FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
uitgesteld gekeken:

Kan alleen maar bevestigen wat ik hier al een paar keer gezegd is geweest; boeiend om te kijken zonder eigenlijk echt spannende gebeurtenis.
Dien Bottas, haha droog even in lap 70 nog fastest lap:rofl:
Hamilton lijkt obv radio ook echt een zaag te kunnen spannen, maar ik denk wel dat ze het erom doen en selectief die stukskes altijd uitzenden voor het drama-gehalte.

Grid penalty voor nieuwe motor is toch als ge aan uwe vierde zit, of is dit te simpel uitgelegd? Dacht ook dat ge stukken apart kon veranderen zonder penalty, maar vind niet meteen een duidelijk antwoord. Google komt nu altijd bij 'Will Max Verstappen take grid penalty at spa/monza, balablaba', zonder de duidelijk uitleg. Was in de rules beginnen lezen maar pff :)

Hamilton zijn snelste lap was maar liefst 1.5s sneller dan die van Bottas (die per ongeluk was), die laatste was er sowieso aan voor de moeite

Grid penalty voor nieuwe motor is toch als ge aan uwe vierde zit, of is dit te simpel uitgelegd? Dacht ook dat ge stukken apart kon veranderen zonder penalty, maar vind niet meteen een duidelijk antwoord. Google komt nu altijd bij 'Will Max Verstappen take grid penalty at spa/monza, balablaba', zonder de duidelijk uitleg. Was in de rules beginnen lezen maar pff :)

Van zodra je een extra element "activeert" (dus in principe van zodra je daarmee in een FP, Q of Race de baan mee oprijdt) heb je een grid penalty. Verschillende elementen van de motor hebben verschillende toegelaten aantallen: 3 ICE, 3 MGU-H, 3 MGU-K, 3 TC (turbo), 2 ES (batterij, basically), 2 CE (electronica).

Ik weet niet of het bij Max enkel om de ICE's gaat die afgeschreven zijn, of ook meer. Indien enkel de ICE, zou hij bij introductie van een vierde in Monza 10 plaatsen achteruit gaan. Indien het om meer dan 1 element gaat, vermoed ik dat ze gewoon een nieuw setje van alles geven want dan is het sowieso minstens 15, en of je met een RBR nu op P16 of op P20 start gaat het nu ook niet echt maken.

Ik denk eerder in Sochi. Dat is echt een Merc track en Bottas wint daar mogelijks.
Max moet daar toch p3 of 4 kunnen halen na penalty. Perez zal altijd teamorders krijgen.
Het is een circuit waar inhalen moeilijk is, maar met deze RBR ...
Beter grid straf nemen op een circuit waar ge toch niet gaat winnen.

In Monza kan alles maat daar een grid penalty nemen is riskant, voor t zelfde geld zit ge gewoon in een DRS trein.

Ik denk eerder in Sochi. Dat is echt een Merc track en Bottas wint daar mogelijks.
Max moet daar toch p3 of 4 kunnen halen na penalty. Perez zal altijd teamorders krijgen.
Het is een circuit waar inhalen moeilijk is, maar met deze RBR ...
Beter grid straf nemen op een circuit waar ge toch niet gaat winnen.

In Monza kan alles maat daar een grid penalty nemen is riskant, voor t zelfde geld zit ge gewoon in een DRS trein.

Kan, maar net omdat Sochi lastiger is om in te halen twijfel ik of ze het daar zouden doen. Ik verwacht RBR beter tov Mercedes in Sochi dan in Monza. Als je in Monza sowieso maar P3 verwacht en in Sochi mogelijk beter, dan is het toch eerder logisch om Monza te nemen imo.

Ik verwacht ook niet dat Max in Monza gaat vast komen te zitten. Zelfs in geval van een DRS trein op het S/F zie ik Max dan in Curva Grande wel inhalen.

Omdat Bottas in sector 3 2 seconden 'verliest'.
Hij houdt daar overduidelijk in.

1 seconde is ook al genoeg ;)

Die teamorder kreeg hij al veel eerder(op tv lieten ze dat pas zien tijdens zijn snelle ronde)
Hij kreeg eerst al de melding dat ze niet gingen voor fastest lap.

Maar wat @BidonTV zegt klopt wel degelijk: hij krijgt TIJDENS zijn snelle ronde de order om zijn ronde te aborten. En daarna lift hij.

Van zodra je een extra element "activeert" (dus in principe van zodra je daarmee in een FP, Q of Race de baan mee oprijdt) heb je een grid penalty. Verschillende elementen van de motor hebben verschillende toegelaten aantallen: 3 ICE, 3 MGU-H, 3 MGU-K, 3 TC (turbo), 2 ES (batterij, basically), 2 CE (electronica).

Ik weet niet of het bij Max enkel om de ICE's gaat die afgeschreven zijn, of ook meer. Indien enkel de ICE, zou hij bij introductie van een vierde in Monza 10 plaatsen achteruit gaan. Indien het om meer dan 1 element gaat, vermoed ik dat ze gewoon een nieuw setje van alles geven want dan is het sowieso minstens 15, en of je met een RBR nu op P16 of op P20 start gaat het nu ook niet echt maken.
thanks!

exact den uitleg die ik zocht :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan