind het nogal inconsequent weer. Voor mij is het een soort gelijk manoeuvre als hun duel in de 1e ronde. Alleen zijn de rollen omgedraaid. Daar beslissen ze race incident. Goed kan ik mij precies in vinden, maar dan moeten ze dit ook als een racing incident beschouwen. Net zoals in Silverstone (wat ik ook meer een racing incident vond) geven ze weer zo een uitleg waar 1 predominantly schuldig is.
Maneuvre was soortgelijk maar er zijn toch enkele grote verschillen hoor
Max liet helemaal geen plaats. Lewis koos eieren voor zijn geld, sneed de chicane af en vermeed de botsing. Max had enkel voordeel met beide wagens uit te laten vallen en koos daar dan ook voor, terwijl hij makkelijk het contact had kunnen vermijden door, net als Lewis, de chicane af te snijden.
Volgens mij is dat de reden voor de straf van Max.

Denk niet dat het de bedoeling is om zulke impacts op te vangen.
Ja hij dient om bescherming te bieden bij crashes,maar het achterwiel van een F1 opvangen daar is die niet tegen opgewassen vrees ik.
Senna zou ook eerst deel van ophanging door zijn helm hebben gekregen voor zijn fatale crash.
En heeft Massa ook eens geen geluk gehad in Hongarije met een of ander losvliegend onderdeel van voorligger tijdens kwalificaties?
Een band zal de helm niet penetreren. De verhoogde zijkanten van de cockpit zijn indertijd gekomen om er voor te zorgen dat grote objecten de piloot niet zouden verpletteren. Zonder halo zou die band zowiezo gestopt zijn ter hoogte van de verhoogde zijkanten.

De veer die Massa door zijn vizier kreeg indertijd zou trouwens niet tegengehouden zijn door de halo. Die studie is al lang gemaakt. Maar daar geeft de FIA niet al te veel ruchtbaarheid aan om de tegenstanders van de halo niet te veel argumenten te geven. Wat de FIA veel liever doet is super slomo beelden van de werking van de halo geven om toch hun gelijk te krijgen. Dit terwijl het heel vaak zonder halo ook wel goed afgelopen was. Hier bijvoorbeeld en ook in Spa met Alonso en Leclerc in 2018. Toen deden ze ook alsof de halo het leven van Leclerc gered had omdat de halo geraakt was door de wagen van Alonso. Maar die halo steekt dan ook een pak uit. De wagen van Alonso zou nooit de helm van Leclerc geraakt hebben.

Je raadt het waarschijnlijk al. Ik ben geen voorstander van de halo. Ik heb niks tegen cockpit protection, maar ik vind die halo maar niks. Dan zie ik liever een aero screen zoals ze bij Indy car gebruiken. De halo vind ik zo een halfslachtige bescherming. Zoals ik eerder al zei, de veer die door het vizier van Massa vloog zou niet zijn afgeweerd door de halo.

🤦‍♂️

Serieus? Beeld u nu in dat de wagen van Max helemaal doorzakt (omdat er geen halo is). Denk je dat Hamilton dan veel aan zijn helm zal hebben?

Het kan wel zijn dat hij niet kon volledig doorzakken omdat hij nog ergens anders steun had, maar bon.

Ik ben ook geen voorstander van halo vanuit estetisch oogpunt,maar vanwege veiligheid denk ik toch al dat die zijn nut heeft bewezen,ook in lagere raceklasses.

Als ge nu echt gelooft dat die helm hem zou gered hebben...
En als gij gelooft dat die helm hem niet zou gered hebben....
Dat zijn geen helmkes van 100 euro die ge in de speelgoedwinkel koopt hoor.

Komaan.. de FIA heeft een massa tegenkanting gehad toen ze de halo er door ramden. Voor de komst van de halo is er in de hele historie van de F1 niet 1 ongeval geweest waar de halo nut zou hebben gehad. Moest jij 1 geval weten mag je me altijd vertellen welk. En nu zie je bijna om de andere race superslomo's van 'het nut van de halo". Dat gelooft ge toch zelf niet hé.

Maar nogmaals, ik heb niks tegen cockpit protection. Ik denk dat het gewoon beter dan die halo kan.

🤦‍♂️

Serieus? Beeld u nu in dat de wagen van Max helemaal doorzakt (omdat er geen halo is). Denk je dat Hamilton dan veel aan zijn helm zal hebben?

Het kan wel zijn dat hij niet kon volledig doorzakken omdat hij nog ergens anders steun had, maar bon.
Op die verhoogde zijkanten hé. Daarvoor zijn die op de wagens gekomen indertijd.

Akkoord, hij zou misschien een blessure opgelopen hebben. Maar "er niet meer geweest" is er serieus over.

Hoch ik weet niet ze.. niet vergeten als hij dat vollere gewicht op zijn helm gekregen had, dat zijn nekje dan mss ook wel serieuze klappen ging gekregen hebben. Dat gaat een helm van 1000 euro ook niet gaan tegenhouden..

Ik ben ook geen voorstander van halo vanuit estetisch oogpunt,maar vanwege veiligheid denk ik toch al dat die zijn nut heeft bewezen,ook in lagere raceklasses.
Ik vind een F1 wagen het toonbeeld van form follows function, de looks zouden echt bijkomstig moeten zijn.

Als het niet aantrekkelijk van zicht is,kijk je er ook niet naar hé.
Een schoon vrouw zal ook meer aandacht krijgen dan een lelijke hé.
Niet dat het daarom beter is,(karakterieel etc..)maar bon.
Wellicht slechte vergelijking,wel hopelijk duidelijk wat ik bedoel.

Voor de komst van de halo is er in de hele historie van de F1 niet 1 ongeval geweest waar de halo nut zou hebben gehad. Moest jij 1 geval weten mag je me altijd vertellen welk.
Jules Bianchi in 2014

Maar zelfs als je met bovenstaand jammerlijk ongeval geen rekening wil houden, het ongeval van Grosjean is voldoende als bewijs dat het veiliger is nu dan zonder.

Kort filmpje met de verschillende systemen uitgelegd:

Helaas is de lijst met fatale ongevallen nog groter dan ik dacht:

Ongetwijfeld kan er nog ééntje bij zitten waar Halo de gevolgen had kunnen beperken maar aangezien er niet van alles beelden te vinden zijn weet ik dat niet zeker.

Laatst bewerkt:
Nog geen post van Eniac om Verstappen te verdedigen? 🤔
Drie plaatsen gridstraf is wel redelijk ok maar als je weet dat hij toch bijna sowieso een nieuwe motor ging nemen volgende race..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan