FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe hoog schatten jullie Russell eigenlijk in?

niveau van Max, of eerder Charles of er ergens tussen in?…

Zwaar gehypet door Engelse media.
Hij gaat vaak voor Lewis kwalificeren maar ik vrees dat die veel te wisselvallig gaat zijn om nog maar mee te doen voor de titel.

Denk qua niveau Norris, Leclerc. (Max en Lewis zijn een categorie apart)

Moeilijk in te schatten. Het kan zijn dat hij met een snellere wagen wel op ongeveer hetzelfde niveau zit/komt. Maar voorlopig schat ik hem een trapje lager in. Maar met de Mercedes onder zijn kont, gaat hij wel gewoon heel vaak voor Leclerc en Norris etc eindigen...

Ik vind dat zo moeilijk in te schatten. Net zoals ik Norris moeilijk kan inschatten. Die mannen rijden in een heel andere wagen, die niet alleen minder snel is, maar ook misschien minder grip heeft of moeilijker te besturen is.

Norris heb ik ook wel hoog zitten, tbh.
Zijn teamgenoot is Ricciardo, die toch ook al wat bewezen heeft. En die heeft dan, in vergelijking, veel mindere resultaten.

Dan denk ik toch dat Norris meer uit de wagen haalt.
Kijk naar Spa, zonder zijn crash had die 9/10 de pole gepakt.

Ik verwacht toch wel wat van Russel, als je ziet hoe die vorig jaar reed in een Mercedes waar hij zelfs niet tegoed in paste…

mja, dat wilt ook niks zeggen he. een one-off, zonder enige vorm van druk.
Stoffel zijn allereerste race in een Mclaren was ook top.

(en niet onbelangrijk: hij kwam Hamilton vervangen)

Ja, Hamilton kan echt een stukske rijden. En ik ben geen fan..
Hoewel ik zijn rijstijl nogal vreemd vind, met name vroeg insturen. Je zou dan denken dat een mindere exit volgt, maar dat is blijkbaar niet.

BREAKING NEWS:

Alpha Tauri gaat door met Gasly en Tsunoda.

(sorry voor het misleidende "breaking news")
Ik vind dit wel wat jammer, had precies meer verwacht van Tsunoda, en gezien er wat geruchten omtrent Albon waren had ik zelf liever Albon dan Tsunoda gezien bij hen.

Ik mag dan geen Hamilton-fan zijn, ik denk echt niet dat dat realistisch is. :)

Maar ik ben wel blij dat Russell de kans krijgt. Hij heeft ze wel verdiend.
Ik denk niet dat het ondenkbaar is :p natuurlijk is Hamilton topklasse, maar ik denk dat hij soms misschien een tikkeltje overschat wordt, en Russell onderschat. In dat opzicht denk ik dat ze dichter bijeen zitten dan sommigen denken. Hamilton zal volgend jaar van zijn consistentie kunnen profiteren, iets waar Russell nog aan moet werken.
Hoe dan ook wordt de perceptie van een rijder zijn kwaliteiten altijd vertekend door de auto waar mee gereden wordt.

Russell haalde in zijn kampioenenjaar in F2 wel vlot de titel in een veld met oa Norris & Albon, dus ik schat die wel hoger in dan Norris.

Russell haalde in zijn kampioenenjaar in F2 wel vlot de titel in een veld met oa Norris & Albon, dus ik schat die wel hoger in dan Norris.

Maar nu? Voor mij is Norris driver of the year tot nu toe. Half het jaar was hij derde, tot Zandvoort hoger gekwalificeerd dan Perez en Bottas in titelwagens. Verschil met Ricciardo is gigantisch tegen de verwachting van de meesten in. Her en der een podium pikken, heel consistent in resultaten.

Heeft nu wel een dipje gehad met Zandvoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan